Solot i Hejsan Bert "Raggare Kassetten"

Diskutera Låtarna
Post Reply
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Solot i Hejsan Bert "Raggare Kassetten"

Post by mrrogerballis »

Jag vet inte om ni har tänkt på det.
Men lyssnade på den låten idag i bilen.
Och över jävlig som Errol var hade han ju smygit in Carola Häggqvist Främling i solot.som Mona Lisa Har sitt leende Image
Det bevisar hans genialitet Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Solot i Hejsan Bert "Raggare Kassetten"

Post by Evert Meduza »

MrRogerBallis wrote:Jag vet inte om ni har tänkt på det.
Men lyssnade på den låten idag i bilen.
Och över jävlig som Errol var hade han ju smygit in Carola Häggqvist Främling i solot.som Mona Lisa Har sitt leende Image
Det bevisar hans genialitet Image
Ja just det, du hade ju hälsat mig att du hade bränt en CD med alla låtana fån kassetten "Raggare" som från början var tänkt att komma ut på LP, fast eftersom plattan "Ain't got no Cadillac" tyvärr inte blev nån dundersuccé så släptte han ut "Raggare" på kassett (Lyssna på låten "Tommy hade en Cadillac" så nämner att det ska vara en glad LP) och syftet med denna låten är ju givetvis var ju att reta Bert, Errol jobbade hos CBS under den perioden då han släppte ut kassetten "Raggare" så han ville säkert jävlas lite med Carola´s far Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Solot i Hejsan Bert "Raggare Kassetten"

Post by mrrogerballis »

Per Hummer wrote:Ja just det, du hade ju hälsat mig att du hade bränt en CD med alla låtana fån kassetten "Raggare" som från början var tänkt att komma ut på LP, fast eftersom plattan "Ain't got no Cadillac" tyvärr inte blev nån dundersuccé så släptte han ut "Raggare" på kassett (Lyssna på låten "Tommy hade en Cadillac" så nämner att det ska vara en glad LP) och syftet med denna låten är ju givetvis var ju att reta Bert, Errol jobbade hos CBS under den perioden då han släppte ut kassetten "Raggare" så han ville säkert jävlas lite med Carola´s far Image
Självklart ville Errol det Image Image Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Solot i Hejsan Bert "Raggare Kassetten"

Post by BOB-blommorobin »

Per Hummer wrote:Ja just det, du hade ju hälsat mig att du hade bränt en CD med alla låtana fån kassetten "Raggare" som från början var tänkt att komma ut på LP, fast eftersom plattan "Ain't got no Cadillac" tyvärr inte blev nån dundersuccé så släptte han ut "Raggare" på kassett (Lyssna på låten "Tommy hade en Cadillac" så nämner att det ska vara en glad LP) och syftet med denna låten är ju givetvis var ju att reta Bert, Errol jobbade hos CBS under den perioden då han släppte ut kassetten "Raggare" så han ville säkert jävlas lite med Carola´s far Image
Vart kommer denna skumma information från?
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Solot i Hejsan Bert "Raggare Kassetten"

Post by Evert Meduza »

blommorobin wrote:Vart kommer denna skumma information från?
Det där med Carola´s far kommer från filmen "Eleganten från vidderna" (Bonusmaterial) som sa elaka saker om Errol, vilket bland annat ledde till att han sjunger om Carola´s pattar på låten "Jag vill ha en brud med stora pattar".

Sen det där med att "Raggare" som var tänkt att bli ett LP-album som bara blev kassett har jag fått reda på Luftkaffe.se
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply