Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Nyheter angående Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by Långis »

Det verkar som att det inte kommer sändas någon dokumentär.
SVT har inte tablålagt något program den 25:e och vet ingenting om någon dokumentär.
Informationen står på Anakronfilms sida, men frågan är om det stämmer. Har programmet blivit uppskjutet?
Last edited by Långis on 08 Mar 2011, 12:00, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by raggarjojje »

Det var ju tråkigt. Svenska folket borde få veta vem han egentligen var.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by Långis »

Nya datumet den 1 april.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by overkill »

Hoppas det inte är nått dåligt 1:a April skämt bara... Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by uy »

På Svt:s hemsida finns den nu inlagd i tablåerna. Repriser 3/4 och 5/4 namns också. (Ingen tablå har publicerats för det senare datumet ännu, men 3/4 är det klockan 12.30 i Svt2 som gäller)
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8 ... e=20110401

Känns som om datumet är mer eller mindre spikat nu, tycker jag.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by E-M »

Haha, fan vad bra! Känns dock lite konstigt att läsa "Eddie Meduza" i en TV-tablå Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by ELN »

Jag tycker de känns härligt Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by BOB-blommorobin »

Eleganten från vidderna - Eddie Meduza

K special. Svensk dokumentär från 2010. Musikern, sångaren och komikern Eddie Meduza blev bannlyst i radio, men hans framgång var ostoppbar. Idag, nio år efter hans död, är hans tidiga inspelningar åtråvärda samlarobjekt. I filmen berättas om hans dramatiska liv, från en jobbig barndom till missbruk och fängelse men också till stor framgång och kultstatus.

Nerklippt version till 60 minuter.

Även i SVT2 3/4 och SVT2 5/4

Textat sid. 299

4:3-format
Last edited by BOB-blommorobin on 27 Mar 2011, 18:39, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by Långis »

Från dagens nyhetsskörd:
Image
Image
Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by uy »

Ah, då ska jag fråga farmor om hon kan klippa ut det åt mig, hon brukar ju köpa aftonbladets Tv-tidning. Vilka tidningar kommer de andra urklippen från?
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by Långis »

uy wrote:Ah, då ska jag fråga farmor om hon kan klippa ut det åt mig, hon brukar ju köpa aftonbladets Tv-tidning. Vilka tidningar kommer de andra urklippen från?
Expressen och deras TV-tidning.
Det lär kanske stå nåt i tidningarna på fredag också.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by overkill »

Såg nyss programmet nu och det var klart godkänt. Bortsett från några smärre faktafel om Eddie tycker jag de gjorde bilden av han hyffsat rättvis/realistisk. Hade väl dock velat ha med en aspekt som skiljer eddie från andra artister, att eddie hade ofta ett lite djupare lod med sina texter än att bara säga fula ord för att få lite uppmärksamhet. En lite djupare analys av texerna alltså, och sen var väl valet av Runke Ball inte så kul, det finns väl ungefär 58759753637373624253 låtar med samma tema som är bättre. Men kan kan inte få allt och på knappt 30 mintuter där eddie inte är ensam om utrymmet kan man väl inte begära för mycket. Programmet i sig är, som även Långpannan påpekat, seriöst och bra så det gör ju sitt till, till att det ändå blev ganska bra. Även om jag har lite svårt för hela könsrock-genren var hela programmet bra. Många gånger så är de som lyssnar på skiten bara halvt efterblivna idioter som bara är intresserade av "humorn" (som iof inte är nån humor för mig, eddie undantaget såklart), att få höra några fula ord och inte alls är intresserade av nått annat i kulturväg överhuvudtaget. Detta tror jag också många andra ser, som inte gillar könsrock alls, det gör ingenting bättre. och där kommer Eddie delvis i kläm, även om jag personligen inte klassar eddie hit så gör andra det, och han blandas ihop med skiten varken man vill eller inte. Jag förnekar inte att eddie var en del av detta, den s.k. subkulturen, men för mig hade eddie ett annat djup än bara fula ord som rimmar. Om inte annat så var hans melodier/musik överlägsen allt annat i genren.

Dock så fattar jag inte varför en låt med Finn Zetterholm och Bengt Sändh blev censurerad men nästan inga andra?
Sedan skulle jag väl inte kalla Finn Zetterholm för nån renodlad köns-sjungare, det är ju egentligen bara en skiva som kan klassas in där.

Nån som digitaliserat programmet?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by Långis »

Overkill wrote:Dock så fattar jag inte varför en låt med Finn Zetterholm och Bengt Sändh blev censurerad men nästan inga andra?
Sedan skulle jag väl inte kalla Finn Zetterholm för nån renodlad köns-sjungare, det är ju egentligen bara en skiva som kan klassas in där.

Nån som digitaliserat programmet?
Fel tråd, men skitsamma.
Du menar cencurerad i programmet? Det var bara för att illustrera hur låten lät på svensktoppen.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ingen dokumentär i SVT? [prel. 1 april]

Post by overkill »

Ja, det råkade bli fel tråd då du hade lagt in bilderna om både dokumentären och könsrock-programmet. Men som sagt: skitsamma Image

Jo jag kopplade det sen, att det var som du skrev. Lustigt dock att de ens blev påtänkta på Svensktoppen med just den skivan.
Post Reply