Sagan om Rödskalle, Xbox Man, Guld-Gunnar och Järn

Här kan du posta dina egna noveller, texter, dikter, teckningar, statyer av Karl XII osv
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Sagan om Rödskalle, Xbox Man, Guld-Gunnar och Järn

Post by uy »

Sagan om Rödskalle, Xbox Man, Guld-Gunnar och Järnhår

En dag var Rob utan Jobb jävligt fattig. Han hade inte ens råd med mat. Då ringde Xbox Man och sa:
– skaffa ett jobb, din jävla fattulapp!
– Men då kan jag ju inte heta Rob utan Jobb! Du är dum i huvet, jag ska döda din bror! – Jag har ingen bror! Men du är varmt välkommen hem till mig, så jag kan slita av dig ditt hår!
Då lade Rob utan Jobb på luren.

Nästa dag tog han sin stora bössa och gick han hem till Rödskalle. Han berättade att han ville bli hans livvakt. För att han fortfarande skulle vara arbetslös, så skulle han jobba gratis. 70 år senare kom Guld-Gunnar med sina stora knivar och försökta döda Rödskalle. Men Rob utan Jobb var snabb och sköt Guld-Gunnar på sin vänstra hand, så han tappade vänstra kniven på vänstra foten. Då gick Guld-Gunnar hem och åt guld.

När han satt där och åt, så rusade Farbror Gulf in och skrek:
– Ditt jävla svin! Du äter ju upp all blänkande ost! Nu måste vi sälja riktigt guld.
– Nä, jag har redan ätit upp allt riktigt guld. Det var knaprigt och gott.
Nu fick Farbror Gulf ett raserianfall och slängde Guld-Gunnar så långt han kunde. 2mm. När han landade så blev det jordbävning. Alla hus rasade. Alla utom ett. Knäckehäxans hus.

Knäckehäxan använde en trollformel som gjorde att hennes hus blev odödligt. Men inte när Slaktar-Stig kom på besök. Men det brukar inte hända så ofta, för Knäckehäxan är inte lika ond längre. Hon har blivit så o-ond att hon har börjat jobba som dykare åt Rödskalle och Blåskalle.

En annan dykare är lam i armarna, så han har robotarmar. En dag kom en slav åt Rödskalle och sa att alla som är flintis måste klippa sig. Då blev alla som var flintis förbannade och sa att alla som har hår får sluta använda peruk. Alla som hade peruk blev yrkesförare i Slakt City. Efter en dag tröttnade nästan alla och reste hem igen. Men Järnhår stannade kvar och tog jobb som busschaufför.

En dag när han körde han av vägen och hela bussen sprängdes. Järnhår var den enda i bussen som överlevde, för han var den enda i bussen. När hans chef såg dödsstatistiken så blev han ursinnig och gav Järnhår sparken.

Järnhår blev så jätteglad över sin nya spark, att han sa upp sig och flyttade hem igen. När han kom hem, så blev Xbox Man sjuk, för att han hade fått rabies. Då kom doktor Gydfui och sa att rabies ska man träna bort, så det var bara att gå till ett gym och träna oavbrutet i 52 år.

Efter 40 år började det att gå rykten om att Xbox Man hade blivit mördad av Madrassgubbarna. Polisen skulle kolla om det var sant, så dem började leta efter Sko-ẽ. När dem hittade honom, så berättade han att Xbox Man var och tränade, men han skulle komma hem om 12 år.

När Xbox Man var klar ned träningen, så hade han blivit lika stark som Leif-Runar. Men istället för att utmana Leif-Runar i armbrytning, så gick han och skällde ut Microsoft för att det inte fanns nåt ord som hette ”Xbox” i Microsoft Word. Bill Gates, som hade gått med i Madrassgubbarna för ett tag sen blev så rädd att han slog sänder deras bil.
– Jävla satan!, Sa Ballonggubben.
– Du ska köpa en sten som jag såg i går, Sa Bill Gates.
Efter hundra års fred så blev det oroligt mellan Swenland och Fjantland. General Skral åkte till Fjantland med sina soldater och atombomber. Men General Bababaral var beredd på att det skulle bli krig, så han har flytt till Timbuktu. General Skrals styrkor vinner överlägset över Fjantland.

– Vilket jävla krig! Sa Järnhår.
– Ja. Sa Guld-gunnar.
– Nu ska jag ta över världen. Sa Xbox Man
– fhjgerhgfdyugyfyhg. Sa Farbror Gulf
Sen gick han hem till Rödskalle och slog ihjäl 50 slavar för honom. Nu blev Rödskalle förbannad och ropade på Rob utan Jobb. Då sa Farbror Gulf:
– Jag skojade bara! Dem är inte döda, dem är bara trasiga.
– Hur lagar man dem då?
– Man Tar med sig slavarna till Sko-ẽ.
Sen åkte dem till honom och Farbror Gulf fick bära alla slavar. När dem kom fram så sa Skoẽ:
– Nu ska jag laga 50 slavar och sen ska jag reta upp en tolk.

En dag när Leif-Runar höll på att lura folk på sina byrålådor så kom Guld-Gunnar och slängde stolsben på honom och skrek:
– Vik hädan, jävla satans demon!
– Är du full, eller? Sa Leif-Runar.
– Nä, vem har sagt det? Sa Guld-Gunnar.
– Jag! Ska du ha en byrålåda i huvet? Sa Leif-Runar
– Nu går jag hem och äter guld! Och du får inte följa! Sa Guld-Gunnar.
Men han kom aldrig hem, för då kom Rödskalle och tog dem som slavar.

Sen levde dem lyckliga i alla sina dagar och tvättmaskiner.

Slut sa Swen 72

Detta är del 1 i min trilogi. Info om karaktärerna finns här: http://www.freewebs.com/janne22/ss_test.html
Last edited by uy on 31 Mar 2005, 14:46, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply