Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

rex wrote:Vad ni surrar om allt annat,se Gran Torino säger jag!
Det var ett jävla gormande.
Jag skall se den när frugan och ungarna åker bort på semester. Jag skall se både den och No country for old men på raken och dricka en oherrans massa sprit under tiden.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Senast sedda film?

Post by rex »

Gormande och gormande,jag propagerar bara för kulturen på mitt eget subtila sätt ju....

Men du kommer gilla den,den var en ren hyllning till gamla hederliga värderingar!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Senast sedda film?

Post by gammalhardrockare »

På måndag börjar min semester. Det ska jag fira på söndag med mycket pizza och film. Har Gran Torino kommit ut på DVD ännu? Och Dolans Cadillac av Stephen King, kan man hyra den också? Eller har de inte kommit ut i hyrbutikerna ännu?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Senast sedda film?

Post by E-M »

JW:

Du som är så förtjust i Clintan, konstigt att du inte har sett den än. Den är förbannat bra, han är stenhård i den filmen Image Står för gamla hederliga värderingar precis som rex säger Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Gran Torino är definitivt på vill se listan men den har inte kommit ut på DVD ännu tror jag. Såg en annan film med Clintan; Million Dollar Baby, men den var litet väl tragisk för min smak.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

E-M wrote:JW:

Du som är så förtjust i Clintan, konstigt att du inte har sett den än. Den är förbannat bra, han är stenhård i den filmen Image Står för gamla hederliga värderingar precis som rex säger Image
Har man små barn så är inte Bio ett alternativ. Då får man vackert vänta till filmerna kommer på DVD.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

Nu ligger ett rykande färskt exemplar av Gran Torino på Blu-ray i min väska. I kväll skall jag ha en högtidsstund framför TV'n tillsammans med Clintan, kall pilsner och en gigantisk påse chips.

Om den är dålig så må jävulen ta dej Rex. Då kommer jag ner och mäter ut gods motsvarande 249 kr + sveda och värk från din butik.

Som bonusmaterial så fick man en digital kopia av filmen som man kan ladda ner gratis genom att ange en speciell kod på www.wbdigitalcopy.se/grantorino
Om någon är intresserad så kan jag PM'a koden eftersom jag inte har någon användning för den själv. Först till kvarn gäller.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Senast sedda film?

Post by E-M »

Låter trevligt! Du får ta och skriva en liten recension när du har sett den.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

Gran Torino var riktigt bra, Clintan var lika benhård som i sin krafts dagar, om än faktiskt ganska gammal 78 år sätter sina spår, och det moraliska budskapet var oantastligt.
Möjligen blir han lite blödig på slutet, ungefär på samma sätt som Jack Nicholsson i Livet från den ljusa sidan. Men det förtar inte intrycket av filmen utan det var en klar höjdare. Inte riktigt i samma klass som hans största filmer men åtminstone 4.5 av 5 på Clint-skalan.

Om jag skall klaga på något så är det att jag hade väntat mej mer av ett The unforgiven slut där han blir, för att citera min namne, "plumb, mad-dog mean" och gör rent hus.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Senast sedda film?

Post by rex »

Ja,slutet var tragiskt....men jag klarar mig då alltså? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Senast sedda film?

Post by gammalhardrockare »

Finns inte hos uthyrarna ännu, men jag ska se den. Även om jag inte gillar Clint Eastwood. Har karln problem med lederna eller något? Artros? Han har ju alltid varit stel, även som ung. Ingen annan som har märkt detta?
Inte är han tuff heller. JAG däremot, här har vi killen för dagen, eller kvällen. Sprit, gatflickor och hjälp hem. Vad tror ni om det?
Clint Eastwood - Skit på dig!
Jag har titeln till filmen om moi - One night in Svealand with his buddies from Samhall!
Vad tror ni? Mycket slick, sug och fylla.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

rex wrote:Ja,slutet var tragiskt....men jag klarar mig då alltså? Image
Absolut. Till skillnad från alla andra genomusla filmtips man fått på det här forumet så var det här som att hitta en pärla i ett hav av avföring.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

På tal om avföring så är det ju tur att "Smaken är som röven, klöven" då Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

ELN:

Smaken är som baken, bred.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Senast sedda film?

Post by uy »

Senaste filmen jag såg var Ms Gustloff, en tysk film om en båt med flyktingar som ryssarna sänkte under andra världskriget. Ganska seg film, på hela tre timmar.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply