Musikaler... *Grrr!*

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Musikaler... *Grrr!*

Post by gammalhardrockare »

Sitter här och slösurfar och har på TV:n i bakgrunden. Just nu så vevar de en fjantig film som heter Blues Brothers, tror att det är tvåan.
Då slog det mig att är något som jag verkligen, jag menar VERKLIGEN hatar så är det musikaler!
Hur jävla realistiskt är det att folk börjar dansa, hoppa och brista ut i sång och vad i helvete har det med handlingen att göra?
Inte nog med det, det är ALLTID skitmusik också! Trams till etthundra procent. Folk som lallar någon trudelutt, dansar och beter sig som utvecklingsstörda. Image

Nu får det fan i mig snart vara nog, jag tar inte mera skit!

Vad säger ni andra?
Om jag tog makten så skulle jag kriminalisera produktion av musikaler.
Last edited by gammalhardrockare on 07 Aug 2005, 17:06, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Musikaler... *Grrr!*

Post by rex »

Ja,Musikaler ÄR skit,fast just Blues Brothers är bra Image
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Musikaler... *Grrr!*

Post by ronka »

ImageHar alltid hatat såna där förbannade musikaler!
Men Blues Brothers tycker jag inte är en typisk musikal! Den handlar ju iallafall om musiker.

Image


http://evertlundin.suddenlaunch3.com/
Last edited by ronka on 07 Aug 2005, 20:44, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Musikaler... *Grrr!*

Post by ozzman »

Orginalet av Blues brothers är en grymt bra film. Blues brothers 2000 kanske inte riktigt kan kallas grym, iaf inte i samband med ordet bra.

Vad gäller musikaler kan jag bara hålla med att det är ett sorgligt missfoster mellan opera och teater som borde utrotas.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Musikaler... *Grrr!*

Post by lumberjack »

Musikaliska uppträdanden kallas konserter, film är film. Varför ska man blanda? Jävla bögfasoner! Vill jag se Iron Maiden köper jag en live-DVD (eller i bästa fall en biljett), vill jag se en bra film köper/hyr jag det (eller besöker en biograf).

Finns det något gott exempel på en musical? Det ska möjligen vara just Blues Brothers då, fast jag har inte sett filmen på sisådär 20 år. Har för mig att det bästa var när dom hamnade på en country-club och körde Rawhide.

När Macken (TV-serien) kördes hade dom lyckats blanda in musikuppträdanden, men det var även det en jävla massa år sedan man såg den. Idag kanske man skulle vara av en annan åsikt. Det mesta Galenskaparna och After Shave har gjort är i samma stil och för det mesta bara skit.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Musikaler... *Grrr!*

Post by errrol »

disney channel har en egen musical serie som heter high school musical som är rent skit! Image

och dom sämsta jävla skådespelare man kan hitta! sen gör dom tidningar och en massa annat helvete på grund av denna skit film!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Musikaler... *Grrr!*

Post by E-M »

Det finns musikalfilmer jag gillar. Grease och Walk the line (fast Walk the line är väl ingen musikal direkt). Anledningen till att jag gillar dem filmerna är jag tycker att musiken är bra helt enkelt. Grease är rätt rolig med på sina ställen.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Musikaler... *Grrr!*

Post by ELN »

Musikaler är skit. MEN Blues Brothers hör inte till skiten, den filmen är ju fan asgrym, rolig, och fina biljakter. So Yes To Blues Brothers!!! and Grease
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Musikaler... *Grrr!*

Post by errrol »

ELN wrote:Musikaler är skit. MEN Blues Brothers hör inte till skiten, den filmen är ju fan asgrym, rolig, och fina biljakter. So Yes To Blues Brothers!!! and Grease
testa se high scholl musical vet ja? du kommer säkert köra foten i teven eller skjuta sönder dvd med en hagelbössa
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Musikaler... *Grrr!*

Post by overkill »

Är inte heller mycket för musikaler faktiskt. En del går att stå ut med, men inte mycket mer.
Sound Of Music t.ex är ju klart sevärd.

En favorit är dock "Det Bästa Lilla Horhuset I Texas" från 1983 med Dolly Parton i huvudrollen. Är väl delvis en musikal i alla fall skulle jag säga, mycket underhållande film/musikal.
Image
Post Reply