På Tredje Sidan! Stönande?

Diskutera Låtarna
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by totaltrandom »

Har inte varit medlem så länge här på forumet men har redan skrivit flera inlägg. Men det är ju bara bra att man är aktiv! Image

Men nog om det!

Sitter här å kollar igenom lite på forumet samtidigt som jag lyssnar på lite Eddie Meduza musik. Denna gång lyssnar jag igenom min egen Eddie Meduza spellista. Mycket bra musik där. Sedan kommer låten "På Tredje Sidan", vilken jag tycker är en bra låt. Lyssnar igenom med inte överdrivet med ljud men ändå måttligt mycket.

Tillslut tar låten slut och det BORDE bli tyst några sekunder innan nästa låt, "Radio Runka Jingel" börjar spela.

Men då märker jag att det faktiskt hörs stönande/skrikande damer i slutet av "På Tredje Sidan"!! Låter precis som taget ur en porrfilm! Image

Ni kan ju lyssna själva å höra om det är samma stönande kvinnor i slutet eller vafan det är frågan om. Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by E-M »

Haha - du har rätt. Det har jag aldrig lagt märke till förut. Man kan faktiskt fråga sig vad det är frågan om Image Fast jag har en version där det inte är med. Men undra om det ska vara med original eller om det har kommit till när någon har rippat in den?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by Långis »

Ja jävlar, det stämmer! Undras just om Eddie skämtade till det eller om han och hans respektive råkade fastna på band mitt under akten. Image

Lustigt hur som helst.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by raggarjojje »

Jag hittar inte det. Jag har lyssnat på mina cdskivor där låten finns med men jag hör då inget stönade.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by BOB-blommorobin »

Jag har lyssnat på "Alla Tiders Fyllekalas 11", "Rock n Rebel" och "Svensktoppsrulle" men hör det inte heller?
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by raggarjojje »

blommorobin wrote:Jag har lyssnat på "Alla Tiders Fyllekalas 11", "Rock n Rebel" och "Svensktoppsrulle" men hör det inte heller?
Samma sak har jag gjort.
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by totaltrandom »

Vissa hör det vissa inte.

Men jag lyssnade iaf på "Svensktoppsrulle" när jag hörde det. Gick direkt in på Youtube å sökte på låten, men på den versionen var det inget stönande.

Kan lägga upp just den versionen med stön på Youtube så länkar jag till den sen! Image
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by raggarjojje »

TotaltRandom wrote:Kan lägga upp just den versionen med stön på Youtube så länkar jag till den sen! Image
Jo gör så Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by overkill »

Inte heller jag hör det, men det låter spännande Image

Jag har 2 st kopior av Svensktoppsrulle i datorn men hör det inte på nån av dessa rippar. Var finns låten med mer nånstans, förutom på Svensktoppsrulle och nämnda CD-skivor ? Efter låten på Svensktoppsrulle kommer ju Dalens Ros, inte Radio Runka Jingel. Image
Men låten kanske finns på fler band?

Edit: lägg gärna upp låten den som har. Image
Last edited by overkill on 25 Feb 2010, 01:15, edited 1 time in total.
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by totaltrandom »

Nu finns låten på Youtube på min användare.
Här är en länk
http://www.youtube.com/watch?v=MygJxsx0c9E

Som sagt så är den versionen som jag lyssnade på tagen ur "Svensktoppsrulle". Men på Youtube blir det nu automatiskt å stå "Rock'n Rebel" som Youtube teamet har satt!

Och då jag hörde det första gången lyssnade jag på min egen Spellista, där jag hade lagt till "På Tredje Sidan" från "Svensktoppsrulle", jag lyssnade inte på själva "Svenskoppsrulle"! Därför kom "Radio Runka Jingel" som låten efter. Image

Lyssna å begrunda! Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by BOB-blommorobin »

Haha. Jo nu hörde jag det, men det måste vara en dålig rip från någon som kollat på p-film på datorn eller något. *skrattar*
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by totaltrandom »

Hahaha, jo nåt sånt lär det ha varit.

Kul iaf Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by Långis »

nja, jag är inte så säker på det. Dock har jag en rimlig förklaring. På de gamla kassetterna var det inte helt vanligt att den andra sidan på kassetten gick igenom och hördes som ett väldigt tyst spår i bakgrunden.
Kanske hade eddie på nån gammal masterkassett spelat in nåt lustigt och att detta sedan hängde kvar när han spelade in låten på sida 2.

man skulle ju kunna tänka sig att lyssna på originalkassetten och höra om det finns med där. Nu funkar tyvärr inte min kassettspelare...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by uy »

Min stereo har inte de bästa högtalarna, så det blir en massa brus när man spelar. Men nog tyckte jag mig höra lite stönande på originalkassetten också.
Skitarna ska va' lika långa i år
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

På Tredje Sidan! Stönande?

Post by BOB-blommorobin »

Lyssnade på kassettet men hör det inte.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply