Medverkande på "You ain't my friend"?

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad

Post by Evert Meduza »

När man läser om vilka som medverkade på den plattan så står det "Trummor & tröstande tankar: Sigge / Bas & intelligenta idéer: Matts / Saxofon & Ljuva ljudligheter: Erik / Country gitarr & manlig mogenhet: Roffe / Tekniker & pojkjävel: PJ / Resten: Jag själv"

"Jag själv" är ju givetvis Errol, fast vilka var "Sigge", "Erik", "Matts", "Roffe" och "PJ"?

(Chansar på att "Sigge" är Smällphete Sigge och "Erik" är Ljungbacka-Erik, hans egna figurer)
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Nej, jag tror alla är riktiga personer. Sigge som spelar på skivan är samma person som designat denna affisch:
http://luftkaffe.se/meduza/images/stori ... reyran.jpg

Mats skulle ju kunna vara Mats Lindberg, som också spelar bas på skivan Dåren e lös.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jag har alla namen på ett papper nånstans, vill dock inte lägga ut de här. Sigge är inte Smällphete Sigge, och denna Mats ska enligt uppgift, ej vara samma kille som spelar på Dåren e lös.

Namnen säger nog inte någon särskilt mycket, ganska okända musiker.

PJ är ju producenten PJ Widestrand.
sachs
Helgfyllo

Post by sachs »

Fin affirsch där Uy !
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Japp, den kommer från Luftkaffe.se. Affischen användes som spelningsreklam under 2000. Jag minns själv att vi fick hem en reklamtidning för Idre Yran sommaren 2000 där den bilden hade fått en helsida. Tyvärr så hade jag inte tillräckligt med begrip för att spara tidningen.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply