Återutgivning av DVD på gång.

Nyheter angående Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Återutgivning av DVD på gång.

Post by Evert Meduza »

http://www.ginza.se/product/meduza-eddi ... 013-/5200/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by uy »

Intressant! jag har dock redan denna på både VHS och DVD sedan tidigare. Men är bonusmaterialet nytt så blir det ju ett köp. Fast det är ju inga jättesummor som det rör sig om, så jag kommer nog att stödköpa den och hoppas det öppnar upp för fler utgivningar.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by overkill »

Trevligt! Vågar man hoppas på en oklippt version denna gången? DVD´n som Mariann släppte saknade
ju låten Jag vill ha en brud med stora pattar. En tjej strippar ju visserligen under låten, men jag inbillar mig
att det inte var därför låten klipptes bort, utan att det snarare har att göra med att Mariann/Bert fortfarande
inte hade kommit över tjafset som uppstod kring låten när den släpptes som singel 1983. Mariann har ju sen dess
inte återutgivit låten i sin version (som dessutom ändå är censurerad). Nötter!

I övrigt så instämmer jag med uy, hoppas det blir lite extramaterial man inte sett innan.
Blir kanske ett köp i vilket fall, men hoppas den är oklippt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by overkill »

I Rock´n Roll Magazine så står det att DVD´n "släpps i sin helhet", hoppas det betyder att det är hela giget då, dvs helt oklippt.
Detta står på sidan 14 som jag först råkade missa, där det ju även står att det kommer en CD med Jultema till Jul.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by Evert Meduza »

http://www.youtube.com/watch?v=laDxEYMabvk" onclick="window.open(this.href);return false;

Trailer uppe.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by overkill »

Japp, men ingen låtlista eller info om bonusmaterialet ännu.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by Evert Meduza »

http://www.luftkaffe.se/index.php?optio ... lbum&id=26" onclick="window.open(this.href);return false;

Här är låtlistan, information om bonusmaterialet lär vi nog få vänta med.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by overkill »

Jo men som jag skrev innan så vet vi ju inte om Jag vill ha en brud med stora pattar är med eller inte, därav min undran om låtlistan.
Mariann klippte ju bort den låten på Live(s) och eftersom det denna gången, enligt uppgift, ska vara giget "i sin helhet" hoppas jag att den är med.
Låtarna i övrigt stämmer dock, men spåren 15-18 är ju extramaterialet på just Live(s) och det är inte säkert att det är samma bonus denna gången.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by Evert Meduza »

overkill wrote:Jo men som jag skrev innan så vet vi ju inte om Jag vill ha en brud med stora pattar är med eller inte, därav min undran om låtlistan.
Mariann klippte ju bort den låten på Live(s) och eftersom det denna gången, enligt uppgift, ska vara giget "i sin helhet" hoppas jag att den är med.
Låtarna i övrigt stämmer dock, men spåren 15-18 är ju extramaterialet på just Live(s) och det är inte säkert att det är samma bonus denna gången.
Löfberg har lovat att det skall vara 100 % ocensurerat så nog lär vi få se ett och annat.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by overkill »

... och höra, hoppas jag. På Live(s) var som sagt inte låten med överhuvudtaget. Hoppas Löfberg håller vad han lovar.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by Evert Meduza »

Verkar som vi får vänta tills den 30'e oktober.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by retepnoslack »

Det är ju inte så länge till 30:e oktober.... Åtminstone, inte NU den 23:e. He, he!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by uy »

Ser man på, det har dykt upp en trailer från Ginza som visar att även inslaget med strippan är med. För övrigt kan jag tala om att man far har haft en sådan tröja som Eddie har på sig 16 sekunder in i klippet 8-)
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by Evert Meduza »

Imorgon får jag DVD'n hoppas jag, efter det kommer jag att ge er min utvärdering av den.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by sten1972 »

Den utvärderingen ser jag fram emot. Jag hade ju en rätt bra VHS kassett som jag fick av Peter Löfberg 1994, men den slängde jag när jag köpte Live(s) skivan. Inte fan trodde jag att den skulle vara klippt på dvd'n!
:(
Post Reply