Eddie's låtar om bögar?

Diskutera Låtarna
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Hur många låtar har Eddie Gjort som handlar om bögar eller som "Greve von Boegroeff" sjunger?
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by raggarjojje »

Ta mig i röven pojkar
Ge mig rövhål
Sug mig mina drängar
Jag smeker mitt rövhål
Jag är bög
Jag är bög, jag är bög

Dessa låtar kommer jag på nu att han har gjort. Han kan ha gjort några till som jag kan ha missat.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Har för mig det var en hel del han gjort men kanske bara var dem. Tar evighet att gå igenom alla låtarna som han gjort.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Eddie's låtar om bögar?

Post by sharpie »

Lånar tråden..

I Eleganten Från Vidderna så berättar ju Jan om att hans pappa lät som greven när han var full. "Är du en stjärtgosse", kan det vara där han fått tag på greven tro som någon slaggs ironi eller nått? För hans pappa var väll rätt elak mot honom?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by Långis »

Sharpie wrote:Lånar tråden..

I Eleganten Från Vidderna så berättar ju Jan om att hans pappa lät som greven när han var full. "Är du en stjärtgosse", kan det vara där han fått tag på greven tro som någon slaggs ironi eller nått? För hans pappa var väll rätt elak mot honom?
Ja, smällphete sigge (om det nu var han som berättade det, kommer inte ihåg riktigt) säger ju att det mycket möjligt är därifrån han fått greven.

Men greven uppfattar jag inte som någon särskilt dålig person. Han gillar att ta den i röven, men detta gör ju var och varannan person idag, så det är väl att beteckna som normalt..
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie's låtar om bögar?

Post by overkill »

Jag kommer inte på nån mer låt om Bögar, tror att alla är nämnda.

Men ni som har koll, kan ni berätta var dessa låtarna finns (på vilken kassett alltså)? en del är är rätt lika och lite svåra att hålla isär, tycker jag. Jag kan skriva ut det om ni talar om det Image

Ta mig i röven pojkar
Ge mig rövhål
Sug mig mina drängar
Jag smeker mitt rövhål
Jag är bög (Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag)
Jag är bög, jag är bög

Jag är bög kommer i alla fall från Jag blir aldrig.. i alla fall, men resten minns jag inte just nu.
Det finns nån på Radio Ronka 1 också och där medverkar Greven också i ett mellansnack. Eller så är det bara i mellansnacket han är med och inte med nån låt.

Man kanske skulle göra en CD med dessa låtarna och ge till diverse bögklubbar och liknande ?
Vill minnas att Leila berättade nån ankedot om hon (eller om det var nån bekant) hade spelat nån Bög-låt för bögar och de hade garvat ganska bra Image
Kul att de gillade det och inte tog illa upp. En del kanske hade sett det som ett hån, men det han sjunger om är ju egentligen - mestadels - inga osanningar även om det är lite överdrivet och tillgjort. Image
Last edited by overkill on 13 Mar 2010, 02:56, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie's låtar om bögar?

Post by overkill »

Intressant det där med ursprunget till greven förresten. Nästan alla låtar och sketcher (eller väldigt många i alla fall) med Eddie verkar ha nån form av bakgrund och verklig historia som tände gnistan till att göra en låt eller sketch av det.
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Eddie's låtar om bögar?

Post by sharpie »

Långpanna wrote:Ja, smällphete sigge (om det nu var han som berättade det, kommer inte ihåg riktigt) säger ju att det mycket möjligt är därifrån han fått greven.

Men greven uppfattar jag inte som någon särskilt dålig person. Han gillar att ta den i röven, men detta gör ju var och varannan person idag, så det är väl att beteckna som normalt..
Jo, men om vi tänker tillbaka sådär en 20 år så var det mer tabubelagt, kanske hade han nått dolt budskap till farsan eller liknande?
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Jag var faktiskt min plan och det har jag redan hunnit göra också. I belive in Roewhaoth är inte böglåt, men tog med den ändå.

Image
http://img688.imageshack.us/i/bild1ai.png/
Last edited by BOB-blommorobin on 15 Mar 2010, 11:26, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eddie's låtar om bögar?

Post by uy »

Häftigt! Men du kanske ska fundera lite grann på i vilken ordning låtarna ska ligga. Till exempel skulle ju "Sug mig mina drängar" komma efter "I believe in roewhaoth" då den låten nämns i intropratet.
Skitarna ska va' lika långa i år
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Image

Ser det bättre ut? =)
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie's låtar om bögar?

Post by overkill »

Fan vilken cool hemmagjord samling! du har inte lust att dela med dig av omslaget? det var fan snyggt alltså. Låtarna har jag, minns ej dock exakt på vilka kassetter alla ligger... nån som kan hjälpa till?
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Helt glömt bort vet inte om jag har kvar fodralet, det är bara ihopmix och sidan står det helt fel låtar tror jag.

Ska se om jag får ihop låtarna igen du kan skicka ett PM och påminn mig.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie's låtar om bögar?

Post by overkill »

Har du hittat bilden? jag har som sagt låtarna utspridda på alla kassetterna, men omslaget vore kul om du ville lägga upp eller skicka.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eddie's låtar om bögar?

Post by BOB-blommorobin »

Just det ja, helt glömt bort, ska leta på onsdag, de ligger på min externa hårdisk, måste köpa ny USB-sladd till den. Låter som en dum ursäkt, men blir så när man har en katt som älskar att leka med saker!
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply