Vårstädning på meduzaland

Diskutera allt som rör forumet här
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Jungbacka Erik »

Ja mina vännerrrr. Nu är det åter dags för Meduzalands årliga(?) vårstädning. Inaktiva forum ska bort, nya ska till och moderatorer skall tillsättas/ bytas. Syftar då på moderatorer som inte längre är aktiva på forumet. Finns det idéer på nya underforum eller annat som kan tänkas behöva en förnyelse så posta era tankar här eller om så önskas i ett pm till eder eminenta och småpilske envåldshärskare Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Långis »

Trevligt.
Man kan fundera över om klotterplanket gör någon nytta numera då man faktiskt behöver vara inloggad.
Kanske ska man ändra så att det blir öppet igen eller slå igen det?
Köp & Sälj-avdelningen är ju också väldigt inaktiv så det kanske är dags att säga adjö?
Och hur mycket det än smärtar så är nostalgitrippen också inaktiv... Men jag gillar idén...
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Vårstädning på meduzaland

Post by ELN »

Kanske vi skulle ha något "Event o Suping" som informerar om när saker och ting runt i landet händer och sedan förstås hur det gick Image Image Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Långis »

Förresten, läste att det går att editera css mallen, vilket gör att det går att göra forumet snyggare. Jag kan ta på mig uppgiften om du vill?

Alternativt har jag kanske funnit ett sätt att flytta över alla inlägg till ett phpbb-forum om detta skulle läggas ned.
Det blir mer kontroll på ett sådant också.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by uy »

Jag håller med Långis, men innan någon avdelning släcks tycker jag vi borde flytta över inläggen till "arkivet". Jag skulle kunna ta mig an den uppgiften om ingen känner sig manad.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Jungbacka Erik »

Långpanna wrote:Trevligt.
Man kan fundera över om klotterplanket gör någon nytta numera då man faktiskt behöver vara inloggad.
Kanske ska man ändra så att det blir öppet igen eller slå igen det?
Köp & Sälj-avdelningen är ju också väldigt inaktiv så det kanske är dags att säga adjö?
Och hur mycket det än smärtar så är nostalgitrippen också inaktiv... Men jag gillar idén...
Klotterplanket är nog öppet att skriva i för alla, åtminstone enligt inställningarna. Köp och sälj tror jag man kan radera men nostalgitrippen får vara kvar en tid till ifall GH kommer tillbaka Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Jungbacka Erik »

uy wrote:Jag håller med Långis, men innan någon avdelning släcks tycker jag vi borde flytta över inläggen till "arkivet". Jag skulle kunna ta mig an den uppgiften om ingen känner sig manad.
Man kanske kunde flytta alla länkar från nostalgitrippen till övriga länkar och eventuellt stänga den i ett senare skede?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Långis »

Jungbacka Erik wrote:Klotterplanket är nog öppet att skriva i för alla, åtminstone enligt inställningarna. Köp och sälj tror jag man kan radera men nostalgitrippen får vara kvar en tid till ifall GH kommer tillbaka Image
Jag får följande meddelande när jag försöker skriva och är utloggad
Sorry, guest posting has been disabled. Please register if you wish to post.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Jungbacka Erik »

Långpanna wrote:Förresten, läste att det går att editera css mallen, vilket gör att det går att göra forumet snyggare. Jag kan ta på mig uppgiften om du vill?
Det får du mycket gärna göra ImageHar också funderat på phpbb men det får vänta ännu en tid.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Jungbacka Erik »

Långpanna wrote:Jag får följande meddelande när jag försöker skriva och är utloggad
Dessa är inställningarna på klotterplanket:

Who should be allowed to create threads on this board?
*Guests, Members, Administrators and Moderators.

Kanske suddenlaunch har tagit bort den möjligheten Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by Jungbacka Erik »

ELN wrote:Kanske vi skulle ha något "Event o Suping" som informerar om när saker och ting runt i landet händer och sedan förstås hur det gick Image Image Image
En riktigt bra idé som helt klart går att utveckla.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Vårstädning på meduzaland

Post by BOB-blommorobin »

Jag hjälper gärna till också! Har följt forumet en bra tid. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vårstädning på meduzaland

Post by ozzman »

Det är ju inte så mycket drag i allmänt-delen längre så man kanske kan minska antalet kategorier där.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vårstädning på meduzaland

Post by E-M »

Långpanna wrote:Förresten, läste att det går att editera css mallen, vilket gör att det går att göra forumet snyggare. Jag kan ta på mig uppgiften om du vill?

Alternativt har jag kanske funnit ett sätt att flytta över alla inlägg till ett phpbb-forum om detta skulle läggas ned.
Det blir mer kontroll på ett sådant också.
Ja det låter kalas. När du är på gång kan du ju fixa så att vi har meduzaland.nu eller liknande om den domänen är ledig Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Vårstädning på meduzaland

Post by ELN »

Jungbacka Erik wrote:En riktigt bra idé som helt klart går att utveckla.
Ja har försökt i baren hittils med lite, kanske väl lokala, event med följande utvärdering. Jag skulle gärna höra vad som mer finns inom skäligt avstånd Image
Post Reply