Hårda bud...

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

Ja,alla barn i början vettu.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jaha, så de tänker: "Ojsi dojsi! Det var en bra låt! Jag tror att jag stoppar där, nu vill jag inte lyssna mer utan går och köper den istället för tvåhundra spänn!"

Säääkert hörru du! Säääkert!
Varför gör i så fall inte du så? Känner du någon som gör så överhuvudtaget?
Nej, folk laddar hem och bränner för att de kan helt enkelt. Dumma vore de annars. Skivsamlare som jag är undantagna och ingen musik eller filmindustri kan bygga sin verksamhet på enbart oss.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

Väldigt mycket folk vill ha originalskivor/filmer.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Inte tillräckligt mycket folk tydligen eftersom försäljningen minskar år från år och det är det som är problemet.
Förresten, vilka känner du som köper originalskivor och filmer förutom mig och några andra samlare här på forumet?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

De flesta faktiskt! Känner inte nån som hämtar från nätet och det är alldeles sant!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jamen då har de ju inte med denna diskussionen att göra. Det var ju de förtappade som hämtade hem som vi snackade om!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

Det var ju du som frågade!?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja då menade jag naturligtvis sådana som laddar hem först. Det begrep du mycket väl.
Den här gången kommer jag inte att ge mig! Dina argument håller på att tryta märker jag. Image
Nu vill jag att du lägger upp några länkar som bevisar dina påståenden!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

Här finns hur mycket som helst att läsa!

http://www.piratbyran.org/
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ha! Ha! Ja det var ju en objektiv site! Ungefär lika korkat som om jag skulle ha länkat till ANTIpirat-byrån! Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

Å vem fan är objektiv i denna debatt? Ge mig ETT namn!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Vad yrar du om nu? Hur skulle man kunna vara objektiv i denna debatt överhuvudtaget? Jag är ju inte ens konsekvent och inte är jag insyltad i skivbolagsbranschen heller.

Nu försöker du frångå ämnet igen märker jag! Rättning i ledet och tillbaka till ursprungsdebatten och du VET var den slutade!
Jag väntar på länkar som bevisar dina tidigare rent häpnadsväckande påstående. Har du belägg för dem så borde du kunna sälja dem till pressen, det är ju tidernas nyhet - Piratkopieringen är lönsam för skivindustrin och skapar jobb och utvecklar konsten!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårda bud...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja där stod ju en hel del som bekfräftar det jag har skrivit. Jag citerar:

"Det går inte att rimligt hävda att allt material ska få spridas fritt. Upphovsmännen måste trots allt få betalt. Alla kan inte leva på t-shirtförsäljning, som Piratbyråns företrädare hävdade i veckans SVT Debatt. Vill man bli tagen på allvar i debatten måste man ha mer att komma med."

"Vi har en hel ungdomsgeneration som är otroligt intresserad av musik men som slutat köpa skivor. Sådana ”gamlingar” som jag själv, 35 år, vill fortfarande ha musiken på plast, men ungdomarna bryr sig inte längre."

Tack för länken! Du ger mig öppet mål. Kan du flytta dig lite så att jag garanterat får in bollen?

Sedan så tar vi lite kommentarer på några idiotiska argument som fanns i artikeln också!
Varför ska jag inte få se en ny film och få göra det hemma på min tjusiga hemmabioanläggning? Jag har småbarn, inte tid, får inte barnvakt, någon annan bor ute på landet, kommer aldrig ut till biograferna. Det klart vi laddar ner, vi har ju inget att välja på!
Ja vaaarför ska han inte ha "rätt" till det? Kan bero på att det inte är gratis att producera film och musik, kan bero på att ingen vill jobba gratis.
Vi har idag de tekniska möjligheterna att göra i princip alla filmer och all musik som någonsin getts ut tillgänglig för alla människor. Hela tiden! Oavsett plats. Och detta kan bolagen tjäna stora pengar på.
Javisst, men inte genom att folk hämtar hem gratis, dvs stjäl!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårda bud...

Post by rex »

Jag kan ju faktiskt inte hjälpa att du (helt felaktigt) tror att du har rätt.
Post Reply