Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

The Transporter 2. Inte så bra som ettan, litet för överdrivna stunts.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Ljungbacka Erik wrote:The Transporter 2. Inte så bra som ettan, litet för överdrivna stunts.
Och för några månader sen såg jag "Transporter 3" och den var FAKTISKT riktigt jäkla bra, se den!

Såg filmen "Lock, stock and two smoking barrels" i förrgår, lite udda film som nog ändå kan uppskattas av många, den är kanske lite "B" men de finns många stora, kända skådisar i, bl.a. Jason Statham (lr hur de stavas, han från Transporter i alla fall, för att knyta ihop det) men de syns att väldigt mycket är inspelat i studio och så, men det ger mest en speciell känsla. Lite ledord är "Typiskt engelskt" o "Det ballar ur" de blir lite helsjukt av allt, rekommenderas starkt. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Ljungbacka Erik wrote:Såg Sherlock Holmes (2009) igår. Vet inte riktigt vad jag ska tycka Image
Den tycker jag är mycket bra och jag gläder mig till att 2:an skall komma. Där ju bland annat Naomi Rapace(?) är med Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Igår såg jag "Watchmen", så jävla bra, fast rå och snuskig som fan också (vilket en del av er nu lär tända på Image)
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Senast sedda film?

Post by wiking »

ELN wrote: Såg filmen "Lock, stock and two smoking barrels" i förrgår, lite udda film som nog ändå kan uppskattas av många
Ja Vinnie Jones är ju med i den Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Senast sedda film?

Post by uy »

Jag såg en dansk film nyligen som hette någonting i stil med "Erik Nitche" eller något. Det var en sådan där härligt sjuk film, precis som en film ska vara! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Gran Torino

Köpte den då folk här på forumet tyckte så mycket om den, man tackar varmt för tipset Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Såg "Sherlock Holmes, A game of shadows" på bio i fredags, ganska skojig var den ändå, även om jag inte hade några som helst förväntningar på den. Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Evert wrote:Gran Torino

Köpte den då folk här på forumet tyckte så mycket om den, man tackar varmt för tipset Image
Det gjorde jag med Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Maria Larssons eviga ögonblick

Synd att den aldrig blev nominerad till en Oscar.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Senast sedda film?

Post by uy »

Jag såg Transformers 3 i går, en helt okej film. Det är rätt klatt titta på alla stora bilgubbar som springer runt och slår sönder varandra. Annars är det väl mest av nostalgiska skäl, då jag brukade se den tecknade serien som gick på Tv när jag var liten.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Senaste filmen man nu såg var "Mary & Max". Definitivt min nya favorit bland animerade filmer.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Såg alldeles nyligen "Clockwork Orange", en mycket brutal film.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

De senaste filmerna man nu såg var "From Dusk Till Down" och "The Kingdom".

Förstnämnde börjar jävligt bra och är jävligt bra, fast flippar ur som fan ungefär i mitten av filmen, fast slutet var jävligt häftigt.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Senast sedda film?

Post by sten1972 »

Kollade idag på den svenska stumfilmen "Häxan" från 1922.
Image
Post Reply