Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Diskutera Låtarna
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Sådär, inlägget uppdaterat med en fungerande länk.

.. men om ni inte får den att fungera nu så ÄR ni korkade på riktigt Image Image
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by mrrogerballis »

Toppen gött då får man lite till all lyssna på. Image
Man tackar för uppladdningen. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Håll tillgodo. Kommentera gärna om ni har lust när ni fått ner grejerna.

Personligen är jag som sagt inte så förttjust i dansband överhuvudtaget. Tycker dock att Trio Me Bumba låten är riktigt bra faktiskt, det är den "bästa". Sedan är Lasse Stefanz, Beatmakers med Boris, Rospiggarna med brudar Ok/mindre dåliga om man säger.
Men alla låtar (utan undantag!) låter som sagt bäst med Errol själv i den mån de finns med honom. Skulle inte förvåna mig om det finns demos till samtliga låtar han skrev till banden, nästan ingen finns ju officiellt utgiven men ett fåtal har ju läckt ut ändå. Troligen finns det flera än de vi känner till.

Bland de övriga coverlåtarna är det också blandad kvalité. Några favoriter för min del är Hailstone (som tolkar Evert), enda felet är att den lite för kort, bara ca 2:30. Men bra minuter Image Även Rene Shuman som nämndes ovan är bra, Massgravs slaktning av Såssialdemokraterna Image etc.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:Länken verkar ju inte fungera så det är nog inte dig det är fel på uy, ska ladda upp den igen på megaupload istället. Länk kommer snart.

Evert, det kan ju lika gärna vara ett svenskt skitband med tanke på den lite tafatta spanskan Image
Nädå absolut inte Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by Evert Meduza »

Om jag får lägga mig i diskussionen om den spanska versionen av "Skinnet" så tror jag att spanskan kan bero på att bandet kommer ifrån Mexico, jag tror att i
den mexikanska spanskan/dialekten skiljer sig från spanskan/dialekten i Spanien.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Evert, klart det kan vara det, "skit låter alltid skit" och har inget med ursprung att göra, utan bara talang Image
Inte för att denna coverlåten låter skit, men att sjunga på andra språk än sitt modersmål låter alltid "roligt" såvida man inte kan språket flytande. Är man inte så bra på spanska blir resultatet därefter.
Ungefär som om en spanjor skulle sjunga på svenska Image

Men varken jag eller nån annan här VET inte vilka som gjort låten och var de kommer ifrån, så tills dess kan vi alla gissa i kapp bäst vi vill - i vanlig ordning Image
Per, din teori KAN väl mycket väl stämma men är bara ännu en gissning i mängden.

Jag hittade sidan där jag hittade låten från början för ett antal år sedan (det var nog inte av Långpanna jag fick den som jag först trodde).
http://www.taildraggers.se/eddie_meduza_nerladdning.htm

Länkarna funkar nog inte, men jag har kvar orginalfilen som är i wma format (jag kodade senare om den till mp3 då mina spelare i datorn hanterar mp3 lättare). Enligt infon i orginalfilen så heter bandet Intérprete Desconocido, nån albumtitel framgår inte så förmodligen är inte låten med på nått album eller officell realise. Men det kan ju vara ett påhittat, taget namn så det måste ju inte vara äkta. Personerna som spelade in låten kan ju ha gjort det bara på skoj och sen bara tagit ett spanskt namn utan att de för den sakens skull är ett riktigt band som heter så, eller ens vara spanjorer...

Men jag sökte runt lite och hittade faktiskt ett band som heter så, men de ska ha spelat Hardcore / Metal och denna coverlåten låter ju inte särskilt hård.
Här är deras myspace sida: http://www.myspace.com/idesconocido

Bandet finns inte länge och det mesta på sidan står på Spanska så där slutar spåren för tillfället

Image
Last edited by overkill on 06 Nov 2011, 15:17, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Passa på och ladda ner filen ni som vill låtarna, länken kommer inte att fungera i evighet. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

on 11/11/2011 at 15:11:09, Overkill wrote:Passa på och ladda ner filen ni som vill låtarna, länken kommer inte att fungera i evighet. Image [/quote]

Image
Post Reply