Fredag igen!!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jajamensan! Men de pengarna får man ju bara glädje utav om man flyttar. De flesta brukar tröttna på att flytta runt efter fyrtio.
Och jag har kollat på en lägenhet mitt emot min lägenhet. Samma storlek (etta), samma planlösning osv. Den kostar fyrahundratusen (!) lägg därtill att hyresavgiften är livärdig med min hyra, ca 2 500. Finns ingen anledning för mig att köpa en sådan. Jag sparar stålar på banken istället för att betala av bostadslån. I slutändan tror jag summan blir ungefär likadan som den som säljer sin bostad.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Fredag igen!!

Post by pelle »

Maste bara ratta GH's konstaterande att nar en bostadsaagare saljer sin botad sa far han nytta eller battre sagt tillgang till pengar.
Detta pastaende ar endast riktigt om personen ifraga flyttar till billigare boende eller helt skippar boende.
Flyttar hem till mamma,pojk/flickvan.
Men for de flesta ar det nog som sa att nar man byter boende sa ar det till ett storre/dyrare utom nar man blivit sapass gammal att det ar lagenhet/aldreboende som galler.
Fordelen med att aga still boende ar som jag ser det att man betalar till sigsjalv.
I slutanden nar alla lan ar betalade sa har man ju nagonting tillskillnad fran en hyresgast.
Hyresgasten betalar vare manad men har ingenting att visa upp den dag han han ska byta boende.
Dessutom brukar boende vara den av de basta investeringar man kan gora sett till avkastning pa satsade pengar.
Pelle
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!!

Post by gammalhardrockare »

Pelle:

Du har delvis rätt, men jag gör som så att de pengar som jag inte lägger på lån, amorteringar och räntor sätter jag in på banken. Så har jag gjort i snart femton år nu. Dessa pengar rör jag inte. Hälften på vanligt sparkonto, det andra hälften i fonder. Det blir en del pengar.
Sparande till resor, prylar och sådant stoppar jag istället i bankfacket och tar när jag behöver.
Last edited by gammalhardrockare on 11 Oct 2009, 12:10, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

Även om det bara är Måndag så måste jag bara få skriva att det känns oerhört fräscht, nytt och rätt att få skriva i en fredagstråd som inte kom till när Jesus gick i kortbyxor.

Känner ni hur den där gamla unkna nästan källarlika doften av gammal utlevad forumtråd har försvunnit?

Ring, klocka ring.
Ring ut det gamla, ring in det nya.


Rex:
Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

Ja en ny era har äntrat Meduzaland, och denna gången är jag med från början Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Fredag igen!!

Post by rex »

Ja,jag tycker du skall fira detta Josey. Ta dig en brakfylla och förirra dig in i Rinkeby eller nåt och ge luft åt dina åsikter,högljutt!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

on 10/12/2009 at 14:21:09, rex wrote:Ja,jag tycker du skall fira detta Josey. Ta dig en brakfylla och förirra dig in i Rinkeby eller nåt och ge luft åt dina åsikter,högljutt! [/quote]

Bra idé hörru.
Men jag funderar på att byta ut Rinkeby mot den lokala syltan i valfri bonnhåla en lördag kväll medan jag högljutt luftar vad jag anser att man skall göra med skatteutjämningssystemet.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!!

Post by gammalhardrockare »

JW:
Men jag funderar på att byta ut Rinkeby mot den lokala syltan i valfri bonnhåla en lördag kväll
Garanterat fritt från bögar, kontorsfjantar med rakade kukar, araber och somalier.
Ser du detta som något negativt?
Last edited by gammalhardrockare on 12 Oct 2009, 20:13, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

on 10/12/2009 at 20:12:43, GammalHardrockare wrote:JW:



Garanterat fritt från bögar, kontorsfjantar med rakade kukar, araber och somalier.
Ser du detta som något negativt? [/quote]

Nej, jag menade bara att om jag skall utsätta mej för fara genom att framföra mina åsikter så kan jag lika gärna ifrågasätta islam som glesbygdens bidragsberoende. Resultatet blir antagligen detsamma.

Sen var det en liten pik mot karrékungen också.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Fredag igen!!

Post by hakan »

Jag får väl skriva något i den nya fredagstråden också då. Som t.ex. att det är hängmörad oxfilé på menyn imorgon! Jag har rensat svamp idag, så det kommer att bli lite skön viltkänsla över den. Image

JW: Har du möjligen tips på en schysst fond? (och då menar jag inte 7:e AP).
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

Jag antar att du menar fond som i matlagningsfond. Tyvärr är jag dålig på det. Vid speciella tillfällen brukar jag köpa kalvfond på hötorgshallen av en kötthandlare som gör sin egen som är väldigt bra, tyvärr blir det alldeles för sällan jag kommer dit nuförtiden.
Till vardags så kör jag oftast med Bongs kalv- eller oxfond på flaska då jag tycker den duger bra.
Med schalottenlök, rödvin, kryddor, lite farinsocker och Bongs fond så går det att få till en högst anständig rödvinsås.

Menar du pensionsfonder så har jag lagt rubbet i Kina och Ryssland. Varför? Fan vet men det kändes rätt.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Fredag igen!!

Post by hakan »

Vid speciella tillfällen brukar jag köpa kalvfond på hötorgshallen av en kötthandlare som gör sin egen som är väldigt bra, tyvärr blir det alldeles för sällan jag kommer dit nuförtiden.
Till vardags så kör jag oftast med Bongs kalv- eller oxfond på flaska då jag tycker den duger bra.
Med schalottenlök, rödvin, kryddor, lite farinsocker och Bongs fond så går det att få till en högst anständig rödvinsås.
Oerhört bra med sådana kötthandlare, vi har också en sån i Saluhallen i Göteborg som gör kanongrejor. Jag gjorde dock en egen sist, och drog även i lite murklor och lite rödvin, något jag varmt kan rekommendera.

Nu är det fredag, och jag har inte ens öppnat en pilsner. Image
Last edited by hakan on 16 Oct 2009, 19:03, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fredag igen!!

Post by uy »

Jag har heller inte öppnat kvällens första pilsner ännu. Men det blir nog bara en eller två i kväll, resten spar jag tills i morgon. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

Frugan jobbar inatt så ikväll blir det inte många pilsner. jag brukar av princip inte kröka så hårt när jag är ensam med dotra. Jag brukar för övrigt sällan kröka själv överhuvudtaget.

Jag hade ju räknat med att bygga dator i helgen men nu har ju klåparna på Inet lyckats missa att få iväg min beställning innan helgen så jag får vänta till nästa vecka. Surt.

Rex:
Som sagt så kan jag, och flera andra, inte skriva i din jävla urgamla skettråd.
Men det kanske är så du vill ha det, få stå där och sprätta dynga helt oemotsagd?
I såfall så kan du ju skaffa ett helt eget forum och inte låta någon anann bli medlem. Då får du ju skriva vad du vill, var du vill och när du vill. Utan att något så otäckt som andra människors åsikter kommer i vägen för dina Dalsländska plattityder.
Image

För övrigt så undrar jag om det kan vara så att endast moderatorer kan skriva i den ursprungliga fredagstråden nu.
Last edited by ozzman on 16 Oct 2009, 22:49, edited 1 time in total.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Fredag igen!!

Post by pelle »

Nu far jag ivag till macken och koper 5 lador starkol.
Det ni.
Starkol pa macken klockan 18.00 en fredagskvall..och pa just 5 lador ar det rabatt. Tag 5 betala for 4.
Kostar den enorma summan av 42 dollar eller 300 svenska pengar for 120 smaburkar.
Skal pa er.
Pelle
Post Reply