Hårda bud...

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Nu jävlar väntar hårda bud för både leverantörerna och de som laddar hem film och musik från nätet:

Läs denna artikel först:
http://aftonbladet.se/vss/it/story/0,27 ... 94,00.html
Sedan denna:
http://aftonbladet.se/vss/it/story/0,27 ... 43,00.html

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Hårda bud...

Post by uy »

Aj, aj, aj. Kanske det är slut på nedladdningen snart?
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

Fan,du är skrajsen som en gammal kärring.......
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hårda bud...

Post by ozzman »

Jag tror det beror på hur mycket man delar ut och framförallt vad man laddar ner.
APB arbetar ju på uppdrag av film och musikindustrin och dom tittar nästan uteslutande på nya filmer/skivor/spel så om man som jag laddar ner filmer som Bullitt, Deliverance och True romance så tror jag inte det är någon större risk för att åka dit.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Hårda bud...

Post by Eddie »

Enligt mig så försöker de bara sätta dit de riktigt stora som rippar filmerna inte de vanliga användarna, förmodligen för att jag delar ut mer än vad resten här delar ut tillsammans Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hårda bud...

Post by ozzman »

Eddie wrote:Enligt mig så försöker de bara sätta dit de riktigt stora som rippar filmerna inte de vanliga användarna, förmodligen för att jag delar ut mer än vad resten här delar ut tillsammans Image
Det är inte hur mycket man delar ut, det är vad man delar ut.

Om du delar ut 500Gb Bollywood-film så tror jag inte det är någon fara medan däremot en ny film kan räcka för att APB skall skicka brev.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Vadå "delar"?
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Hårda bud...

Post by Eddie »

Delar ut många "nya" filmer, iaf nya när jag tankade ner dem för kanske två år sen. Sen tror jag inte apb bryr sig så mycket om t.ex mina duckman-avsnitt. Och diverse skum musik. Har fått en varning för att ha delat ut miffo, en film som jag laddat ned av misstag, trodde det var en annan film Image

Hur mycket jag delar ut...
Min dator står ca 20 mil härifrån så jag är inte helt säker (det växer ju hela tiden) men en 320GB är det nog.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Men är ni inte rädda för att köra hela musik och filmbranschen i sank?

För min del så är jag emot nedladdning, dels av ideologiska skäl och dels för att jag är skivsamlare. Om musik och film blir lättillgängligt och gratis så kommer det till slut att bli en ren tuggummikonstumtion och en konstart som ingen respekterar.
Det är i alla fall vad jag tror.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

Kom inte dragandes med Ideologitjafset nu! Att du inte lever som du lär har du redan erkänt så du får komma med andra skäl isf. Att du är rädd för att din skivsamling skall bli värdelös är inget argument.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nä, om min skivsamling blir värdelös skiter jag i eftersom jag aldrig kommer att sälja den. Men vad jag menar är att något som är gratis och som finns i massor får till slut ingen uppskattning och det urvattnas och blir skit och till slut så försvinner det för ingen vill ju jobba gratis. Istället så kanske du får sitta och lyssna på grannars garageband eller något i den stilen.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Hårda bud...

Post by Eddie »

Köpte skivor senast för två veckor sedan för 400 spänn, så nog har jag inte slutat köpa musik för att jag laddar ner det. Filmer har jag nästan aldrig köpt några, däremot så går jag fortfarande på bio och hyr filmer ibland.

Om skivinsustrin vill sälja skivor till mig så kan de ju börja med att släppa lite musik som jag vill lyssna på också. Inte fan köper jag absolute music eller något sådant skit.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hårda bud...

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Nä, om min skivsamling blir värdelös skiter jag i eftersom jag aldrig kommer att sälja den. Men vad jag menar är att något som är gratis och som finns i massor får till slut ingen uppskattning och det urvattnas och blir skit och till slut så försvinner det för ingen vill ju jobba gratis. Istället så kanske du får sitta och lyssna på grannars garageband eller något i den stilen.
Det jag verkligen vill ha det köper jag iaf.
I stort sett allt som jag laddar ner skulle jag ändå inte ha köpt, så tror jag det är för det stora flertalet.
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Hårda bud...

Post by whonka »

ozzman wrote:Det jag verkligen vill ha det köper jag iaf.
Samma här, resten som skulle vara lite kul att ha laddar jag ned.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hårda bud...

Post by ozzman »

on 03/17/2005 at 22:14:05, Whonka wrote:Samma här, resten som skulle vara lite kul att ha laddar jag ned. [/quote]

Sedan är det ju ett utmärkt sätt att provlyssna på nya artister. Det är lite tufft att lägga 200 spänn för en skiva och upptäcka att det var ren skit när man kommer hem.

Post Reply