Ny skiva på gång?

Nyheter angående Eddie Meduza
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Ny skiva på gång?

Post by retepnoslack »

Jag fick ett litet meddelande skickat till min E-post-adress. "Mer njutning med större omkrets på ditt könsorgan och mer mängd sädesvätska vid varje ejakulation."

Men, det var inte DET jag skulle prata om. Jag fick ett ANNAT meddelande, också. "Med hälsningar ifrån Småland" stod det i ämnesraden och en bild var bifogad med en välbekant nuna. Det var reklam för "Musikanten ifrån vidderna". En CD-skiva. Jag funderade på, om någon här på forumet har fått en likadan?

Image

Och, om svaret är: "Ja!", varför har ingen utav er förgrymmade ollonputsare startat en tråd på detta ämne? Image
Last edited by retepnoslack on 23 Sep 2010, 21:50, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Ny skiva på gång?

Post by Jungbacka Erik »

Fick den jag också men jag tänkte vänta att du skulle starta en tråd om det Image Ja, vad tror ni om detta då?
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Ny skiva på gång?

Post by retepnoslack »

Ja, vi får väl se, vad det kan bli utav det här. Risken är ju, att det blir samma låtar, som på "Fyllekalas-serien" och jag blir väl inte så jättelycklig utav, att höra "Den runkande spårvagnschauffören" på en skiva TILL.

Jag hoppas, att det är lite mer ovanligt. Det finns ju, trots allt, tjugofem stycken kassetter, att hämta material ifrån.
Last edited by retepnoslack on 23 Sep 2010, 22:29, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ny skiva på gång?

Post by overkill »

Hoppas det blir lite mer udda kassett-låtar då och inte samma låtar som finns på 100 andra samlingar. Förutom Fyllekalas-serien så finns det ju även en del kassett-låtar på mariann-utgåvorna, t.ex på Just Like An Eagle. Fast egentligen så täcker ju faktiskt Fyllekalasen det mesta så har man dessa så blir detta bara ännu en överflödig samling.

Detta mailet har jag dock inte fått vad jag vet. Vem är avsändaren och står det vilka som ska släppa plattan?

En polare nämnde att hans kompis hade läst i Expressen eller om det var nån annan kvällstidning, att det skulle komma en uppföljare till dokumentären. Jag hittade dock inget om det vid en sökning.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ny skiva på gång?

Post by uy »

Det var som fan! Vet är det som skickat mailet? Om någon kunde vidarbefodra det till mig så vore det snällt. Jag kan inte hitta någon information på nätet, så det måste vara väldigt färsk information. Men fonten på omslaget påminner om den som använts till dokumentären, så det kanske är Anankronfilm som står för skivan?
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Ny skiva på gång?

Post by retepnoslack »

Stefan Berg, stod det. Men det var inget massbrev (Skicka samma meddelande till jättemånga adresser) utan det var bara min adress, som stod högst upp (!)

Bilden användes väl till episoden med "Lester C Garreth" ifrån dokumentären. Eller hur, "Uy"?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ny skiva på gång?

Post by uy »

Jodå, då är Anakronfilm inblandade på ett eller annat sätt, då Stefan var med och gjorde filmen.
Skitarna ska va' lika långa i år
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Ny skiva på gång?

Post by BOB-blommorobin »

Låter spännande i alla fall. Image Nyfiken på låtlista. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Ny skiva på gång?

Post by Jungbacka Erik »

Ska svara en gång till på mejlet och be om en låtlista. Vore kul med litet andra låtar än dom vanliga.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Ny skiva på gång?

Post by BOB-blommorobin »

Jag fick svaret:

har gunghästar träkuk? ; )
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Ny skiva på gång?

Post by elo »

Releasedatum 20/10. Ingen låtlista än men går att förhandsboka för 149 kr.

http://www.ginza.se/Product/Product.asp ... fier=20900
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

Ny skiva på gång?

Post by sagofarbrorn »

1. DISK 1 INLEDNING 2. MERA BRÄNNVIN 3. KOM HIT SKA DU FÅ 4. BONNADISCO 5. JAG SLÄPPTE EN SKIT PÅ DANSROTUNDANS DANSGOLV 6. FÅNTRATT SHUFFLE 7. JAG ÄR KONSTNÄRRRR 8. HERR KARLSSON ÄR ETT SVIN 9. DE E GÖTT Å SUPA POJKA 10. DISCO-TJO 11. VÅR GAMLE OPEL 12. JAG BLIR ALDRIG RIKTIGT VUXEN, JAG 13. KUKEN STÅR PÅ MATS OLSSON 14. ALLA TIDERS FYLLEKALAS 15. FRUNTIMMER SKA EN HA Å KNULLA MÄ 16. DISC 2 TERYLENEBYXOR 17. EN IDIOT 18. TILLBAKS TILL HAWAII 19. MIN EPA-TRAKTOR 20. HAR NI SETT HERR KUK 21. KLIAR MIG I RÖVEN 22. HEMORROIDER I MITT RÖVHÅL 23. SLÄPP EN FIS 24. DOM LJUGER 25. WILLY 26. TA MIG I RÖVEN, POJKAR 27. NÄR KNUGEN KNULLA SILVIA 28. DEN RUNKANDE SPÅRVAGNSCHAUFFÖREN 29. ELEGANTEN FRÅN VIDDERNA 30. AVSLUTNING 31. I CRY FOR YOU 32. VI ÄR SÅ MÅNGA MÄNSKOSPILLROR
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

Ny skiva på gång?

Post by sagofarbrorn »

ganska sönderspelade låtar för mig iaf, men kul för dom som inte har kassetterna/fyllekalas-serien.
Men det ska ju vara en tolvsidig bok/häfte med, där kanske det står nått sköj.
Last edited by sagofarbrorn on 27 Sep 2010, 20:51, edited 1 time in total.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Ny skiva på gång?

Post by BOB-blommorobin »

Roligt att människospillror är med på den. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Ny skiva på gång?

Post by retepnoslack »

Nja, det var en liten besvikelse.
Post Reply