Eddie på scen med andra artister?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie på scen med andra artister?

Post by overkill »

Kom inte på nån vettig ämnesrad, men det jag fiskar efter är om nån vet om Eddie delade scen med nån annan större artist nån gång. Inte på samma gång, men vid samma tillställning, typ en festival, raggarträff eller liknande.

Har nått vagt minne av att wiking nämnde att han delade scen med nån 60-tals artist. Minns inte vem det var, kan ha varit Jerry Lee Lewis, Chuck Berry eller Cliff Richard eller nån från den generationen. Tror de spelade på samma raggarträff eller liknande.

Ringer det några klockor wiking? (eller för nån annan).
Tråden jag läste det i handlade dock inte om detta egentligen, det var bara ett inlägg i en annan tråd om ett annat ämne. (och jag hittar den inte nu just nu).
Image
Last edited by overkill on 26 Jun 2011, 20:00, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddie på scen med andra artister?

Post by Långis »

Tja, det finns ju förbanden, men det var väl mest svenska artister?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie på scen med andra artister?

Post by overkill »

Jo men förband är nått annat. Detta ska som sagt ha varit en tillställning där fler än Eddie spelade och Eddie var en av akterna. Det var alltså ingen "vanlig" spelning i den bemärkelsen. Artisten jag tänker på ska, om jag minns rätt ha varit utlänsk och hållit på lika länge eller längre som Eddie. Förband är oftast lite yngre, nyare & okändare akter (men inte nödvändigtvis alltid förstås).

Jag vet för övrigt inte om det har varit så många förband genom åren, förutom Lester C Garreth som var med 83 då. Den enda gången jag såg han vill jag minnas att kompbandet körde nån låt eller 2 innan Eddie klev upp på scen. Jag kände inte igen låtarna de spelade, så det var nog inga Eddie-låtar men ska inte svära på det. De fortsatte även spela en stund även efter det att Eddie gick av scenen.
Last edited by overkill on 26 Jun 2011, 20:08, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie på scen med andra artister?

Post by overkill »

Ingen som vet nått om detta?
Post Reply