Hedebyborna!

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hedebyborna!

Post by gammalhardrockare »

Jävla tur att man inte beställde Hedebyborna! Den tekniska kvaliten är genomusel. Enligt de omdömen som jag läste på Discshop så är det att jämföra med kopiering från gamla risiga VHS-band och ljudet ska visst vara rent bedrövligt. På allt jävelskap så fattas visst slutet på del tolv också!
Rent jävla lurendrejeri av SVT alltså och ännu en gång så kan jag glädja mig åt att jag inte betalar TV-licens!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hedebyborna!

Post by rex »

Nu skojar du väl? Eller så är det nåt taffligt försök att reta upp mig.....inget fel på kvallen där inte.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hedebyborna!

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Nu skojar du väl? Eller så är det nåt taffligt försök att reta upp mig.....inget fel på kvallen där inte.
Nä, jag återgav bara vad de hade skrivit på discshops omdömen om boxen. Köparna gillade serien men var förbannade på den genomusla kvaliten.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hedebyborna!

Post by rex »

Jaha....förstår jag inte?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hedebyborna!

Post by ozzman »

Kors i taket. Jag köte faktiskt Hedby boxen häromdagen och serien var helt fantastiskt bra men jag måste nog hålal med Discshops omdöme. Kvaliteten var inte så där riktigt bra men det ökade bara nostalgikänslan så det ser jag som ett rent plus.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hedebyborna!

Post by rex »

Jaså,jaha? Det måste väl vara jag som är sådär bonnigt grovhuggen som bara vi Dalslänningar är då,så vi inte uppfattar de subtila kvalitetsskillnader som ni andra tycks göra Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hedebyborna!

Post by ozzman »

on 10/07/2005 at 19:03:34, rex wrote:Jaså,jaha? Det måste väl vara jag som är sådär bonnigt grovhuggen som bara vi Dalslänningar är då,så vi inte uppfattar de subtila kvalitetsskillnader som ni andra tycks göra Image [/quote]

Ljudet var ok, men färgerna såg bra jävla mysko ut.
jag har dock inga problem med det, det är trots allt inspelat i början/mitten av 70-talet om jag inte är helt felunderrättad (skulle inte vara första gången).
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Hedebyborna!

Post by lumberjack »

Har bara bra musik behöver man ingen bra stereo, som jag brukade säga till basdunksbögarna. Men rockern kanske har blivit en finkänslig och sparsmakad konnässör inom det audiovisuella området. Image

Kvaliteten sitter i djupet och inte i ytan!
Post Reply