Låt Oss Starta En Kampanj!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by Evert Meduza »

De flesta av er är troligen inte intresserade fast läs vidare ändå.

Jag skulle vilja starta en kampanj och övertyga Ultima Thule om att börja sälja "Väg 13" och alla Fyllekalas-skivor igen, de flesta av er har troligen redan allt detta, dock så finns jag och flera andra som inte har det och för fansen som inte har allt detta så vill jag göra de möjligt för de att få det på ett ärligt sätt.

Sprid gärna budet via facebook eller Flashback eller så, detta kommer att ha stor betydelse för många fans!
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by mrrogerballis »

Jag tycker att det var en mycket bra ide. Image
Tur att det finns åtminstånde en Person som har insett att Errol.Norstedt "Eddie Meduza"gjorde hur mycket bra musik som helst.

Mja det kommer väl flera att inse så småningom.
Man kan ju hoppas på att UT-Records tar till sig detta förslag.
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by borjelundin »

Kan tänka mig att det blir problem med fyllekalas om nu sony äger rättigheterna till osadal men väg 13 äger ju UT så den borde dom kunna återutge.
Om vi nu vill ha ut alla kassetter på cd i sin helhet så bör där ju heller inte finnas en massa samlingsskivor som konkurerar med originalalbumen så jag är faktiskt inte så himla positiv till att återutge fyllekalasen i nuläget.
Jag tror det blir för bra och slutar med att skivorna säljer för dåligt och då vill inte skivbolagen satsa på något nytt i framtiden heller.
Däremot kunde UT samla ihop allt som är "outgivet" från fyllekalas-serien och släppt på en eller ett par nya skivor istället.
Har för mig nr 4 innehåller mest outgivet av fyllekalas-skivorna och sen är där några skivor till med enstaka outgivet så det går nog lätt att få ihop åtminstone en ny cd.
Dessutom blir det billigare för UT än att återutge 16 skivor och man slipper ev. bråk med rättigheter.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by Evert Meduza »

Börje Lundin wrote:Kan tänka mig att det blir problem med fyllekalas om nu sony äger rättigheterna till osadal men väg 13 äger ju UT så den borde dom kunna återutge.
Om vi nu vill ha ut alla kassetter på cd i sin helhet så bör där ju heller inte finnas en massa samlingsskivor som konkurerar med originalalbumen så jag är faktiskt inte så himla positiv till att återutge fyllekalasen i nuläget.
Jag tror det blir för bra och slutar med att skivorna säljer för dåligt och då vill inte skivbolagen satsa på något nytt i framtiden heller.
Däremot kunde UT samla ihop allt som är "outgivet" från fyllekalas-serien och släppt på en eller ett par nya skivor istället.
Har för mig nr 4 innehåller mest outgivet av fyllekalas-skivorna och sen är där några skivor till med enstaka outgivet så det går nog lätt att få ihop åtminstone en ny cd.
Dessutom blir det billigare för UT än att återutge 16 skivor och man slipper ev. bråk med rättigheter.
En eller flera CD-skivor med allt outgivet som Ultima Thule har gett ut låter faktiskt briljant, det skall vi försöka övertala de till! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by overkill »

Ett hedervärt instiativ Evert men jag är nog mer inne på Börjes linje. Återutge det outgivna från Fyllekalasen istället. Sen så lär de säkerligen sitta på lite outgivet - passa på att ta med delar (eller helst allt Image) av detta också. Borde bli en saftig dubbel-cd eller mer allt som allt.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by BOB-blommorobin »

De har outgivet material och som är så illa att de inte kan ge ut på grund av texterna enligt kontakt med dem. De har planer på att trycka upp men som jag förstått det väntar det på större förfrågan, de trycker inte på grund av att det kostar för mycket pengar om de inte är säkra på att folk köper. Frågan har varit uppe här tidigare.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by overkill »

Ja, man förstår ju dem på det viset. Att pressa 16 skivor på nytt kostar en hacka och om det då säljer dåligt är det knappast värt det.

Men därför är ju en samling med bara det outgivna (från fyllekalasen) samt ytterligare tidigare helt outgivna grejer borde ju sitta som en smäck till fansen och bör sälja bra. På så vis får vi allt det unika som fanns på fyllekalsen och, förhoppnings, ytterligare material på köpet.

Nog för att det säkerligen finns grövre inspelningar i arkiven (för grova för att släppas) men det borde även finnas lite hyffsat rumsrena grejer också som borde gå att ge ut.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by raggarjojje »

En cd med outgivet vore ju guld om UT skulle släppa. Image
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by borjelundin »

Någonting hitåt borde innehållet bli:

*Ringklocka – Skitning 01ATF4
*Runka min kuk 03ATF4
Norska boggen 04ATF4
*Nerslagning 08ATF4
*Slå ner min morbror 10ATF4
*Nattens fasor 14ATF4
Wille Moberg (Han konne rita opp en kuk) 17ATF4
Slagsmål de ’e roligt 20ATF4

*Inledning 01ATF5
Jag har en stor kuk 04ATF5
En fin visa 05ATF5
Jag har en jävla kuk 06ATF5
Balle balle ball med Jörgen 08ATF5
När man är femton år 10ATF5
Jag är en liten gosse 12ATF5
*Om humor 13ATF5
Oscars låt 16ATF5
Jörgen Sandgren 17ATF5
Min å Oscars låt 18ATF5
De ’gott å rånka kuk 20ATF5
Ja e ’så fet 21ATF5
Det kliar på kuken 22ATF5
Ska du ha en jävll, din.. 23ATF5
*Kuken står 25ATF5
PB är ett jävla svin 26ATF5

Blues every morning 11ATF6

Inledning (sketch / musik) 01ATF8
Rymdrock 12ATF8
*Fånigheter 21ATF8

Avslutning 20ATF9
Mer skit 21ATF9
Fitta kuk 22ATF9

Aldrig mera bingolotto 01ATF10
*Idiotic park 14ATF10
*Bingolotto 22ATF10

*Slagsmål (?) 04ATF11
Loffarkuk 18ATF11
Slicka en fitta (Live–Daily news Sthlm 27/8-91) 23ATF11

Eddies telefonsvarare 2002 01ATF12
*Om slagsmål (?) 09ATF12

Gammaldags auktion 18ATF13


* = Sketcher
ATF = Alla Tiders Fyllekalas
Siffror före ATF är spårnummret, siffror efter är vilket album.
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by borjelundin »

UT kan ju också göra som fattiglapparna på sony, d.v.s. lägga ut det på spotify om det nu är för dålig lönsamhet på CD skivor.
Hellre det än ingenting alls...
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by Evert Meduza »

Härligt att där är några stycken som gillar Börje´s förslag, som sagt var, låt oss tjöta på UT om detta och "Väg 13", aningen återutgivning av "Väg 13" och det outgivna på CD eller Spotify eller båda delarna! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by borjelundin »

Det skulle vara bra om någon annan också gick igenom fyllekalas-skivorna innan vi tjatar.
Kan inte svära på att min lista är 100% rätt.
Tänk bara på att det som står i CD-konvoluten inte stämmer alltid.
T.ex. så kan där stå att en låt eller en sketch kommer från compendia ultima i fyllekalas-skivorna.
Där finns inga unika låtar eller sketcher på compendia banden förutom något inlednings-snack där Errol beklagar ljudkvaliten och några avslutnings-spår där han bara säger balle balle med dubbla hastigheten och ett avslutningssnack på Raggare super.
Inget av detta från compendia är med på UT:s skivor vilket innebär att OM det står compendia ultima efter en låt i fyllekalasskivorna så kommer den egentligen från osadal eller sofia music kassetterna.
Man kan ju såklart föreslå till UT att dom lägger med lite av det unika från compendia-banden och Börje Lundins kukrunkarafton från DVPS som extra material.
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by borjelundin »

Och som ni ser i listan är det alla tiders fyllekalas nr 5 som innehåller mest "outgivet" och inte nr 4 som jag trodde tidigare.
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by borjelundin »

Sen kan vi försöka hitta på en albumtitel också och lämna som förslag.
Samlingsskivornas samlingsskiva eller the best of alla tiders fyllekalas eller alla tiders fyllekalas greatest hits Image
Personligen tycker jag albumet ska heta "alla tiders fyllekalas" utan något nummer eller annat tillägg.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Låt Oss Starta En Kampanj!

Post by mrrogerballis »

Hmm,bara som ett förslag så sulle ju cd´n kunna heta "Eddie Meduza"The Great Balling Show Ultima Thule"
För som det flesta vet så gjorde han ju en massa shower.
Och för tusan glöm nu inte av att imorgon skulle han fyllt 64år!
Men som sagt var det vart ju bara ett förrrrrrrrrrrrrslag.
Image
Post Reply