Ja se det snöar

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ja se det snöar

Post by gammalhardrockare »

Det jävligaste jag har varit med om är -37 grader. Höll i sig hur jävla länge som helst. Det var i Lycksele.
Då förstår ni att jag bara stod ut däruppe i ett år. Det var ett tufft år.
Aldrig mer Norrland.
Last edited by gammalhardrockare on 01 Jan 2010, 20:17, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ja se det snöar

Post by overkill »

Under förra dygnet har det kommit ca 20 cm nysnö här. Runt 10 minus. Som sagt, låt det komma Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Ja se det snöar

Post by E-M »

Ja det är satan vad kallt det har blivit. Här var det -22 en dag! Och då pratar vi västkusten.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ja se det snöar

Post by uy »

I Morse hade vi -30, men om man eldar ordentligt känner man bara av de kalla temperaturerna när man går ut. Så därför gjorde det inget att vi satt inne och åt glass. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Ja se det snöar

Post by E-M »

on 01/06/2010 at 23:55:54, uy wrote:I Morse hade vi -30, men om man eldar ordentligt känner man bara av de kalla temperaturerna när man går ut. Så därför gjorde det inget att vi satt inne och åt glass. Image [/quote]

Haha, när det är -15 uppe hos er känns det väl som rena sommaren kan jag tänka Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ja se det snöar

Post by uy »

Ja, just nu känns det väl så. Men när temperaturen stiger igen så kommer man att tycka att -15 också är kallt. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ja se det snöar

Post by ozzman »

on 01/07/2010 at 11:07:08, uy wrote:Ja, just nu känns det väl så. Men när temperaturen stiger igen så kommer man att tycka att -15 också är kallt. Image [/quote]

Västra dalarna är ett riktigt jävla kallhål.
För ett gäng år sedan så hade jag en tjej som jobbade i Idre över skidsäsongen och när jag skulle åka dit och hälsa på över nyår så var det +2 grader i Gävle när jag åkte hemifrån och -32 när jag kom fram till Idre. Jag trodde allvarligt talat att jag hade fel på termometern i bilen när temperaturen bara sjönk och sjönk allt eftersom jag körde men när jag klev ur bilen I Idre så förstod jag att termometern var det då inget fel på.
Jävlar vilken kyla. Jag har aldrig, varken förr eller senare, varit med om något liknande.
Post Reply