Leila K - Så illa det kunde gå...

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by overkill »

Minns ni pop/disco-bruden som slog igenom i slutet av 80-talet och hade flera stora hittar ibörjan/mitten av 90-talet ? Är väl inget superfan av den sortens musik överhuvudtaget, men det är nästan svårt att inte bli medryckt av en del låtar som hon gjort. Bitvis helt Ok.

Hon är tydligen numera hemlös sen ett antal år tillbaka och har bott utomhus och på diverse härbärgen. Hon är även dömd för diverse stölder och andra småbrott. Hittade ett antal artiklar om henne när jag sökte runt lite. Hur kunde det gå så illa ? Image Image

http://www.youtube.com/watch?v=ZEgbW1FxR78
Last edited by overkill on 29 Dec 2009, 23:46, edited 1 time in total.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by ronka »

Image Ja det är märkligt hur livet kan förändras men idag har ju uteliggare blivit vardagsmat..för jävligt tycker jag.
En annan ids ju inte ens gå ut i köldknäppen som vi genomlider.Fan man tycker ju att hon borde få del av stimintäkter hennes låt med rob n raz got to get & electric spelas ju fortfarande en del..ja ja livet är märkligt /Evert Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by wiking »

Jag har faktiskt en Leila K cd Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by overkill »

Vilken då, wiking ? Image

Jag köpte nyligen en singel för det grova priset 1 krona. Rok the nation heter den. Helt Ok faktiskt. Det var i och med detta köpet jag började söka runt lite på nätet om henne, men jag har läst innan också nånstans om det hela, men då inte direkt kopplat vem det är/var.
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by sagofarbrorn »

eddie tyckte ju Leilas hit-låt var den enda vettiga "moderna låt" att lyssna på i en intervju. när nu det var.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by hakan »

Mig veteligen anordnade ett gäng "kändisar" någon slags samlingsCD för att Leila skulle få lite pengar.

Har för mig att någon av kvällstidningarna gjorde ett reportage 2008 om att hon nyligen åkt dit för snatteri i en mataffär. Hon medgav då själv att hon snattat för att hon helt enkelt inte hade råd med mat för dagen.

Undrar vad Rob'n'Raz har i kylskåpet måntro?
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by wiking »

Overkill wrote:Vilken då, wiking ? Image
Carousel Image

Läste i en tråd på Flashback för några år sedan som handlade om Leila K, där var det en som betalat henne 20 spänn för att hon skulle sjunga en av sina tídigare hits för honom när han stötte på henne Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by gammalhardrockare »

Hon läste min blogg vet jag, jag mailväxlade med henne en period. Enligt mig så var hon den enda, äkta rocktjejen Sverige har haft. Dvs, hon levde rocklivet och lobbade inte för Hem och Skola.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by overkill »

Vill minnas att skivbolaget släppte en samling för att hon skulle få in lite pengar. Men vad jag vet sålde den inte speciellt bra så det blev inga stora summor. Det stod lite om detta i nån artikel jag hittade vid en googling.

Angående låten som Eddie gillade så vet jag inte vilken det var. Artikeln där Eddie säger det tror jag är i Nya Fibban från 90-91 nån gång, och det var vid den tidpunkten hon precis hade slagit igenom och blev stor. Hon hade flera hits då så det kan ha varit vilken låt som helst. Han säger det i samband med att den mesta rap-musiken är skit som då spelades mycket på MTV, men att låten med Leila K går an. Han säger också att han gjorde en egen raplåt redan 1984 - Fisdisco Image

I denna artikeln står lite om henne. Bruden verkar allmänt förvirrad och konstig, tvivlar på om hon kan komma tillbaka. Så sent som förra året dömdes hon för snatteribrott etc också. Synd på en sån talang Image
http://www.expressen.se/1.155139
Last edited by overkill on 15 Feb 2010, 00:48, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Leila K - Så illa det kunde gå...

Post by overkill »

Det gjordes f.ö. en dokumentär om Leila runt 97, som även visats på TV. Den finns på DVD också, jag ska ta och se den framöver.

http://leilak.freebyte.us/

http://thepiratebay.org/torrent/5281564 ... D.COMPLETE.P
Post Reply