Outgivet!!!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Outgivet!!!

Post by Långis »

Nej, jag skrev bara rubriken för att locka läsare. Av nån anledning är outgivet den heliga graal kring Eddie Meduza. Det finns ett i mitt tycke överdrivet intresse för detta. Att äga outgivna filer har blivit en statusgrej som jag inte riktigt kan ta till mig. Det är ju ettor och nollor det är frågan om. Det som betyder något och som går att ta på är ju skivorna, kassetterna, den analoga varan. DET kan man samla på. Mp3... nja.. jag vet inte riktigt hur man ska kunna samla på något som går att kopiera med ett knapptryck..

Jag kommer att lägga upp en torrent med allt det outgivna jag har (som inte kommit med någon form av löfte) för att slippa allt smussel kring detta. Det är Eddies musik och det mesta kommer inte ges ut - låt alla höra! Vi delar ju alla samma intresse, så varför hålla undan sånt som kan vara kul för fansen?



Men den här tråden handlar inte om det, detta kommer sen. Tills vidare kommer jag när jag är uppkopplad seeda på den mapp med radioprogram jag har. Det är mycket där som de flesta inte har hört, något jag tycker är totalt galet. Jag sitter på en kass uppkoppling så hav tålamod.
Detta är också den första torrent jag någonsin lagt upp så håll tummarna för att jag gjort rätt.
www.luftkaffe.se/Eddie_Meduza_Blandade_ ... am.torrent
Last edited by Långis on 25 Mar 2011, 18:02, edited 1 time in total.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Outgivet!!!

Post by ronka »

Image Mycket trevligt initiativ kul oxå att se att Evert Lundins enträgna arbete kring Eddie blivit sparat.
Nova intervjun har jag letat efter underbart tack Långpanna Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Outgivet!!!

Post by BOB-blommorobin »

kul. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Outgivet!!!

Post by Långis »

jojoj, där dog min uppkoppling... som sagt, jag har världens sämsta nät här i skogen... Kanske är det en bättre idé att dela upp allt i småbitar...

Men som sagt, jag kommer seeda på natten. Räkna inte med att ni får ned denna direkt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Outgivet!!!

Post by overkill »

Håller med trådstartaren. Många ser det outgivna mer som status-prylar än för vad det är - musik som aldrig blev släppt. För mig handlar det bara om ett omåttligt intresse av att få höra varenda stavelse som mannen nånsin spelat in, om det sen är status i andras ögon skiter jag i. Det är inte därför jag har det jag har i alla fall. En del verkar också tokhylla det otugivna dom har och få det att framstå som bättre än vad det ibland är. För egen del bedömmer jag alla låtar och sketcher, outgivna som utgivna, objektivt utan undantag.

Men sedan ökar ju intresset kring det outgivna också tack vare att mannen inte finns med oss längre, hade han levt hade man ju haft nya skivsläpp att se fram emot med jämna mellanrum. Nu är som bekant så inte fallet, så enda chansen att få höra nått "nytt" är just att gräva fram så mycket outgivet som möjligt. Så det är ju en del av förklaringen.

Bra instiativ långpanna, tror inte att det är så mycket nytt för min del, men kul för de som inte har hört allt innan.

E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Outgivet!!!

Post by E-M »

Tackar för det, Långis. Kanske finns något nytt som jag inte har eller så kanske det är i bättre kvalité än det jag har.

Edit:

Nu har jag lyssnat igenom. Det var faktiskt ett par tre stycken av radioprogrammen jag inte hade hört sedan innan. Tack återigen för att du lade upp torrenten, Långis!
Last edited by E-M on 26 Mar 2011, 18:17, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Outgivet!!!

Post by Långis »

Nån som fått hem denna än Jag funderar på att skrota denna och dela upp det i lite mindre delar. Tar för mycket på min uppkoppling att ha denna rullande hela tiden.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Outgivet!!!

Post by Andreas »

Ja jag har fått hem den..Man tackarrr! Image
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Outgivet!!!

Post by Andreas »

Ja jag seedar den iallafall Image
v50t5
Glad amatör
Posts: 14
Joined: 08 Mar 2009, 09:19

Outgivet!!!

Post by v50t5 »

Någon eller några som kan seeda för att man kan få hem denImage

Hade vart trevligt att lyssna på.....
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Outgivet!!!

Post by ronka »

Image Tackar för denna nerladdat! Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Outgivet!!!

Post by Långis »

Bra, jag har avslutat den torrenten. Har gjort en massa små så går det nog snabbare att ladda ned. Kommer en länk inom kort
v50t5
Glad amatör
Posts: 14
Joined: 08 Mar 2009, 09:19

Outgivet!!!

Post by v50t5 »

Finns det mer outgivet material?? hade vart roligt att höra.....
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Outgivet!!!

Post by ELN »

Jag gillar det outgivna för att jag vill kunna höra mer bra musik, men jag älskar det utgivna med. Bra initiativ! Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Outgivet!!!

Post by BOB-blommorobin »

du har ju missat denna från radion jag spelade in:

Han var mer än bara kuk och fitta (vänner för livet), Sjuhärad Direkt Lördagen 25 september 2010 14 o 42

https://www.yousendit.com/download/UFh2 ... SWV4dnc9PQ
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply