Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by sten1972 »

Det var en liten artikel om Eddie och Power Meet och jag har scannat in den, men jag vet inte hur jag ska visa den här. Kan jag maila den till nån som fixar det kanske?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by uy »

Varför inte forumets officiella adress: info@meduzaland.com? :)
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by Långis »

Låter spännande!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by sten1972 »

Artikel skickad till den adressen nu.
:)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by uy »

Tackar så mycket för artikeln!
http://meduzaland.com/runkmotiv/Eddie%2 ... %2024.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by sten1972 »

Alltid kul att kunna bidraga med något.
:)
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by retepnoslack »

Kul och intressant läsning. Jag tackar för denna artikel!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by retepnoslack »

Apropå Bengtsfors, som nämns i artikeln, så var jag i Bengtsfors i lördags och uppträdde tillsammans med "Revyverket" på "Bengtsfors idrottsgala". Där träffade jag en herre, som varit med och bokat Eddie Meduza. Han var/är med i en raggarklubb och berättade den största orsaken till "myndigheternas" vrede över Eddie Meduzas sista spelning i Bengtsforsparken: Eddie skulle tydligen ha varit där en gång innan och varit FÖR full, för att sjunga, över huvud taget.

Men, den ökända "klubb-och-läsk-utdelar-spelningen" hade gått alldeles utmärkt, enligt arrangören.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Artikel i tidningen Magazin 24 idag

Post by overkill »

Intressant kuriosa om Bengtfors-spelningen Retep! Som jag minns det från artiklar om händelsen från då det hände, så var orsaken till att de försökte stoppa spelningen att de tyckte att hans texter var för grova och osmakliga. Men det kan ju varit både detta samt att han var för full, det gör ju inte saken bättre direkt. Det var väl nån KD-politiker som var mest pådrivande vill jag minnas. Jag gillar KD som parti generellt men här var han/de ute och cyklade, idioterrrr! Men de lyckades ju ändå inte stoppa spelningen som tur var.

Angeånde artikeln som postades här i tråden så tycker jag den var helt Ok men lite väl mycket fokus på raggare (även om det är mycket det Power Meet handlar om, såförvisso). Författaren utgår ju direkt och/eller indirekt från att det bara är raggare som lyssnar på eddie, samt att raggare minsann bara lyssnar på Eddie, en bild som är lite skev sett ur båda synvinklarna. Långt ifrån bara raggare gillar ju eddie och, och raggare i sin tur spelar ju mycket mera musik än bara eddie, inte minst annan rock och rockabilly musik. Elvis borde vara en större idol än eddie bland raggare generellt t.ex.
Post Reply