Bekräftelsemailproblem

Diskutera allt som rör forumet här
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bekräftelsemailproblem

Post by Långis »

Suddenlaunch verkar ha problem med bekräftelsemailet när man skapar en användare. De tycks ha haft detta problem sedan mitten på förra året. Kollade i deras supportforum, men där hade det inte hänt mycket.
Nåt du känner till något om?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Bekräftelsemailproblem

Post by Jungbacka Erik »

Vet inte vad det beror på men jag har lagt till en rad om det i registreringstråden att man skickar mejl till mej med användarnamnet man registrerat så byter jag lösenordet manuellt. Vissa har dock fått sina registreringsmejl.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Bekräftelsemailproblem

Post by hakan »

Det är ju både bra och dåligt det här. Image

Å ena sidan höjer det tröskeln för vem som ska bli medlem. Man kan inte bara regga sig hastigt och plötsligt och sen glömma det, man måste 'ansöka' om medlemskap via ett mail. Det blir lite mer exklusivt då varje ny medlem måste bli "godkänd", men å andra sidan kanske vi tappar medlemmar som inte orkar maila och fråga och hålla på?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Bekräftelsemailproblem

Post by Jungbacka Erik »

Så sant Hakan. Tyvärr verkar man inte vara så ivriga på suddenlaunch att korrigera buggar längre så vi får väl dras med detta problem en tid :/ men å andra sidan tror jag att den som inte orkar mejla mig om lösenord inte skulle blivit så aktiv på forumet heller Image
Post Reply