Låt- och sketchsökartråden

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Låt- och sketchsökartråden

Post by Evert Meduza »

Ja, tänkte att istället för att skapa en massa trådar så använder vi oss i fortsättningen av denna tråd för att söka efter låtar och sketcher, så varje gång ni undrar vilken låt eller sketch så vänd er då till denna tråd så att vi kan hjälpa varandra att ta reda på vilken låt eller sketch ni undrar efter, är ni med på det?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Låt- och sketchsökartråden

Post by mrrogerballis »

En bright ide Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Låt- och sketchsökartråden

Post by overkill »

Bra idé, kommer säkerligen att komma till använding Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Låt- och sketchsökartråden

Post by Evert Meduza »

Ja, lika bra att börja dra nytta av denna tråd nu, där är nåt inledningssnack med E. Hitler som man kan höra på filmen "Eleganten från vidderna" och jag syftar då inte på den som filmen inleds med för den är med på albumet "Alla tiders fyllekalas vol. 8", utan jag syftar på den som man kan höra när Anders Norstedt intervjuas, då när man ser de gamla Hitler-annonserna, han säger då nåt i stil med: "Välkomna, välkomna ska ni vara" och "Jag är E. Hilter, mannen utan hjärna, eller rättare sagt, det är nog ni som är utan hjärna" och att denna kassett är det mest värdelösa som har gjorts sen grammofonbolagets början, ifrån vilken kassett kommer den sketchen/inledningen ifrån?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Låt- och sketchsökartråden

Post by mrrogerballis »

Kan tänka mej att den är ifrån en promotion kassett som skickades ut till CBS eller så.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Låt- och sketchsökartråden

Post by Evert Meduza »

MrRogerBallis wrote:Kan tänka mej att den är ifrån en promotion kassett som skickades ut till CBS eller så.
Ja så kan det vara, jag känner inte alls igen nån kassett eller skiva där det snacket förekommer och då har jag ändå hört alla kassetter utom "Compenidia Ultima"-kassetterna och "Raggare Super 2000", och ja den här tråden funkar även om man är nyfiken på vilken kassett eller skiva en vis låt eller sketch förekommer eller så
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Låt- och sketchsökartråden

Post by ELN »

Bra idé, men känner jag oss rätt kommer det bli smårörigt och urspårat efter ca 20 inlägg, men jag önskar tråden all lycka, de finns ju ändå lysande undantag bland allt of topic Image Image
Post Reply