I believe in roewhaoth med Mannfred Willes

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

I believe in roewhaoth med Mannfred Willes

Post by Evert Meduza »

http://www.youtube.com/watch?v=3wkUzsM7 ... ture=feedu

Innehåller inledningssnack på denna låten som jag tror få av er har hört förr Image

Rippen är från kassetten "Di värsta pärvärsta låtarna" Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

I believe in roewhaoth med Mannfred Willes

Post by uy »

Intressant! Denna inledning måste ha varit inspelad enkom för den kassetten, eftersom det var en annan inledning på Radio Ronka, där låten ursprungligen kommer ifrån.

Synd att det inte blev någon kassett med Manfred Willes. Det hade ju kunnat vara kul med en kassett i ungefär samma stuk som Börje Lundins kassetter, sketcher varvat med låtar. Jag gissar att låten "Rycka i min dolle" var tänkt för denna kassett, då den är inspelad ungefär då när "Di värsta perversta låtarna" kom ut.

Förresten, vet någon om det finns något mer på den kassetten som var nyinspelat? På tvillingkassetten "Di värsta pervärsta sketcherna" fanns ju sketchen "Börje Lundins kukrunkarafton" som inte givits ut någon annanstans.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

I believe in roewhaoth med Mannfred Willes

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Intressant! Denna inledning måste ha varit inspelad enkom för den kassetten, eftersom det var en annan inledning på Radio Ronka, där låten ursprungligen kommer ifrån.

Synd att det inte blev någon kassett med Manfred Willes. Det hade ju kunnat vara kul med en kassett i ungefär samma stuk som Börje Lundins kassetter, sketcher varvat med låtar. Jag gissar att låten "Rycka i min dolle" var tänkt för denna kassett, då den är inspelad ungefär då när "Di värsta perversta låtarna" kom ut.

Förresten, vet någon om det finns något mer på den kassetten som var nyinspelat? På tvillingkassetten "Di värsta pervärsta sketcherna" fanns ju sketchen "Börje Lundins kukrunkarafton" som inte givits ut någon annanstans.
Det fanns inget annat på den kassetten och jag tycker också att det är synd att det inte blev någon kassett med Mannfred Willes
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

I believe in roewhaoth med Mannfred Willes

Post by BOB-blommorobin »

Den finns med på kassettet jag har.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply