Återutgivning av DVD på gång.

Nyheter angående Eddie Meduza
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by Evert Meduza »

Kvalitén var som på en VHS-kassett, utöver det så var det hela konserten, ocensurerad för er som vill se strippan visa pattarna.

Utöver det så finns där outgivet material som Löfberg lovade, men jag avslöjar inget så ni kan se med era egna ögon.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by sten1972 »

Är den värd sitt pris då eller ska man vänta till den reas ut?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by Evert Meduza »

sten1972 wrote:Är den värd sitt pris då eller ska man vänta till den reas ut?
Extramaterialet gör det värt priset, vill man se tuttar till höger och vänster så är det också värt priset. Annars tycker jag att man kan vänta tills det reas ut.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by Långis »

Direkt in på förstaplatsen!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by overkill »

Jag har införskaffat DVD´n men inte sett på den ännu. Den som väntar på nått gott :-)
Får återkomma med en liten recension senare.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by mrrogerballis »

Tyvärr så hade man se det mesta förut fast extra materialet var ju rätt så kul,men jag tycker nog dom kunde gjort det lite bättre.
Fast alla som gillar Eddie lär väl inte bli besvikna.
Än får väl säga som Eddie/Errol sa köp den annars jävlar! ;-)
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Återutgivning av DVD på gång.

Post by overkill »

Nu har jag fått tummen ur och sett denna DVD´n. Överlag helt Ok och köpvärd DVD.
Det finns väl en del saker jag tycker man borde gjort annorlunda/bättre.
Konserten har man ju sett förut och den är ju helt klart bra, inget snack om saken.
Tycker dock att de kunde redigerat ljudet något då det är något brusigt imellanåt
även om det knappast blir bättre med den sortens inspelningar med en enkel kamera som
spelar in både bild & ljud.

Extramaterialet var också, kul även om jag sett delar av det innan. Sen så var vissa avsnitt
i sämre kvalitét och i svartvitt, märkligt då jag har delar av detta i bättre kvalité och i färg.

Sedan gillar jag inte menyn som känns allmänt rörig och låten som spelas innan man tryckt på
något, bara spelas upp i några sekunder innan den startar om. Vidare så fattas en liten snutt
ibörjan när chefen för Gröna Lund (eller vem det nu är?) pratar. En petietess visserligen, men
en liten bit saknas och jag ser gärna att man hade haft med hela.

Kortfattat alltså så saknar jag:
- Lite bättre ljud (bilden däremot tror jag är svår att göra så mycket åt, men den är Ok ändå
och i varje fall likvärdig med VHS-en).
- Mera extramaterial och bättre kvalitét på denna. Mer borde fått plats på DVD´n och man måste
ju inte ta det som har sämre kvalitét när man väljer, man kan ju ta det som har bättre bild och ljud.
- Bättre meny, snyggare bakgrundsbild (och bättre kvalitét/upplösning på denna) och att bakgrunds-
låten spelas längre än bara några sekunder.

Nått att tänka på tills nästa gång kanske.
Post Reply