Collagebild med Eddie

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Collagebild med Eddie

Post by overkill »

Jag tänkte roa mig med att små småningom göra ett bild-collage på Eddie. Gjorde för ett tag 2 mindre collage på vita hårdpappskivor i A4-storlek, fast då med blandade arister och band som jag gillar. Självklart kom eddie med på ett hörn på båda. Bilderna hämtade jag från diverse överblivna utskrifter till olika omslag (från kassetter bl.a), men mycket även från olika flyers för spelningar och liknande (med andra artiser/band). Det är sånt man får gratis så jag hade en rejäl hög med diverse bilder att plocka av.
Det tog dock flera timmar att få ihop dem men så blev resultatet blev ganska bra också. Att klippa till bilderna snyggt tog sin tid, sedan gäller det att placera dem på ett stiligt sätt, och slutligen limma fast dem. Att använda rätt mängd lim är också en liten konst. Tar man för lite fastnar det inte, tar man för mycket kan det bli rinn och kladd utanför bilderna istället. Image

Nu tänkte jag göra ett större collage med bara Eddie. Jag har redan börjat klippa lite, har några risiga ex av För Jaevle Braa, West A Fool Away och Gasen i Botten som jag tänkte offra, dvs klippa sönder och ta vara på bilderna. Det är som sagt några dåliga ex som är i halvtaskigt skick som jag köpt billigt (tror jag gav en 5:a styck för allihop) och jag köpte de faktiskt med nått sånt här i åtanke. Har börjat att klippa sönder För Jaevle Braa, bilderna ser lite annorlunda ut när man ser bara bilden ensam och inget runt om. Tar vara på allt som kan tänkas passa, inget går till spillo direkt.

Önska mig lycka till! och kom gärna med inputs och idéer. Jag tänker mig ett hyffsat stort collage, kanske som typ 6 A4 eller större.
Post Reply