Biografi eller?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Biografi eller?

Post by slim »

Lyssnade på ett par intervju med Bo Sjökvist. Radio Kronoberg hade haft en intervju med en Andre Sjödahl från Moheda som hade en bok på gång om Eddie Meduza, och vad jag förstod så har Sjökvisten också ett bokprojekt på gång sen iaf 2008, och Meduzalands egen Martin har ju sitt bidrag
–vem kommer egentligen ut med en bok om Errol? Varför är det flera på en gång? Vad kommer att skilja dem åt? Alla säger att de talat med släkt och bekantingar av skilda slag så det borde ju vara begränsat med möjligheter att hitta extrema fakta. Jag vill läsa den ultimata Eddieberättelsen.
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Biografi eller?

Post by Långis »

Andre Sjödal har nog gått under jorden, så där blir ingen bok av. I övrigt vet jag inte vad jag ska gissa.. Svårt att veta vad det blir.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Biografi eller?

Post by hakan »

Det kan vara så enkelt att även om viljan finns, är det inte särskilt lätt att skriva en biografi.

Man måste verkligen ha alla fakta. Man behöver gärna ha något unikt material som inte redan tidigare är känt, man behöver kunna skriva bra och man måste vara uthållig och ha disciplin.

Att så många samtidigt kommer ut med idén att skriva bok är inte så konstigt, Eddie är ju verkligen i ropet just nu. Men här på forumet har det pratats om bok sedan länge vad jag vet. OCH nysläpp av outgivet material, OCH nya Eddieprylar, osv. Det verkar vara mycket snack... Image
Post Reply