11 år sen idag

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

11 år sen idag

Post by overkill »

.. sen Errol lämnade jordelivet. Du är saknad !!! :cry:
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: 11 år sen idag

Post by Långis »

Dito.
Jag kan konstatera att uppfattningen om att han dog den 16:e fortfarande finns kvar. Den kommer inte kunna tvättas bort med andra ord.
Varje år den 16 januari rusar antalet besökare på luftkaffe.se. Så även i år.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: 11 år sen idag

Post by Jungbacka Erik »

11 år och man minns det som i går :cry:
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Re: 11 år sen idag

Post by Javlar »

Har tänt ett litet ljus nu som får stå här på skrivbordet idag.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: 11 år sen idag

Post by overkill »

Ja, det där med dödsdatumet är snopet. Hade tidningarna bara fått rätt uppgift från början hade det aldrig hänt. Så om man ska skylla på nån är det väl den/dom som uppgav den felaktiga uppgiften, dvs källan.

Men hur som helst så är det viktigaste att Errol lever vidare i våra sinnen oavsett såna här små missöden.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: 11 år sen idag

Post by retepnoslack »

Tiden går så fort. Det känns inte ALLTFÖR länge sedan, som sista skivan "Scoop" kom ut. *Snyft*
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: 11 år sen idag

Post by overkill »

Ja, tiden går sanslöst fort, den saken är säker. Personligen så känns det inte riktigt som att bortgången har sjunkit in på allvar ännu, kanske gör den det aldrig fullt ut heller. Det har väl delvis att göra med att jag upptäckte eddie relativt "sent" och har lyssnat in mig på större delen av katalogen av kassetter etc först efter hans död. Jag upptäckte eddie när jag gick i gymnasiet runt 1997-98 och hann även med att se Eddie live en gång. Under dom åren skaffade jag en del av hans vanliga cd-skivor men köpte aldrig några kassetter, man kunde ju beställa via hans hemsida bl.a. Gjorde ett försök till att beställa en gratis-broshyr en gång genom att ringa ett stockholms-nummer och tala in namn & adress, men nån broshyr dök aldrig upp. Detta var nog år 2000 eller 2001. Kort därefter dog som bekant Eddie och sedan eskalerade intresset bara allteftersom åren gick. Ju mer man hörde, ju mer ville man höra och så är det än idag. Men jag hade nog upptäckt eddie mer och mer även om han hade varit i livet. En orsak till att man inte köpte på sig fler saker medan han levde var ju delvis ekonomiska, som gymnasiestudent hade man inga stora summor att röra sig med och då hade detta inte högsta prioritet. Även annan musik som man lyssnade på konkurerade ju ekonomiskt så att säga.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: 11 år sen idag

Post by mrrogerballis »

Ja saknaden är stor det kan man lugnt säga!
På senare tiden har jag d.v.s i två års tid lyssnat extremt mycket på Errol/Eddie´s underbara musik.
Och jag hittar alltid något nytt, ljud eller så kallat "stick" i hans låtar.
Eller när man lyssnar mycket noga på "Yea Yea Yea" låten då har han ju två olika sound i vänster kanal på gitarrerna.
Genialiskt!
Det är inte konstigt att den blev etta på europatoppen.
:-D
Förövrigt så är det nu 31år sedan som jag var på min första konsert i Kungälv,och köpte mitt första band "Dubbelidioterna"
Och det är lika roligt och trevligt att höra dom låtarna&sketcherna.
Post Reply