Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by uy »

http://www.piratebay.org/

Är Piratebay stängd för alltid nu, tro?
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by elo »

Nej, det var bara ett osmakligt skämt...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by uy »

Men dem kunde jubla några timmar. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by gammalhardrockare »

Men jag halvjublar lite för de ska höja priserna på inspelningsbara CD/DVD-skivor.
Fast inte fan är det några "chockhöjningar" det är frågan om vilket kommunistbanditmedia försöker göra gällande.
Jag anser att en inspelningsbar CD- eller DVD-skiva borde kosta sjuttio procent av vad ett riktigt CD-album eller DVD-film kostar. Då kanske ungdomen började få vett att uppskatta konsten igen. Musik och film är konst!
Last edited by gammalhardrockare on 26 Jul 2005, 23:50, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by uy »

Själv så bränner jag sällan musik-cd (möjligen åt någon annan), jag brukar mest använda skivorna för att flytta filer från en dator till en annan. Men nu har jag en mp3-spelare, så jag behöver inte bränna en cd varje gång jag och min kusin har gjort en ny film.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Men jag halvjublar lite för de ska höja priserna på inspelningsbara CD/DVD-skivor.
Fast inte fan är det några "chockhöjningar" det är frågan om vilket kommunistbanditmedia försöker göra gällande.
Jag anser att en inspelningsbar CD- eller DVD-skiva borde kosta sjuttio procent av vad ett riktigt CD-album eller DVD-film kostar. Då kanske ungdomen började få vett att uppskatta konsten igen. Musik och film är konst!
Javisst, det är ju självklart att jag skall betala 120 kr till den redan överbetalda mediaindustrin när jag köper en skiva för att bränna mina semsterbilder.

Jag hörde också att det fanns folk som använde skedar till att preparera knark.
Naturligtvis borde kostnaden för narkotikamissbruket i Sverige då läggas på priset på serviser, en tusing per del borde räcka bra för att täcka kostnaderna för polisinsatser, vård och annat som knarket för med sej.
Vips så har vi löst knarkproblematiken ekonomiskt sett.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by rex »

Jajamen! Precis samma resonemang....Hammare borde också kosta 5000 spänn eftersom det har förekommit att folk har slagit varann i huvet med dom.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by uy »

Och bilar borde också kosta mer. Ett par miljoner, kanske. Image Tänk på alla som orsakat trafikolyckor. Sen sliter bilarna ut vägen också.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by gammalhardrockare »

Skedar och hammare har helt andra användningsområden från början, det har t ex inte CD och DVD-skivor. Dåliga exempel grabbar. Det luktar brist på sansade argument.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by rex »

Nä,det tycker jag inte?! Varför det? Förklara!
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by elo »

GammalHardrockare wrote:Skedar och hammare har helt andra användningsområden från början, det har t ex inte CD och DVD-skivor. Dåliga exempel grabbar. Det luktar brist på sansade argument.
Och det har inte CD-Brännare? Jag har väldigt svårt att tänka mig att man köpte CD-Brännare för 100000kr för att piratkopiera musk...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Skedar och hammare har helt andra användningsområden från början, det har t ex inte CD och DVD-skivor. Dåliga exempel grabbar. Det luktar brist på sansade argument.
Vad är det som säjer att inte hammaren en gång i tiden uppfanns för att slå folk i huvudet med och att det sedan var någon som kom på att man kunde använda den till att förbinda träbitar med hjälp av vässade metall pinnar.

Syftete med en CD eller DVD-skiva är att lagra media av alla slag. det finns massor med folk som gör egna filmer, musik, tar back-uper och fotograferar som nyttjar sagda media. Är det då rätt att dom skall betala pengar till film/skivindustrin för detta Image

Det låter väldigt konstigt i mina öron, frågan är ens om det är lagligt om man skulle dra det till EG-domstolen.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by uy »

Varför höjer dem inte priset på Cd- och LP-spelare? Med dem kan man ju spela av skivor till kassett! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Och det har inte CD-Brännare? Jag har väldigt svårt att tänka mig att man köpte CD-Brännare för 100000kr för att piratkopiera musk...
Helt riktigt! Däremot så är det mycket få människor som köper skedar för att preparera knark med.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by Jungbacka Erik »

uy wrote:Varför höjer dem inte priset på Cd- och LP-spelare? Med dem kan man ju spela av skivor till kassett! Image
Precis, och hur är det med radion? Man kan ju banda låtar från radion och göra en egen "Absolute Summerhits" till priset av en Kassett Image
Post Reply