Inte bara i Rödeby

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Inte bara i Rödeby

Post by ozzman »

Skönt att se att det finns fler än Rödebypappan som försvarar det som är sitt och inte tar skit från en hoper små ligistyngel. Och den här gången var det en 77-åring som stod upp dessutom, det var hårdare virke i den äldre generationen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6244604.ab

Det skulle smaka fågel om 77-åringen också blir frikänd, det skulle sända en signal till hela samhället att ens hem är ens borg, inte bara bildligt utan bokstavligt talat.

Onekligen är det också inte så lite Gran Torino över det här.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Inte bara i Rödeby

Post by E-M »

Först när jag läste det tänkte jag, "man behöver ju inte skjuta någon p.g.a. lite snöbollar". Men troligtvis är det inte så oskyldigt som rubrikerna säger, var nog inte så enkelt som att några snälla unga män kastade lite snöbollar. Jag kan visserligen tycka att han överreagera. Fast jag vet dock inte vad som har hänt så har svårt att säga vad jag tycker är rätt och fel förrän jag vet mer.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Inte bara i Rödeby

Post by ELN »

Ja media har ju ett lustigt sätt att vrida på saker och ting... Håller med, var det bara snöbollar så var det helt onödigt att skjuta på någon, men jag betvivlar att det bara var det...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Inte bara i Rödeby

Post by ozzman »

Det skulle förvåna mej mycket om han efter bara några snöbollar på fönstret direkt gick ut och smällde av ett hagelskott på en av killarna.
Sen kan man ju undra om och hur mycket en 77-åring skall förväntas kunna gå ut och ta en diskusion med ett gäng (fulla?) tonåringar.
Det vill inte ens jag göra med tanke på riskerna och då är jag 37.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Inte bara i Rödeby

Post by ELN »

Precis....
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Inte bara i Rödeby

Post by errrol »

antagligen så skriver väl inte dom det som ungdormarna kan ha gjort men föräldrarna anser väl att ungdomarna inget fel gjort antagligen
Post Reply