Hedebyborna!

Filmer och Tv-program diskuteras här
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hedebyborna!

Post by rex »

Har kommit på DVD,var inte det ganska efterfrågat? Ginza har den,CDon också.......
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hedebyborna!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Härligt! Har du några länkar? Jag ska skicka efter direkt!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hedebyborna!

Post by rex »

Nä tyvärr,vissa sidor verkar inte gå att direktlänka på...?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hedebyborna!

Post by gammalhardrockare »

Fan också! Då måste jag söka själv... Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Hedebyborna!

Post by lumberjack »

rex wrote:Har kommit på DVD,var inte det ganska efterfrågat? Ginza har den,CDon också.......
Tack, vilka underbara nyheter. Nu slipper man plåga sig igenom de gamla VHS-kopiorna.

Släpps tydligen i mitten av Juni. Kärlek! Image
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 4105&&ref=
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hedebyborna!

Post by gammalhardrockare »

Frågan är om det verkligen är alla avsnitten? Får de verkligen plats på bara tre CD-skivor?
Jag har för mig att det var en jävla massa avsnitt.

Hur som helst så blir det väl att man får köpa det i alla fall. Gamla fina TV-serier är kul att samla på!
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Hedebyborna!

Post by lumberjack »

GammalHardrockare wrote:Frågan är om det verkligen är alla avsnitten? Får de verkligen plats på bara tre CD-skivor?
Jag har för mig att det var en jävla massa avsnitt.

Hur som helst så blir det väl att man får köpa det i alla fall. Gamla fina TV-serier är kul att samla på!
Hmm, troligen inte. Men har man släppt den första omgången kommer nog resten vad det lider. Har för mig att den spelades in 1978, 80 och 81. Så det är nog bara första omgången nu. Fast var inte den bara i sex avsnitt a´en timme? I så fall kanske man lyckas trycka in alla avsnitt. Tre Kärlekar är på 18 timmar har jag för mig, och den släpptes i en box om tre filmer med två DVD-skivor i varje (om ni fattar vad jag menar).

Spänningen är olidlig.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hedebyborna!

Post by ozzman »

Ju färre skivor desto bättre för oss nerladdare.
Eller vad säjer du Rockarn? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hedebyborna!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Du skulle bara våga! Det här är äkta svensk filmkultur och har du någon heder kvar i kroppen så betalar du som alla vi andra!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hedebyborna!

Post by ozzman »

Det är ju en SVT-produktion. Dom trodde inte jag att du tyckte om?

Hur var det nu SVT var, politiskt och statskontrollerat eller nåt liknande?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hedebyborna!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Helvete också! Där åkte jag på en knockout.

Fast vänta här nu lite... Det här producerades ju på den tiden när det inte fanns något alternativ till SVT.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hedebyborna!

Post by ozzman »

Rockarn:

Ok, vi säjer väl att det blev oavgjort då Image

Det som stör mej med TV-serier på DVD är att dom i de allra flesta fall redan har dragit in miljoners miljarder till producenter och skådespelare. När dom sedan kommer på DVD så är dom i många fall ändå lika dyra att köpa som en film.
Detsamma gäller filmer som gått på BIO innan dom kommer på DVD.

Jag kan tänka mej att betala ett marknadsmässigt pris för material som endast kommer på DVD och alltså inte har några andra inkomstkällor.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Hedebyborna!

Post by lumberjack »

Marknadskrafterna. Inför släpp av större biofilmer står folk i kö, eller åtminstone förhandsbokar en massa människor filmerna och det går att kräma på ganska bra på prislappen. Efter, som jag uppfattar det, en ganska så kort tid rasar dock priserna. Det finns en betydande betalningsvilja för filmer, trots möjligheten att ladda ner. Vilket kanske tyder på att filmbolagen har hittat en bra mix av pris och produkt, något skivindustrin inte har lyckats med på långa vägar. Men när det gäller svenska TV-produktioner har du rätt, där är det gansak dyrt hela tiden.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hedebyborna!

Post by ozzman »

I stort sett allting som kommer boxat (filmserier, tv-serier o.dyl.) håller samma höga pris vare sej det är en ny release eller inte.
Enstaka filmer däremot går ganska snabbt ner till runt en hundring, det känns ju ändå relativt sunt.

Innan "For a few dollars more" och "The outlaw Josey Wales" kommer på lågpris-DVD så svär jag på att inte köpa en endaste jävla DVD.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hedebyborna!

Post by gammalhardrockare »

Ett tag tyckte jag att det var kul att samla DVD-filmer men nu känns det som om jag har fått tag i de filmer jag ville ha och jag har faktiskt tröttnat. Inte alls lika kul som att samla på musikskivor.
Däremot så tycker jag att det är kul att samla på serier och mini-serier på DVD och det kommer jag nog att fortsätta med. Speciellt kul är det med svenska TV-serier. Det är lite av tidsdokument och det tilltalar min sentimentala och nostalgiska personlighet.

Jag går fortfarande och grunnar på om jag ska förhandsboka Hedebyborna eller inte... 440 spänn är dyrt!
Men det skulle vara jävligt mysigt att tillbringa en hel helg i TV-soffan med massor av pizza, läsk och kinapuffar och glo på hela serien i ett sträck, med avbrott för lite sömn då och då.
Post Reply