Leif-Runars mening med livet

Här kan du posta dina egna noveller, texter, dikter, teckningar, statyer av Karl XII osv
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Leif-Runars mening med livet

Post by uy »

Leif-Runars mening med livet

Detta hände för 35 år sedan. Leif-Runar var på väg hem från jobbet. Det var bara det att han inte hade något jobb. Då satte han sig ned och började fundera över livets mening. Efter 57 timmar hade han kommit på en lösning.

- Meningen med livet är,,, vattenkranar!
- Instämmer, sa en vattenkransförsäljare. Då vände sig Leif-Runar om och slog till honom med ett fotoalbum. Sen gick han hem till en idiot. När han knackade på dörren blev han lite besviken. Det var ingen idiot som öppnade, utan Guld-Gunnar. Då trodde naturligtvis Guld-Gunnar att Leif-Runar var en kronofogde som skulle ta 83,7% av hans guld.

- Du ska fan inte komma här och sno mitt guld, skrek Guld-Gunnar och tog upp en skiva. Det var en John Fogerty-skiva. Han stoppade in den i Leif-Runars mun och stängde dörren. Vad han inte visste var att Leif-Runars mun hade en inbyggd vinylspelare. Han spelade skivan på högsta volym för att jävlas med Guld-Gunnar. Då kom han på att han kunde bli världsberömd John Fogerty-imitatör.

Han sprang ner till stadens opera. Där var det en föreställning som hette ”Ester Larsson & The Flaggstångs on Tour”. Leif-Runar rusade in på scenen och knuffade bort Ester Larsson. Han satte på vinylspelare och öppnade munnen. Med sin tunga vackert fladdrande i takt med musiken blev han kompad av The Flaggstångs. Föreställningen fick högsta betyg av Slusk Bladet och succén var ett faktum. Leif-Runar fick tillsammans med The Flaggstångs genast ett skivkontrakt. Under bara en månad gav dem ut 14 skivor. Sen drog dem ut på turné. ”Leif-Runar & The Flaggstångs on John Fogerty Tour”.

Den sista föreställningen för det året skulle vara på Swenlands Slusk-Staduim. Dem hade sålt 351 682 biljetter. När föreställningen började så hände något märkligt. Det var helt tom tå läktarna. Då gick Leif-Runar och The Flaggstångs hem. Nästa dag fick dem höra att dem hade gått upp på scenen innan publiken hade kommit in. Publiken hade blivit rasande och rivit halva stan. Efter det var det ingen som ville höra Leif-Runar & The Flaggstångs.

- Skit i det, jag har ändå så mycket pengar så det skulle räcka till att köpa en bil var åt hela Kinas befolkning, sa Leif-Runar. Men då knackade det på dörren. Det var en kronofogde som ville ha 83,7% av Leif-Runars inkomster. I förseningsavgift fick Leif-Runar betala 247,3% av sina inkomster. Nu hade han stora skulder i stället.

Eftersom Leif-Runar blev så fattig så ska inte resten av den hör sagan handla om honom, utan om Rob Utan Jobb. Han var på väg hem från ett party. Då blev han bortförd av utomjordingar. Nu kan inte sagan handla om honom heller, så den får handla om Järnhår. Han var på väg hem från fängelset. Då blev han arresterad på nytt. Nu kan sagan inte handla om honom heller, så den får handla om ett mjölkpaket.

Det var en gång ett mjölkpaket som stod i kylen. Då kom en gubbe och drack ur det. Sen slängde han paketet i elden. Nu kan sagan inte handla om mjölkpaketet heller, så då får den vara slut.


Slut sa Swen 72
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Leif-Runars mening med livet

Post by Långis »

Som vanligt är dina namnval utomordentligt skojiga.
Härligt slut!!!!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Leif-Runars mening med livet

Post by uy »

Tack för berömet. Image Det är alltid uppmuntrande.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Leif-Runars mening med livet

Post by ozzman »

Skön historia.

Jag har bara en fråga, vad röker du när du skriver dina berättelser?
Och var får man tag på det?
Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Leif-Runars mening med livet

Post by uy »

Jag brukar lyssna på musik när jag skriver. Så vissa saker kommer från någon låt. Sen brukar jag dricka kaffe eller vatten.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply