Di bessta snusklåtarna från kassetterna

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Di bessta snusklåtarna från kassetterna

Post by Evert Meduza »

Precis, detta är min personliga lista över snusklåtar från varje kassett, jag kommer att motivera mina val och ni får gärna vara med och diskutera eller motargumentera om vi vill, här kommer min lista:

De bästa snusklåtarna från varje kassett (i mitt tycke, och på kassetter som de finns snusklåtar på)

Mannen utan hjärna - Jag vill hem
Så himla skön humor i denna, riktigt bra parodi på artister som bara sträver efter berömmelse och svensktoppen och älskar fraser som: "Ja' vill hem, ja' vill o runka ballen blå", humor av världsklass Image

Luftkaffe nr. 1 - Hemorroider i mitt rövhål
Skön rockblues, även om jag föredrar ny-inspelningen från "Luftwaffe nr. 3 del 1" så duger denna bra ändå, en låt som alltid får mig att skratta Image

Luftwaffe nr. 2 - Jag vill runka balle
Underbar 50-talsaktig poplåt som handlar om ett av de mest underbara ting som finns Image

Luftwaffe nr. 3 del 1 - Do the ronka
Grymt skön parodi på disco, hela denna låten är bara ren kärlek med den grova sångrösten på engelska med extremt stark skånsk brytning och falsettkören när de sjunger "Do da ronka, do da ronka, ål da najjgt lång!"
Image

Greatest hits - Ronka i Ryssland
Finns egentligen bara två låtar på den här kassetten och valet föll på denna, Smällphete Sigge med sin grova röst med en text som inte hänger ihop och det blir inget annat än ett mästerverk, såna hits kan man höra hemma också Image

Dubbelidioterna - Släpp en fis
Egentligen den enda låten på den här kassetten som man kan kalla "snusklåt" då den handlar om fisar, fast detta är också en väldigt samhällskritisk låt också blandat med en härlig och rejäl portion humor Image

Hej Hitler - Den runkande spårvagnschauffören
Troligen en av de bästa snuskvisorna som har gjorts i svensk historia! Briljant framfört på dragspel med en väldigt smart, rolig och häftig text om mänsklig frihet och denna har inte helt fel hamnat på många samlingsalbum som ni vet Image

Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag - Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag
En låt som beskriver mig perfekt, jag blir aldrig heller riktigt vuxen rent mental och varför ska jag bli det när det är så roligt med fula ord, ja ni har hört den här låten och nu vet ni allt om mig Image

E. Hitler på dansrotundan - Runke ball
Jag var faktiskt tretton år gammal när jag hörde denna för första gången och än idag älskar jag den här låten, en låt som jag tror många känner igen sig själva i eller som de har varit med om Image

Börje Lundins julafton - Köks-Schottis
Kan lika gärna berätta nu att jag en gång i tiden har varit en helt urflippad könsrockare som förr lyssnade mycket på Onkel Kånkel & his kånkelbär och Tunnan & Moroten bland annat och Eddie Meduza givetvis såklart. Dock tror jag att ingen och jag säger det igen, INGEN någonsin kommer att kunna göra en grövre låt en denna, Ljungbacka-Erik på sång och dragspel, Sven Lundin på saxofon och Börje Lundin med high-haten gör en låt vars handling man hade kunna göra en riktigt grov porrfilm av och jag kan se det framför mig: Kukar som sprutar som fontäner överallt, fittor som rinner som vattenfall och hur det knullas inne i byar och ända ute i skogen och hur det slickas fitta och sugs kuk och så vidare, en vacker och trevlig låt detta helt enkelt Image

Radio Ronka 1 - I believe in roewhaoth
Mannfred Willes genombrottslåt där deras morbror var förstasångare och de gör en riktigt bra hårdrockslåt om rövahålet och solot i denna låten är bara ren kärlek, jag som älskar hårdrock älskar även den här låten Image

Börje Lundins kräftkalas - Min EPA-traktor
Väljer denna då denna dels är en klassiker och dels för att detta var faktiskt den första låten av Eddie Meduza som jag lärde mig utantill då jag var och fortfarande är förälskad i refrängen när Börje Lundin sjunger "Alla vill ju åka i min EPA-traktor för då blir dä hôll i gång, ha men, ja' får knôlla töser i min EPA-traktor för min kuk den ä' så lång". Gillar denna versionen bäst, dels för att solot av Sven Lundin håller verkligen hög klass och dels för att det var denna version jag hörde först och en av de första låtarna jag hörde med Eddie.

Dårarnas julafton - Jag är bög, jag är bög
Härlig låt med den övermäktiga Greve von Boegroeff då han sjunger om sina nya jaktmarker som han har på Grönsakstorget som ligger i Göteborg, denna rockar verkligen och dessutom så har denna låt i mitt tycke det bästa bögsolot av alla.

Idiotlåtar - Pitten står, pitten står, pitten flaxar och pitten står
En än gång välsignas svordomarna och ja, denna är ungefär som "Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag", en underbar låt helt enkelt Image

Dårarnas midsommarafton - Jag smeker mitt rövhål
Underbar dansbandslåt med Greve von Boegroeff där han dels uttrycker hur det känns att ha en annan sexuell läggning än vad som är accepterat av "de fina folket" och dels så visar Errol att han inte alls var fördomsfull mot bögar med citat som "Ja, en bög har faktiskt också känslor, javisst" och dessutom får jag alltid såna där rysningar av saxofonsolot som man får när man lyssnar på bra musik.

Radio Ronka 2 - Nu har min mage blivit stor
"Samma sak när man é pensinär" kommer jag spontant att tänka på om man ska jämföra låtar som påminner om "Runke ball", har man en gång i tiden haft tur med damerna i sängen så tar det tyvärr slut när man blir för gammal för att de unga damerna ska kunna falla för en, då får man "gå tillbaks till sitt tonårsmönster" och runka kuk, sexuell frustration förekommer inte bara hos ungdomar, det förekommer hos alla kan vi konstatera. Denna låten är också skön och hur bra som helst tycker jag, väldigt trevlig melodi helt enkelt Image

Jubelidioterna - Ronka varje dag
Kukrunkarrock när den är som bäst! Ett satans jävla härligt ös och gung och ett skitgrymt munspelsintro, munspelssolo och munspelsoutro och jävligt rolig att runka till säger jag bara Image

Fräckisar - Kuken står på Mats Olsson
Den ultimata punk- och hämndlåten, Mats Olsson sågade plattan "The roarin' Cadillacs" på grund av låten "Punkjävlar" och då hämnas Eddie med en punklåt såklart Image Jävla skönt ös och gung med en text som går ungefär: "Kuken står på Mats Olsson, kuken står på Mats Olsson, kuken står på Mats Olsson, här ska vi lira punk!", kan det bli mer klockrent än så? Image

Eddie's garderob - Julesång
En trevlig julsång detta helt enkelt Image

Kräftkalas två - RKB
Fanns förutom önskereprisen med "Den runkande spårvagnschauffören" och "Willy" från kassetten "Hej Hitler" så fanns det bara två låtar att välja på, "RKB" och "Ronka" (inte samma låt från "Luftwaffe nr. 3 del !) och det blev då "RKB" på grund av ett hyfsat skönt solo och på grund av inledningen när han säger att de ska bara vara klassiska stycken på kassetten och så spelar han denna, klockren E. Hitler-humor Image

Hjärndelirium 2000 - Septemberrunk
Ja, denna handlar då om en man som har allt han önskar sig förutom en kvinna som han kan ha sex med, vilket gör honom väldigt frustrerad. Tycker denna låten är riktigt bra och helt enkelt den bästa snusklåten på den här kassetten.

Rätt sorts råckenråll - Kyssa dina pattar
Tog hellre denna än "Fittans makt" då jag anser att den är en instrumental låt där det snackas bara så därför tar jag då "Kyssa dina pattar" då jag själv är en sådan som gillar stora pattar Image

Scanaway - Rycka i min dolle
Jajamensan, ytterligare en kukrunkarlåt som handlar om sexuell frustration med Mannfred Willes och denna väljer jag då jag är lite extra förtjust i Eddie Meduza's kukrunkarlåtar Image
Last edited by Evert Meduza on 25 Oct 2011, 16:17, edited 1 time in total.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Di bessta snusklåtarna från kassetterna

Post by retepnoslack »

"Köks-schottis" måste vara det aboslut grövsta man kan sjunga. Ja, om man inte vill blanda in pedolfili och tidelag, kanske.

Jag håller med Per Hummer helt och hållet. Sedan är låten kamouflerad bakom en ganska så oskyldig titel, också. "Carolas pattar", å andra sidan. Där kan vi prata om omvända temat. En oskyldig låt bakom en vulgär titel.

Jag tycker herr Hummer har betat över de bästa, redan nu, så jag har väl ingen direkt låt, att lägga till. "Min Epa-traktor" är dock på "Börje Lundins kräftkalas" och INTE på "Börje Lundins julafton", men detta är nog bara en slarvfel.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Di bessta snusklåtarna från kassetterna

Post by Evert Meduza »

RetepNoslack wrote:"Köks-schottis" måste vara det aboslut grövsta man kan sjunga. Ja, om man inte vill blanda in pedolfili och tidelag, kanske.

Jag håller med Per Hummer helt och hållet. Sedan är låten kamouflerad bakom en ganska så oskyldig titel, också. "Carolas pattar", å andra sidan. Där kan vi prata om omvända temat. En oskyldig låt bakom en vulgär titel.

Jag tycker herr Hummer har betat över de bästa, redan nu, så jag har väl ingen direkt låt, att lägga till. "Min Epa-traktor" är dock på "Börje Lundins kräftkalas" och INTE på "Börje Lundins julafton", men detta är nog bara en slarvfel.
Hejsan hoppsan, stavfelet är rättat nu Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply