Gamecube!

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Gamecube!

Post by rex »

Har barnen i huset,nu undrar jag: Det finns ju nåt som heter Moddning och Chippning å allt vad det är.....

Går det att fixa till ett Gamecube så att man kan ladda ner alt bränna spel på vanliga skivor och köra dom i ett Gamecube?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Gamecube!

Post by uy »

Det borde gå att chippa den. Folk brukar ju chippa Xbox och Palystation. Att bränna spel blir nog svårare, för Nintendo har patent på gräjorna. Men jag har hört talas om någon bugg i ett spel som gör det möjligt för brända spel, men jag vet inte säkert.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Gamecube!

Post by uy »

bränna spel på vanliga skivor
Nej, inte på vanliga skivor. Gamcube-skivorna är mycket mindre än vanliga skivor.

För övrigt är Gamecube ett bra val. Får jag rekommendera några spel?
  • Zelda: The Wind Waker
  • Resident Evil 4
  • Metroid Prime
  • Animal Crossing
Observera att Metroid Prime och Resident Evil 4 har åldersgräns på 11, respektive 18 år. Inget att köpa till ungarna, med andra ord. Zelda och Animal Crossing innehåller mycket engelsk text, speciellt Animal crossing.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Gamecube!

Post by ozzman »

Sälj gamecuben och köp en X-box.
Lättchippad, funkar som vanlig DVD för filmvisning, finns hur mycket spel som helst att ladda och bränna.

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Gamecube!

Post by gammalhardrockare »

Vad är ett "Gamecube"?
Översätter jag det till svenska så blir det "Spelkuben" vilket inte gör mig klokare direkt?
Är det en kub som innehåller spel? Som en låda kanske full med spelplaner, tärningar, kort och pjäser?
Och varför ska man "modda" och "chippa" detta? Vad händer då? Vad är moddning och chippning?
Länder det överhuvudtaget någonting till? Blir det någon slutprodukt av alltihop eller är det bara blipp och blopp, ettor och nollor och digital enfald vilket jag misstänker att det är?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Gamecube!

Post by uy »

Nintendo GameCube

Image

Nintendo GameCube är Nintendos mest kraftfulla tv-spelsmaskin. Gillar du att spela är det här den enda spelmaskin du behöver. Låt oss berätta varför:


De exklusiva spelen
Nintendo GameCube är spelmaskinen som har de i särklass bästa exklusiva spelen. Toppspel som The Legend of Zelda: The Wind Waker, Mario Kart: Double Dash!!, Metroid Prime, Resident Evil Zero, Super Mario Sunshine och Super Smash Bros. Melee går endast att spela på Nintendo GameCube.

Välkända spelfigurer som Super Mario, Donkey Kong och Pokémon finns bara till Nintendos spelmaskiner.

Image

Stort spelutbud
Det har gjorts hundratals spel till Nintendo GameCube och fler är på väg. Du kan välja mellan i stort sett alla typer av spel, från välkända sportspel som FIFA och NHL till udda bondgårdssimulatorer som Harvest Moon: A Wonderful Life.


Suverän grafik och ljud
Nintendo GameCube har en otroligt kraftfull grafik- och musikprocessor, som levererar bild- och ljudupplevelser i absolut toppklass. Tack vare Nintendos eget lagringsmedium Nintendo GameCube Game Disc är laddningstiderna minimala eller till och med obefintliga.

Priset
Det har aldrig varit bättre att köpa Nintendo GameCube än nu. Tack vare ökad produktionskapacitet har priset sjunkit rejält och du kan nu köpa en maskin utan spel hos oss för under tusenlappen!

Image

Koppla ihop med Game Boy Advance
Om du har en Game Boy Advance eller Game Boy Advance SP kan du koppla ihop den med Nintendo GameCube (använd tillbehöret Nintendo GameCube Game Boy Advance Cable) och få ut mer av dina spel.

Handkontrollen
Handkontrollen till Nintendo GameCube är det perfekta redskapet till att styra både avancerade och enkla spel. Handkontrollen har dubbla analoga styrspakar, en digital styrknapp, åtta välplacerade actionknappar och inbyggd skakfunktion. Det trådlösa alternativet WaveBird låter dig spela med ännu mer frihet.


Handkontrollen
Med tillbehöret Nintendo GameCube Game Boy Player kan du spela alla dina Game Boy-spel (nya som gamla) på TV:n via Nintendo GameCube.

Designen
Två ord: smidig och snygg. Trots sin avancerade teknik är Nintendo GameCube kompakt och tar inte upp för mycket plats. Passar i varje vardagsrum.
Image

Hämtat från Nintendo.se
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Gamecube!

Post by rex »

uy wrote:Nej, inte på vanliga skivor. Gamcube-skivorna är mycket mindre än vanliga skivor..
Nej ok. Men det finns ju även sådana små skivor att köpa för bränning,eller hur?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Gamecube!

Post by uy »

Jag är tveksam. Nintendo använder en egen sorts skivor som dem har uppfunnit själva och har patent på.
Skitarna ska va' lika långa i år
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

Gamecube!

Post by raggarbond »

Har inte GameCube själv men blev intresserad i frågan. Jag gick in på www.chipper.se och där har dem chip som gör att man kan läsa minidvdskivor.

Någon som vet hur mycket en GameCube skiva rymmer gämfört med en MiniDVD?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Gamecube!

Post by uy »

En Gamecube-skiva rymmer 1,5 GB.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Gamecube!

Post by uy »

denna länk hittade jag på Flashback:
http://www.rejoy.se/index.php?ref=fb
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Gamecube!

Post by rex »

Mycket informativ Uy,tack.
Post Reply