Gubben som jävlas

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Gubben som jävlas

Post by E.Hitler »

Ni vet gubben som jävlas i slutet av nowerigan boogie som ex. Vet nån hur många låtar han e med i? Lite onödigt vetande bara :D
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Gubben som jävlas

Post by Evert Meduza »

Jag tror faktiskt det är Eddie som själv gör rösten på gubben, han kanske håller sig för näsan, bara en teori från mitt håll. ;)
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Gubben som jävlas

Post by overkill »

Ja, rösten är säkerligen eddies och ingen annans, det låter inte som nån annan person i alla fall.

Däremot kan jag inte erinra mig om att jag hört den rösten nån merstans. Denna namnlösa
karaktären/figuren tycks bara förekomma i denna låten.

Flera av eddies karaktärer och röstlägen återkom ju i flera låtar & sketcher men denna verkar vara en one-of-a-kind (?).
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Re: Gubben som jävlas

Post by E.Hitler »

Joo att de e eddie som gör rösten det vet jag men bara villa veta lite onädig fakta tror han e me i slutet av terylenbyxor också.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Gubben som jävlas

Post by retepnoslack »

Jo, det tror jag, också.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Gubben som jävlas

Post by overkill »

Rösterna är inte klockrent lika varandra så jag tror inte det är samma egentligen.

Men det var antagligen inte meningen heller, vitsen var väl bara att ha en annan figur där som säger något,
jag tror inte det var avsikten att denna figuren skulle vara en återkommande sådan.
Eftersom röstens roll är så liten i båda låtarna behövs ju ingen särspräglad, speciell röst om man säger så.
Utan bara en röst som skiljer sig från sångrösten.
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Re: Gubben som jävlas

Post by E.Hitler »

jo jó de e skit samma tänkte bara om de kunna va lite onödig fakta.
Post Reply