Erik går i sin faders fotspår.

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Erik går i sin faders fotspår.

Post by jaggare »

Erik skickade det här till mig.
Det här är en Jävligt bra början tycker jag. Han har gjort både musik och texten själv.



http://www.2shared.com/file/I9vcVfGB/Du ... sjurry.zip
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Erik går i sin faders fotspår.

Post by overkill »

Har ju hört bättre låtar om man säger så, men visst, helt Ok. Vore kul om Erik följer i sin faders musikaliska fotspår.
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Erik går i sin faders fotspår.

Post by jaggare »

Jag sa det Musiken är ju bra med tanke på vad han har gjort det med! Får han bara in lite handling och lite mindre återupprepningar så...
Hur jävla bra var "mannen utan hjärna?" Hela det bandet suger ju hästkuk i b-aktighets bemärkelse så alla är vi nybörjare i början.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Erik går i sin faders fotspår.

Post by BOB-blommorobin »

Tyckte den var riktigt rolig! Speciellt Swiden Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Erik går i sin faders fotspår.

Post by BOB-blommorobin »

Jägarn wrote:Jag sa det Musiken är ju bra med tanke på vad han har gjort det med! Får han bara in lite handling och lite mindre återupprepningar så...
Hur jävla bra var "mannen utan hjärna?" Hela det bandet suger ju hästkuk i b-aktighets bemärkelse så alla är vi nybörjare i början.
Neee, jag älskar mannen utan hjärna. Digitaliseringen har gått på repeat här ska jag säga dig. Image Fast jag gillar också nirvanas första demokassett i för sig.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Erik går i sin faders fotspår.

Post by overkill »

Du har en poäng, men så dålig tycker jag inte Mannen utan hjärna är. Men jag har den bara med halvkasst ljud, som de flesta andra också tycks ha, så det är svårt att göra bandet rättvist med den kvalitén. Även om Eddie säkerligen inte hade nån avanaserad utrustning när han gjorde det bandet, så är ju det inget riktigt bevis på hans musikaliska begåvnings vara eller icke vara. Han spelade ju in låtar redan på 60-talet (med hyffsat ljud också) samt spelade i ett gäng band så Mannen utan hjärna var inte det första han gjorde.

Men visst låter detta som Erik gjort helt Ok då han gjort det med enkla medel vad jag förstår.
Last edited by overkill on 29 Nov 2010, 22:51, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Erik går i sin faders fotspår.

Post by E-M »

Musiken är ju lite svängig. Favoriten är nog "Swiden". Texterna är väl sisådär Image

Inte dåligt för att vara gjort utav en trettonåring i alla fall! Han har helt klart talang!

BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Erik går i sin faders fotspår.

Post by BOB-blommorobin »

Jag tyckte ändå det var bra, väldigt musikalisk om man säger så. Han har talang, kommer bli mycket bra när han blir äldre. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Erik går i sin faders fotspår.

Post by Långis »

Haha påminner om mina egna inspelningar när jag var i hans ålder.
Kan ju inflika att han förmodligen inte gjort musiken själv, utan denna torde vara nedladdad. Det är något mer komplicerat än vad en tolvåring kan knåpa ihop.
Last edited by Långis on 01 Dec 2010, 21:41, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Erik går i sin faders fotspår.

Post by Evert Meduza »

Undrar vad han artistnamn ska bli?

Erik Meduza?
Evert Meduza?
Elvis Meduza?
Errol Meduza?

(Tog med dessa förnamn, tycker att både Evert (min farfar), Elvis (Presley) o Errol (Ja ni fattar) e så fina namn o Erik kan han ju heta om han vill ha sitt rediga namn Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply