Fantastiska nöjen i Tv 3

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by gammalhardrockare »

Ja, den där förbannade sporten. Jag trodde man skulle slippa skiten när de fick egna kanaler men icke. Det har ju för fan blivit värre!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by uy »

on 02/13/2010 at 14:45:03, GammalHardrockare wrote:Ja, den där förbannade sporten. Jag trodde man skulle slippa skiten när de fick egna kanaler men icke. Det har ju för fan blivit värre! [/quote]

Jag håller med! Jag tror snart jag ska skriva ett argt inlägg om sporthelvetet. Eller citera en norrman som var på Tv för ett tag sedan: "Ge ungdomarna en flaska brännvin innan idrotten knäcker dem" Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by ozzman »

Om man inte tycker om att det är sport på den kanal man tittar på så finns det faktiskt en helt underbar uppfinning som kan råda bot på det. Den kallas fjärrkontroll och kommer som standardutrustning till i stort sett alla moderna TV-apparater.
Se efter om ni har en sådan och prova, den brukar fungera fantastiskt bra när det gäller att ta bort oönskade TV-program.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by uy »

Jag har provat, men det hjälper föga när samtliga kanaler visar oönskade program Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by Jungbacka Erik »

Sport visas på så många kanaler det anses lönsamt. Skulle människan vilja se på arkeologiska utgrävningar eller utförliga beskrivningar i täckdikning skulle detta visas på de flesta kanaler Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by ozzman »

Jungbacken:

Visst är det så, även om man inte kan hjälpa att undra hur SVT24 kan anse det vara befogat att visa USA-Kina i damhockey. I just det fallet borde det finnas mer allmänintresse i att visa en dokumentär om utdikning av engelska rapsfält Image

Hur går annars snacket i Suomi?
Är det bara hockeyn som gäller i OS eller har ni någon annan EPO-pumpad "idrottsman" som förväntas ta någon medlaj?
Last edited by ozzman on 15 Feb 2010, 11:48, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by Jungbacka Erik »

on 02/15/2010 at 11:47:27, Josey Wales wrote:Hur går annars snacket i Suomi?
Är det bara hockeyn som gäller i OS eller har ni någon annan EPO-pumpad "idrottsman" som förväntas ta någon medlaj? [/quote]Tror det blir hårt att få medalj i hockey i detta OS. Finlands lejon börjar vara gamla och tandlösa så det kan ju på sin höjd bli en fjärde plats om inte Sverige tar den efter förlust i bronsmatchen mot USA. Kanada - Ryssland spelar om guldet. Skidåkningen går ännu sämre då finnarna inte vågar dopa sig längreImage
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by ozzman »

Det känns som om Finland har lite klen återväxt i hockeyn. Sverige har ju i alla fall Sedinarna och Henrik Zetterberg som kan ta över när Lidström och Foppa slutar men vem kommer efter Koivu och Selänne i finsk hockey?

Nej, ni får lobba in boboll i OS, då skall det väl kunna bli ett finskt guld i alla fall Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by Långis »

Det går långt då arbetskamrater som suttit uppe på natten och tittat på sporthelvetet sjukanmäler sig dan efter på grund av trötthet. Jag har svårt att se att det skulle vara så jäkla intressant-

Själv försöker jag undvika OS så gott det går, men det är svårt i dessa tider.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by raggarjojje »

Jag är så less på allt gnäll om os i tv och i tidningar. Tur att det bara är vart fjärde år.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by Jungbacka Erik »

on 02/16/2010 at 16:18:02, Josey Wales wrote:Det känns som om Finland har lite klen återväxt i hockeyn. Sverige har ju i alla fall Sedinarna och Henrik Zetterberg som kan ta över när Lidström och Foppa slutar men vem kommer efter Koivu och Selänne i finsk hockey?

Nej, ni får lobba in boboll i OS, då skall det väl kunna bli ett finskt guld i alla fall Image [/quote]Bröderna Sedin är ju inga ungdomar heller längre, eller det kanske bara känns så då dom hållit på så länge. Boboll ja, där skulle det ju kunna bli ett guld Image Annars är det väl bara att inse att dopinglaboratorierna bör uppdateras om Finland ska bli en toppnation igen. Hur är det med dopingsnacket i Sverige? Är det bara svenskarna som är odopade som vanligt Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by ozzman »

Jadu, i Sverige är alla rena som snö. Förutom Linda Haglund, Ricky Bruch, Thomas Johansson, Ludmilla Engkvist, Jimmy Nordin och den där cyklisten förstås Image
Skall jag vara ärlig tror jag det finns en hel drös svenskar som dopar sej också men vi har nog haft tur. Det kan ju vara att det är lite mindre utbrett i Sverige än i ex. Ryssland men nog fan förekommer det.

Sedinarna är väl runt 28 skulle jag tro, men det är ju rena juniorerna idag.
Niklas Bäckström kan ju bli ett utropstecken också.
Last edited by ozzman on 17 Feb 2010, 21:39, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by overkill »

Det här programmet har gått mig lite förbi faktiskt. Jag hittar bara ett program på TV3´s hemsida, är det det enda som visats ?

Ska bli kul att se! ska se till att följa det när det väl kommer tebaks.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by Jungbacka Erik »

on 02/17/2010 at 23:32:50, Overkill wrote:Det här programmet har gått mig lite förbi faktiskt. Jag hittar bara ett program på TV3´s hemsida, är det det enda som visats ?

Ska bli kul att se! ska se till att följa det när det väl kommer tebaks. [/quote]Japp. Det har visats bara ett avsnitt ännu.
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Fantastiska nöjen i Tv 3

Post by leila »

Nu börjar Fantastiska nöjen om på tv 3 på torsdag kl 22.10
Och om man inte har trean så går det bra att se avsnitten i efterhand på tv 3 play =)
Post Reply