Eddiemuseet i Tidaholm

Nyheter angående Eddie Meduza
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by uy »

Det var som fasen. Nytt jobb, eller? Förresten, när man ändå är i Växjö så finns det ju en massa andra orter som kanske vore intressanta att se, till exempel orter Eddie bott på eller platser som nämnts i låtar.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by Långis »

uy wrote:Det var som fasen. Nytt jobb, eller? Förresten, när man ändå är i Växjö så finns det ju en massa andra orter som kanske vore intressanta att se, till exempel orter Eddie bott på eller platser som nämnts i låtar.
Jag ska skaffa mig en utbildning de kommande två åren.
Ja, det finns en del platser där. Jag gjorde ju ett besök på Osadal för några år sedan, kanske blir till att åka dit igen.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by overkill »

Har nån här besökt utställningen Växsjö och kan nån avlägga en "rapport" :)

Var där mer eller mindre exakt samma grejer och stuk som i Tidaholm eller hade det tillkommit
något nytt värt att nämna?
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by slim »

Jag var där i Växjö förrförra helgen, tyckte det var lite tunt med saker men det var galet roligt att komma in i det inre rummet där det stod ett bås där man visade videos med Eddie, och det första man hör är Ljungbacken som vrôlar "Era jevvla peckar!".
Två av Eddies gitarrer fanns där men det stod inget om vad det var för nåt eller vem som har dem idag.
Intressant att se en affisch från sommarturnén ´83 som annonseras med start den 1/7: jag var på den spelningen med min dåvarande i sällskap. Eddie körde både Jag vill ha en brud... och Hemorröjder i rövholes och många andra goa beter. Tror t.o.m. jag var nykter och körde bil den dan!
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by mrrogerballis »

En liten videoinspelning ifrån Växjöutställningen.
http://www.youtube.com/watch?v=_b6J3pB_2xk" onclick="window.open(this.href);return false;
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by overkill »

Trevligt. Gitarrerna fanns även i Tidaholm vill jag minnas, och dessa är numera i privat ägo såvitt jag vet. "KingMeduza" äger en i alla fall.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by overkill »

Nån som vet om det blir en fortsättning nästa år nånstans?

Långis - fick du lockat ur Sigge några anekdoter? (om nu eran gemensamma resa blev av).
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by overkill »

.. eller rättare sagt I ÅR menar jag. :)
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by Långis »

Museet öppnade i Tidaholm igen i Oktober.
Nej, jag träffade aldrig Sigge. Han försvann från jordens yta och blev omöjlig att få tag på. Men jag har talat lite med dottern så allt är ok med honom, han har bara slutat med telefon.

Lite synd att det adrig blev av.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Eddiemuseet i Tidaholm

Post by uy »

Slutat med telefon? En del bestämmer sig för att de ska lägga av med Facebook och dylikt, men Sigge måste vara en riktig hårding, som slutar använda telefonen helt! 8-)
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply