Hjärndelirium 2000

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Hjärndelirium 2000

Post by Evert Meduza »

Fick detta svar:

Hej Lino!
Ursäkta dröjsmålet! Men jag köpte dom av en vän som i sintur köpte dom av eddie, texten på fodralen är skriven av eddie själv och en ganska kul variant..har sett fler olika utav dessa med handtext.

Kul att du skrev!
//Kingmeduza
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Hjärndelirium 2000

Post by overkill »

Jag tror det är så enkelt att eddie plockade och mixade kassetter och omslag lite efter vad han hade tillhands för tillfället. Det finns ju också många exempel på "blandutgåvor" där man fått en äldre kassett i Palten-omslag. Han kan ha haft en viss kassett men inte det rätta omslaget och då gjort ett nytt med vad han hade hemma. Sen så pendlade han ju mellan Stockholm och Småland och han kan ha fått beställningar när han var i Småland och då kanske inte haft rätt omslag och vice versa osv. Tror inte det är svårare än så faktiskt Image

Jag visste inte att de svartvita varianterna av ollonbanden skiljde sig lite mot de färgade. De var ju hur som helst bara ett sorts substitut tills han fick de färgade.
Post Reply