Frågesport !!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Frågesport !!

Post by Långis »

Herrskogstrand wrote:Bara en version? ingen av dom första kasstterna var officiella utgåvor sen har du någon källa på det var någon annan som klippte ihop version nummer 2?
Exakt, jag har fortfarande inte förstått var de outgivna spåren på den kassetten kommer ifrån. Är det nån som "klippt ihop" så är det någon med tillgång till Eddies mastertaper och har därigenom valt ut alternativa inspeningar som inte tidigare getts ut.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Frågesport !!

Post by mrrogerballis »

Långpanna wrote:Exakt, jag har fortfarande inte förstått var de outgivna spåren på den kassetten kommer ifrån. Är det nån som "klippt ihop" så är det någon med tillgång till Eddies mastertaper och har därigenom valt ut alternativa inspeningar som inte tidigare getts ut.
Om du har tid ock tillfälle att kolla vad som skulle vara outgivet så skall jag jämföra med mina band som jag har dom är köpta genom Errol(Eddie)så skall jag kolla upp vilka band det är ifrån,vi måste lösta detta innan jag blir vansinnig Image Image Image
Last edited by mrrogerballis on 11 Jul 2011, 23:54, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Frågesport !!

Post by Evert Meduza »

Gulf wrote:Det är ju två frågor i en !!
Eliganten i från vidderna har jag hört i nån dokumentär Grannparet berätta om Eller grannar föresten ett par från trakten orten eller byn han umgiks med .
Han var deprimerad och ledsen och tanten sa inte ska väll du vara ledsen det är ju du som är eleganten i från vidderna , Varpå han själpte i sig kaffet och kasta sig på cykeln och hem och gjorde låten . Image

Gasen i botten vet jag inte storryn om
Sedan tycker jag vi ska hålla oss till en fråga i taget annars blir det så rörigt !
Hoppsan, ber om ursäkt där, jag kan rätta till det igenom att berätta att han fick inspiration till låten "Gasen i botten" när han köpte en Opel hos "Nisse i svängen" som är en bilaffär i Åstorp (därför han sjunger på skånska i den låten kanske), fast för att den skulle passa hans fans bättre, för hos raggarna var han en idol redan då, så därför sjungen han om en Chevrolet istället Image

Ditt svar duger, även om jag har för mig att det var gubben i paret som sa att han inte skulle vara ledsen, föresten så tog det bara fyra timmar för han att cykla hem, skriva texten till låten, spela in den och sen spela den för paret, ett bevis på vilket kreativt och snabbtänkande geni han var Image

Så du får ställa nästa fråga Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
sachs
Helgfyllo
Posts: 155
Joined: 12 Apr 2011, 11:51
Location: Dalarna

Frågesport !!

Post by sachs »

Intresant info där ! PerHummer Image
Nja jag vill minnas att det är gubben som berättar att frun sa det där att inte ska väll du vara ledsen du som är eliganten i från vidderna Image

Ny fråga då ,

Vad kostar en runk i kukrunkmaskinen noga med rätt belopp här annars kapas kuken Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Frågesport !!

Post by uy »

En krona runket kostar det. Men vad det är värt i dagens pengavärde vet jag inte. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
sachs
Helgfyllo
Posts: 155
Joined: 12 Apr 2011, 11:51
Location: Dalarna

Frågesport !!

Post by sachs »

Alldeles rätt Uy

Då är det din tur med ny fråga och dömma den Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Frågesport !!

Post by uy »

Vad heter vetenskapsmannen som endast slår ner folk i forskningssyfte? Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Frågesport !!

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Vad heter vetenskapsmannen som endast slår ner folk i forskningssyfte? Image
Har för mig att han hette något i stil med Professor Ståpick, fanns ju flera vetenskapsmän som slog ner folk i forskningssyfte på Eddie´s kassetter, men Professor Ståpick är den jag kommer på just nu, han slår ner Sixten för att se vad som händer
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Frågesport !!

Post by mrrogerballis »

Gissar på Professor Svanström. Image
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Frågesport !!

Post by herrskogstrand »

Långpanna wrote:Exakt, jag har fortfarande inte förstått var de outgivna spåren på den kassetten kommer ifrån. Är det nån som "klippt ihop" så är det någon med tillgång till Eddies mastertaper och har därigenom valt ut alternativa inspeningar som inte tidigare getts ut.
Finns en hel tråd om detta

http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... 1304670695
Last edited by herrskogstrand on 12 Jul 2011, 20:41, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Frågesport !!

Post by uy »

professor Andersson/Ståpick var den jag tänkte på. Nu är det Per Hummers tur.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Frågesport !!

Post by Evert Meduza »

Då ställer jag en lite enklare fråga den här gången:

Vem var mannen bakom figurerna Smällphete Sigge och Ljungbacka-Erik?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Frågesport !!

Post by mrrogerballis »

Per Hummer wrote:Då ställer jag en lite enklare fråga den här gången:

Vem var mannen bakom figurerna Smällphete Sigge och Ljungbacka-Erik?
Fröidh J-Å Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Frågesport !!

Post by Evert Meduza »

MrRogerBallis wrote:Fröidh J-Å Image
Helt rätt! Image

Dessa figurer skapades då han under visa tillfällen lyckades göra roliga ljud som Errol då ville att det skulle bli figurer av, först en fruktansvärt djup basröst som blev Smällphete Sigge och en väldigt ljus och hög röst som blev Ljungbacka-Erik Image

Din tur att ställa en fråga Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Frågesport !!

Post by mrrogerballis »

Per Hummer wrote:Helt rätt! Image

Dessa figurer skapades då han under visa tillfällen lyckades göra roliga ljud som Errol då ville att det skulle bli figurer av, först en fruktansvärt djup basröst som blev Smällphete Sigge och en väldigt ljus och hög röst som blev Ljungbacka-Erik Image

Din tur att ställa en fråga Image
Är det någon som vet var det är för blomma som Errol hade tatuerad in på sin höger arm?
Last edited by mrrogerballis on 12 Jul 2011, 23:42, edited 1 time in total.
Post Reply