Omslaget till Väg 13

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Omslaget till Väg 13

Post by overkill »

Nån som vet vem som har målat detta mästerverk till omslag ? och vem som kom på idéen. Det måste ju inte vara Eddie själv även om det är mest sannolikt.
Det kanske står i konvolutet, men jag minns inte det just nu. Var länge sen jag läste i det, men jag har inget minne av det.

Hur som helst ett klockrent och passande omslag till en lika klockren skiva. Image
Last edited by overkill on 06 Apr 2010, 00:58, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Omslaget till Väg 13

Post by wiking »

Det är Conny Törebrant som gjort omslaget, han har gjort många av skivkonvoluten till Ultima Thule records releaser, inklusive sina egna då givetvis.

Jag kan förövrigt rekommendera hans två egna skivor, är inte säker på om den första går att få tag på längre men båda är som sagt bra.

Hittade inte många låtar med han på youtube men här är ett smakprov i alla fall http://www.youtube.com/watch?v=4jVSunZl ... re=related
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Omslaget till Väg 13

Post by overkill »

Tackar för upplysningen wiking. Står detta i konvolutet? Grundidéen till bilden borde ju dock Eddie haft ett finger med i spelet om eftersom bilden delvis speglar texterna på skivan.

Jag tror att omslaget (och själva skivan också förstås) hade gjort sig bra i LP-format. Thule har ju släppt en del av sina plattor på LP under senare år så det är synd att inte denna kom i det formatet. Men det blir dyrare att tillverka och få köper ju tyvärr LP´s sen CD´n tog över marknaden helt ibörjan av 90-talet. Från ca 1993 och framåt släpptes bara skivor i mindre upplagor på vinyl om ens alls. LP har ju dock börjat komma tillbaka så smått de senaste åren men det lär ju aldrig bli ett ledande format igen.
Last edited by overkill on 06 Apr 2010, 01:08, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Omslaget till Väg 13

Post by wiking »

Att Conny har målat bilden ser man ganska tydligt då det står Conny-99 på bilen, vems idén till motivet är har jag ingen aning om.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Omslaget till Väg 13

Post by BOB-blommorobin »

Jag skulle gärna vilja ha skivan. Jag kunde beställt den i butik för evigheter sedan men de ville ta avgift så jag gjorde det aldrig. Har inte sett den på evigheter nu heller.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Omslaget till Väg 13

Post by uy »

Skivan har tyvärr gått ur tryck, så det är tradera som gäller om man vill ha skivan. det var så jag kom över den.
Skitarna ska va' lika långa i år
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Omslaget till Väg 13

Post by BOB-blommorobin »

uy wrote:Skivan har tyvärr gått ur tryck, så det är tradera som gäller om man vill ha skivan. det var så jag kom över den.
Så måste man ha pengar också när den väl kommer ut. Jag har i för sig låtarna. Du kan inte scanna in den i bra kvalite både fram och baksida?
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Omslaget till Väg 13

Post by overkill »

Jag köpte den via en nisse som sålde skivor på en marknad samma år som den kom ut. Då hade jag lyssnat på Eddie i nått år eller 2 och höll precis på att bekanta mig med hans musik på allvar. Minns att jag föll för plattan pladask när jag först spelade den Image
Innan hade jag väl Silver Wheels, Live-skivan, Röven 1 och kanske nån mer.

Jag har scans av både fram, baksidan och själva CD´n i datorn. Kan ladda upp de senare (påminn mig om jag glömmer det).
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Omslaget till Väg 13

Post by BOB-blommorobin »

Har du väg 13 omslagen kan du gärna skicka dem =)
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Kongaronk
Glad amatör
Posts: 9
Joined: 05 May 2009, 10:42

Omslaget till Väg 13

Post by Kongaronk »

blommorobin wrote:Har du väg 13 omslagen kan du gärna skicka dem =)
Duger de här scannade alsterna?

Image

Image

BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Omslaget till Väg 13

Post by BOB-blommorobin »

De var mig inte stora men de duger utmärkt. Tackarrrrrr
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply