Dance Mix - Recension.

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Dance Mix - Recension.

Post by Evert Meduza »

Ja nu blir det svettigt, detta är plattan som många anser vara den sämsta, även om det egentligen inte är han som har mixat låtarna, detta är det som många anser vara albumet som behöver färdas till helvetet för att ruttna i Satans rövhål, detta är anledningen till att vissa hatar Bert Karlsson då det troligen var hans idé att göra denna platta, kanske som hämnd för att Errol gick ifrån hans bolag till Ultima Thule eller bara för att tjäna en extra slant.
Döm själva vad ni tror fast håll i er nu, jag skall nu ta och recensera plattan som många inte ens vågar ta i ens med tång, dock så skall jag göra mitt bästa och inte bara döma ut plattan utan jag skall försöka vara så snäll som det går och håll till godo.
Dock så får jag ändå säga att omslaget på både framsidan och baksidan är hur läckert som helst med snygga brudar och en stor korv och som tur är så är det mest låtar ifrån "Värsting Hits" som mest bestod av ny-inspelningar på gamla klassiker och föregångarna var ändå överlägsna så man klarar sig ändå.

Skinnet (Squeeze Mix)
Första låten på plattan är då den låt jag tycker är bäst på "Värsting Hits" och tro det eller ej, bäst på denna plattan då denna faktiskt går att lyssna på, denna funkar då det spelas så mycket skit på radio, visserligen så är den inte så bra som originalet, fast den funkar ändå. Image

Gasen I Botten (No Muffler Mix)
Näst bäst på denna plattan är då denna då den också funkar, denna är cool också och funkar säkert liksom "Skinnet" hur bra som helst på en ungdomsfest så denna kan jag också leva med, precis som det förra spåret. Image

Mera Brännvin (Home Brew Version)
Jag skall vara ärlig, jag var inte så förtjust av den versionen av denna låt som var med på "Värsting Hits" så man har inte förstört denna låt så mycket, även om jag hatar att man "autotonar" Eddie´s röst, fy skäms på dig Bert, du borde veta bättre än så! Image

Termos (Sudden Implosion Remix)
Denna remixen är lite udda då den låter lite udda på det sätt att den låter lite som något Frank Zappa har pillat ihop, kanske såhär det hade kunnat låta om de spelade in något tillsammans? Image

Fånga Kräftor (The Whole Goes Mix)
Vad fan var detta för något? Ny-inspelningen på plattan "Värsting Hits" var ganska blek och denna låter faktiskt ganska lik får jag säga.

Hakan (Human Spoiler Mix)
Och tillbaka till det stuk som med de två inledande låtarna på denna plattan och det kan jag leva med då som jag sa innan att det mesta som spelas på radio är klart mycket värre än detta.

Vresa (Psycho Bitch Version)
Versionen som de har mixat med är den versionen som har spelats på Eddie-hörnan och denna stör jag på då jag tycker att det är fel att censurera denna låt, den må vara grov, fast Bert har gett ut annat grovt igenom åren så varför censurera denna då jag tycker att originalet är en av de coolaste och råaste låtarna jag vet så denna stör jag mig som fan på, vadå "röstbiff", vill jag ha rostbiff så går jag till Subway och köper en smörgås, inte skriker jag åt någon för det, fast arg blir jag om jag inte får fitta, precis som i originalet, han skall ha fitta, inte rostbiff! Image

EPA-Traktorn (No Suspension Mix)
Tredje bästa spåret efter "Gasen I Botten" och "Skinnet" på denna platta tycker jag. Dock så fattar jag inte varför man har låtit bli att censurera könsorden på denna då man har censurerat "Vresa", ville man göra denna plattan barntillåten så har man misslyckats nu, dock så är denna biten hyfsat skön ändå.

Fruntimmer Featuring Mariah Forest (Romantic Dance Mix)
Enda låten som inte är remixad av en låt som var med på/var tänkt att vara med på "Värsting Hits" och nu har man inte censurerat denna heller, återigen, varför censurera "Vresa" om inte censurera denna också, man hade lika gärna kunnat censurera "EPA-traktorn" och ta med möjligen "Såssialdemokraterna" ifrån "Värsting Hits", fast nä, kanske den skulle vända de små discoälskande barnen mot socialdemokraterna, därför så förnedrar vi fruntimmer i stället, för de duger bara till att knulla med?

Punkjävlar (Evil Resident Mix)
Vad fan är detta? Det går bara inte att säga något annat, denna remix är ett hån mot Errol Norstedt, den är ett hån mot oss fans, den är ett hån mot raggare, den är ett hån mot discoälskare, den är ett hån mot själva musiken!!!!! Denna är troligen det som har fött fram teorin om att Bert gjorde denna platta som en hämnd mot Errol för det som jag har nämnt innan om det där med Ultima Thule och hela skiten, denna låter som något av allt skit som görs av så kallade "genier" som Swedish House Maffia och andra jävla nötter som inte kan något. Och ja, jag hatar denna remix, alla andra låtar på denna platta är överlägsen denna, till och med en låt av Errol då han bara vrålar "Ronka Ronka!" igenom hela låten låter som en änglakör jämfört med detta mög, jag kan säkert skriva en hel novell om varför jag tycker att detta är en dålig remix, kanske Mats Olsson hade gjort en absurd tidsresa och hört denna istället för den som Errol spelade in med The Roarin' Cadillacs, hade Mats syftat på denna så hade jag förstått honom, kanske han menade denna, vet fan, fast nu snackar jag bara en jävla massa skit, men som sagt var, jag gillar inte denna!

Recensionen klar, någon annan som vågar ta sig an att recensera denna?
Last edited by Evert Meduza on 21 May 2012, 02:39, edited 1 time in total.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Dance Mix - Recension.

Post by Jungbacka Erik »

Tack för recensionen. Svårt att säga varför den öht har getts ut, för så stora pengar kan det ju inte ligga i att sälja en skiva som inte ens fansen gillar. Men den är väl förstås ett måste för samlaren hur dålig den än må vara.
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Dance Mix - Recension.

Post by E.Hitler »

Enligt mig e denna platta helt rent ut sagt skit.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dance Mix - Recension.

Post by overkill »

Jag tycker den är helt Ok men kanske inte "bra" i ordets riktiga fulla bemärkelse. Man tröttnar efter några lyssningar och när man vet att låtarna fínns i bättre versioner lyssnar man hellre på dessa.

"detta är anledningen till att vissa hatar Bert Karlsson då det troligen var hans idé att göra denna platta, kanske som hämnd för att Errol gick ifrån hans bolag till Ultima Thule eller bara för att tjäna en extra slant."

Fast det här vet vi ju egentligen ingenting om, om det ligger nått i det. Det har ju också påståtts ibland att eddie själv hatade denna skiva och att bert gav ut den bakom hans rygg. Men han lär ju inte ha klagat när han fick pengar för sålda skivor Image
Om nån har en källa till ovanstående påstående, dela gärna med er. För mig luktar det mest tvivelaktiga antaganden och gissningar.

Helt klart är ju att det är en "egen" inspelning och mixning som gjorts vid nått tillfälle, men däremot vet man ju inte om eddie ville ge ut den eller inte.
Last edited by overkill on 25 May 2012, 23:11, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Dance Mix - Recension.

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:Jag tycker den är helt Ok men kanske inte "bra" i ordets riktiga fulla bemärkelse. Man tröttnar efter några lyssningar och när man vet att låtarna fínns i bättre versioner lyssnar man hellre på dessa.

"detta är anledningen till att vissa hatar Bert Karlsson då det troligen var hans idé att göra denna platta, kanske som hämnd för att Errol gick ifrån hans bolag till Ultima Thule eller bara för att tjäna en extra slant."

Fast det här vet vi ju egentligen ingenting om, om det ligger nått i det. Det har ju också påståtts ibland att eddie själv hatade denna skiva och att bert gav ut den bakom hans rygg. Men han lär ju inte ha klagat när han fick pengar för sålda skivor Image
Om nån har en källa till ovanstående påstående, dela gärna med er. För mig luktar det mest tvivelaktiga antaganden och gissningar.

Helt klart är ju att det är en "egen" inspelning och mixning som gjorts vid nått tillfälle, men däremot vet man ju inte om eddie ville ge ut den eller inte.
Det där med Bert har du väl rätt om då jag egentligen inte vet, fast det är de som har påstått det.

Däremot så VET jag att det inte är Errol som gjort mixarna då Patrik Tibell har sagt att han och Bert skickade de låtarna till några personer som remixade låtarna, dock så har jag ingen aning om vilka och vem Mariah Forest är vet jag inte heller.

Och bra och bra, ok är väl mer rätt som du säger, fast om man som sagt var jämför med det mesta som spelas på radio som Mix Megapol och så....
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dance Mix - Recension.

Post by overkill »

Jo det finns tyvärr alltid en massa tomtar som påstår en massa saker men utan att egentligen veta. Lösa antaganden, gissningar och åsikter som passar bra med sin egen åsikt...typ. Men många gånger helt felaktiga slutsatser (men inte alltid förstås).

Ah, det där med Patrik och Bert vet jag inte om jag hört innan. Tack för infon. Däremot är ju eddies sång en egen inspelning eller hur man ska säga som gjorts vid nått tillfälle. De lär ju inte bara ha tagit sångslingorna från t.ex Värsting Hits och använt till mixarna. Jag tror det är sång som Eddie och Patrik bara har lekt med i studion utan att tänkt använda till nått speciellt men som sen kom till "nytta" här. Skulle ju vara kul att veta om det gjordes bakom eddies rygg eller inte dock.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Dance Mix - Recension.

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:Jo det finns tyvärr alltid en massa tomtar som påstår en massa saker men utan att egentligen veta. Lösa antaganden, gissningar och åsikter som passar bra med sin egen åsikt...typ. Men många gånger helt felaktiga slutsatser (men inte alltid förstås).

Ah, det där med Patrik och Bert vet jag inte om jag hört innan. Tack för infon. Däremot är ju eddies sång en egen inspelning eller hur man ska säga som gjorts vid nått tillfälle. De lär ju inte bara ha tagit sångslingorna från t.ex Värsting Hits och använt till mixarna. Jag tror det är sång som Eddie och Patrik bara har lekt med i studion utan att tänkt använda till nått speciellt men som sen kom till "nytta" här. Skulle ju vara kul att veta om det gjordes bakom eddies rygg eller inte dock.
Det kan jag utforska, jag kommer med svar så fortast som möjligt.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Dance Mix - Recension.

Post by Evert Meduza »

Ja, nu har jag fått svar och det handlade inte alls om hämnd som många har trott, det handlade bara om att Bert ville tjäna en extra slant. Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply