Eddie i TV i samband med kollapsen under Griståget

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie i TV i samband med kollapsen under Griståget

Post by overkill »

Idag på jobbet så kom Eddie på tal och då nämnde en arbetskamrat till mig att han hade sett Eddie på TV, och att det var i samband med kollapsen under Griståget, turnén med Svullo som bekant. Detta kände inte jag till sen innan. Det finns ju en radiointervjuv och några artiklar från händelsen, men nått TV-repotage tror jag inte att jag har hört talas om innan.

Nån som sett det?
Antagligen var det väl inget sensationellt men ändå. De hade intervljuvat Eddie i sjuksängen på sjukhuset och repotaget handlade om det (Eddies hälsa), kollapsen och om den avbrutna turnén med Svullo. och inte så mycket annat som jag tolkade det. Men som Eddie-fanatiker vill man givetvis se även detta. Image (suprise, suprise Image)

Vet ej vilken kanal det gick i, men man får väl anta att det var SVT. TV3, 4 och andra mindre kanalar var inte speciellt stora 1993.
Last edited by overkill on 07 May 2010, 18:36, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie i TV i samband med kollapsen under Griståget

Post by overkill »

Ingen som har nått minne av detta? eller ännu hellre: någon som har det inspelat? Image
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Eddie i TV i samband med kollapsen under Griståget

Post by slim »

Inget minne av TV reportage men ni kan ju glo på det tryckta ordet från Göteborgstidningen anno dazumal.
Bild på Eddie på hospitalet + artikel på varsin scan. Håll till godo.
Image

Image
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Eddie i TV i samband med kollapsen under Griståget

Post by errrol »

vilket arsel den som artikeln måste vara som sa att svullo var "riks äckel" Image
Errol
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 05 Jan 2006, 09:40
Location: småland

Eddie i TV i samband med kollapsen under Griståget

Post by Errol »

den sk "Tv-intervjun" var garanterat inte mer än den telefon-intervju som finns fast dom visade en bild på han ev.

som när nyheterna har reportrar "på länk"
etc.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Eddie i TV i samband med kollapsen under Griståget

Post by Eddie »

errrol wrote:vilket arsel den som artikeln måste vara som sa att svullo var "riks äckel" Image
Fast det var ju det han var...
Han promotade sig själv som en människa som bland annat gjorde massa äckliga saker. Jag vet t.ex inte många som käkat kattmat på scen eller spelat in filmer där han trycker i sig korv och mums-mums i hela ansiktet.
Så riksäckel tycker jag passar bra eftersom det var hans sätt att bli känd.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie i TV i samband med kollapsen under Griståget

Post by overkill »

Errol, vet du det eller kan du bekräfa det på något sätt ?

Jag vet inte, men det låter inte så trovärdigt de skulle ha tagit ljudet från radion och visat en stillbild på Eddie i sjuksängen. Enligt min arbetskamrat var det ett riktigt repotage, och sen fick antagligen turnén en viss uppmärksamhet och när det blev stopp skickade man dit ett tv-team från närmaste lokala TV-kanal. Inte så märkvärdigt. Men det är ju också 17 år sedan som det visades så min arbetskompis kan ju minnas fel också.

och ja, Svullo får väl ändå sägas vara något av ett riksäckel, ett äckel alter-ego som han själv skapade. Det är ju i alla fall han själv som skapat det - inte media eller nån annan.
Post Reply