Mannen Utan Hjärna - "Nya" versioner på andra kassetter?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Mannen Utan Hjärna - "Nya" versioner på andra kassetter?

Post by overkill »

Eddie återutgav ju som bekant aldrig Mannen Utan Hjärna, inte ens nån enstaka låt/sketch, kassetten förblev gömd i byrålådan under resten av karriären. Däremot finns ju ett fåtal låtar/sketcher i nyinspelade versioner på senare kassetter. Han återanvände då och då gamla idéer och gjorde nya versioner som han gav ut på kassetter och skivor, och så även här. Men vilka finns från MUH?

De jag kommer på spontant är Hubbes Norton Sport som finns i annan version på Dubbelidioterna. Negerjävel florerar det en nyinspelning av men som dock är outgiven. Men det finns säkert flera. Nämn gärna på vilken kassett/skiva man finner låten/sketchen, dom ni kommer på.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Mannen Utan Hjärna - "Nya" versioner på andra kassetter?

Post by uy »

Detta är vad jag hittar på den versionen jag har. Det finns ju flera versioner av Mannen utan hjärna i omlopp med lite annat material.

Nyinspelningar på andra band:
VM i skitprat - Luftkaffe 1
Hej på dig, Evert - Luftkaffe 1
Oberstonfürer Waldtman - Luftkaffe 1
Sadistklubben - Nr 3 del 2
Ta å klipp dig - Bonnatwist
Jag vill runka balle - E. Hitler nr 2

Återutgivningar:
Come give med your love - Dubbelidioterna
Kärleken är stor - Fortsättning följer
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Mannen Utan Hjärna - "Nya" versioner på andra kassetter?

Post by overkill »

Sedär, det var en hel del ändå, känner igen en del nu när jag ser dom. Jag hade dock för mig att Come give me your love och Kärleken är stor är nyinspelningar också, liksom Hubbes norton sport, men det är orginalen från MUH alltså. Där ser man. Ska jämföra och lyssna själv :-)
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Mannen Utan Hjärna - "Nya" versioner på andra kassetter?

Post by Evert Meduza »

Andra nyinspelningar är "Ta Mig I Röven, Pokar" på "E. Hilter & Luftkaffe Nr. 1" och "Runka Balle" som sedan döptes om till "Slicka Fitta" på samma kassett som nämndes innan. Även när Hitler slår ner kronofogdar har spelats in på nytt, fast på "E. Hitler & Luftwaffe Nr. 3 Del 2".
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply