Errolbiografin

Allmän diskussion om Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Errolbiografin

Post by overkill »

(Förhoppningsvis) trevliga nyheter! Gött mos!
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Errolbiografin

Post by slim »

Finns bare en sak o säje; de e helt enkelt för jaevle braa, för jaevle braa, för jaeeeevle braaaaa!
Jo, man kan såklart säje "Runke ball" också, så de gör jag med.
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
martin
Helgfyllo
Posts: 56
Joined: 30 Aug 2009, 08:37
Location: Rostock
Contact:

Errolbiografin

Post by martin »

Så. Det har varit lite tyst på bokfronten på ett tag men nu är det snart dags. Håll ögonen öppna. I de närmaste dagarna kommer mer information om det mycket snara släppet.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Errolbiografin

Post by Evert Meduza »

Normalt så hatar jag verkligen att läsa böcker, fast detta låter verkligen onekligt intressant Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Errolbiografin

Post by overkill »

Detta hade jag nästan glömt bort, eftersom man inte hört något om det på länge. Men kul med en uppdatering och att det snart verkligen händer något!

Jag läser nästan aldrig böcker men de få jag läser är oftast
musik-relaterade böcker så detta blir ännu en i högen så att säga. Håller på med Nikki Sixx - Heroin Diarys just nu. Image
martin
Helgfyllo
Posts: 56
Joined: 30 Aug 2009, 08:37
Location: Rostock
Contact:

Errolbiografin

Post by martin »

Jag hoppas att ni kommer att gilla det trots att ni vanligtvis inte läser böcker. Image

Eftersom tioårsdagen för Errols bortgång närmar sig ville jag hedra honom genom att släppa boken redan nu. Bokförlaget kunde inte lova att få ut en pappersbok till dess. Därför har jag beslutat mig för att släppa den som e-bok i väntan på den handskfackvänliga pappersversionen. Vi slipar på som tusan för att få den klar de närmsta dagarna.
Last edited by martin on 12 Jan 2012, 20:07, edited 1 time in total.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Errolbiografin

Post by mrrogerballis »

Det låter ju mycket intressant,den måste man ju bara köpa ju. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Errolbiografin

Post by uy »

Trevligt! Image Hur långt är det kvar tills pappersversionen kommer? Jag läser ganska mycket böcker, men jag föredrar att göra det i sängen eller soffan istället för på datorn.
Hur som helst, jag ser fram emot boken! Bra jobbat!
Skitarna ska va' lika långa i år
martin
Helgfyllo
Posts: 56
Joined: 30 Aug 2009, 08:37
Location: Rostock
Contact:

Errolbiografin

Post by martin »

Planen är att pappersversionen skall komma ganska snabbt efter e-boken. Jag är också en person som växt upp med och föredrar pappersböcker. De har en speciell karaktär. Trevligare än en läsplatta i sängen. Image

E-böcker har dock sina fördelar de med, måste tilläggas. Då e-boken dragit in tillräckligt ekonomi i pappersboksprojektet så kommer den att tryckas. Så e-boken möjliggör på sätt och vis pappersversionen.
martin
Helgfyllo
Posts: 56
Joined: 30 Aug 2009, 08:37
Location: Rostock
Contact:

Errolbiografin

Post by martin »

Idag för tio år sedan gick Errol bort. En del av förtjänsten för boken funderar jag på att ge till eldsjälar, forum, band och grupper som håller hans minne vid liv. Varför inte en liten utdelning den 17 januari varje år? Det vore kanske början på en ny årlig tradition?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Errolbiografin

Post by uy »

Ah, ungefär som Cornelispriset? En kul idé, men går den att genomföra i praktiken?
Skitarna ska va' lika långa i år
muh1976
Helgfyllo
Posts: 57
Joined: 06 Jan 2012, 04:38

Errolbiografin

Post by muh1976 »

E det hundra att errols biografi kommer o komma på bok o om den kommer när kommer den
martin
Helgfyllo
Posts: 56
Joined: 30 Aug 2009, 08:37
Location: Rostock
Contact:

Errolbiografin

Post by martin »

uy: Ja, det är en idé som jag gärna skulle vilja genomföra. Måste forska i vad som gäller för att starta en fond eller ge ut priser. Det är säkert en liten djungel av regler.

MUH1976: Pappersboken kommer att komma ut. Men det lär nog ta tid, så hav tålamod.

Jag kan dock glädja er med att e-boken äntligen är klar och upplagd. Gå in på [url=http://www.sotinge.com]www.sotinge.com[/url] och kolla.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Errolbiografin

Post by overkill »

Jag väntar nog faktiskt hellre tills pappersboken är färdig och beställer då. För som jag förstod det på sidan måste man betala för e-boken? Även om det inte är några stora summor så väntar jag som sagt hellre på den riktiga boken.

Kommer den att finnas att köpa i vanliga butiker när den väl kommer eller är det bara via webb-shop som gäller?
Men kul som sagt att det börjar röra på sig Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Errolbiografin

Post by Långis »

Underbart att den äntligen är ute!
230 sidor är inte dumt alls, ska bli oerhört spännande att läsa denna.
Ett påpekande när det gäller omslaget, bara. Jag antar och hoppas att pappersutgåvan inte kommer ha så pixlig text? Det går att få mycket bättre och ger också ett mer professionellt intryck.
Post Reply