Paket -99 ??

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Paket -99 ??

Post by BOB-blommorobin »

specialkassetten kanske var julkassettet han signerade som endast såldes till medlemmar.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Paket -99 ??

Post by Evert Meduza »

Starköl wrote:Men den kom ju 1996 ?
Stämmer helt korrekt att "God jul era rövhål" kom ut 1996, så man kan fråga sig vad för sorts kassett detta handlar om?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Paket -99 ??

Post by Långis »

Inte så konstigt att rövhålet ingick då den släpptes året innan -97. Nu har jag kollat upp och tydligen gjordes paket 99 i två omgångar.
Citerar helt min källa istället för att skriva själv

I en (den andra tror jag) var det "Summertour" - kassetten och en röd keps. I den första var det "God jul era rövhål" - kassetten. Tror att "Diligensen" var med i den 1:a
Last edited by Långis on 19 May 2011, 19:58, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Paket -99 ??

Post by retepnoslack »

Jag fick bara ETT 99-paket. Det var väl ett projekt, som inte slog, kanske. Mitt paket innehöll

Färg-affisch: "E. Hitler Skiterrrrr"
Fotostatkopierad affisch med autograf
Röd keps med "Kuken Står"
Tidningen "Diligensen" med intervju "pastorspalt", körskolekursen samt en del annat
och
kassetten: "Summer Tour".

Namnet var inget årtal, utan ett pris. Varje paket skulle kosta 99-kronor, att lösa ut på posten.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Paket -99 ??

Post by 2meterhansson »

Detta står på en gammal beställningslista som jag har, jag citerar : Paket -99 varje jul och midsommar får alla medlemmar ett paket som inte får kosta över 99 kr. Inget av det som finns i paketet säljes till icke medlemmar, grejorna är således exklusivt avsatta för endast klubbmedlemmar, och består av följande : Kassett eller cd eller video, beroende på läget, affisch, idolkort, den dinga tidningen Diligensen + en extra överaskning, ni får se då era kuksugare.

I en annan beställningslista står det att fansen kan komma med önskemål om inspelningar som ska vara med.

Jag har två nummer av diligensen varav den ena bara är några lösa sidor och således ingen riktig tidning.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Paket -99 ??

Post by Långis »

Jag har samtliga sidor på datorn, har bara varit lite seg med att lägga upp dem på sidan...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Paket -99 ??

Post by Långis »

Starköl wrote:Har du även alla palten-bilder som Jägarn sålde som T-shirts?
Nej, inte inscannade original. Har bara tröjorna och de är lite svåra att scanna. Får se om jägarn hittar hit nån gång framöver, han borde ha dem.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Paket -99 ??

Post by Evert Meduza »

Starköl wrote:Men du har ju Greven och så Börje & co inlagda på luftkaffe, men det ska ju finnas några till va? Efraim Barkbit och nån till?
Roger Ballis såklart! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Paket -99 ??

Post by Långis »

Per Hummer wrote:Roger Ballis såklart! Image
Nej, han är inte avbildad där.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Paket -99 ??

Post by Evert Meduza »

Långpanna wrote:Nej, han är inte avbildad där.
Ska finnas en teckning på Eddie när han sjunger och spelar gitarr och alla hans album runt omkring sig
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Paket -99 ??

Post by Långis »

on 05/23/2011 at 18:09:03, Per Hummer wrote:Ska finnas en teckning på Eddie när han sjunger och spelar gitarr och alla hans album runt omkring sig [/quote]

Jo, det är ett av motiven på Jägarns t-shirts, men Roger Ballis finns inte avbildad på någon av Paltens teckningar så vitt jag vet.
Post Reply