Jobbarkläder...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Post by gammalhardrockare »

Hur är det egentligen, vad har ni för jobbarkläder och hur är ert förhållande till dessa?
Jag älskar att slabba runt i jobbarkläderna och bär dem ofta även efter arbetstid. Ska sanningen fram så bär jag mycket sällan mina privata kläder numer. Jobbarkläderna är bekväma, de skaver inte eller skär in någonstans och det saknar betydelse om de är skitiga, jobbet ursäktar.
En annan fördel är att man inte sliter på sina egna kläder. Jag har t o m fixat t-tröjor som hör till min "jobbaruniform" så nu är det i stort sett bara kalsonger och strumpor som jag själv måste stå för.

Men det beror ju naturligtvis på vilken sorts jobb det är man har. När jag t ex jobbade i kök så kastade jag av mig kläderna så fort jag kunde. Dels så är det ett yrke som bara är värt förakt och för det andra: Vem fan vill visa sig i en löjlig vit kockjacka och fåniga grårutiga brallor? Jobbar man i kök så vill man helst inte skylta med detta. Inte jag i alla fall. Idioter jobbar i kök.
Men nu har jag vanliga blåa arbetarbyxor och blå jacka, till det mörklå t-tröja och det är helt ok, bekvämt på alla vis.
Jag kan förstå att många vill dänga folk från köksbranschen och liknande men chaufförer väcker väl ingen harm?

Hur är det med er andra?
I morgon är det dags att dra på mig mina nytvättade jobbarkläder igen! Image
Last edited by gammalhardrockare on 14 Aug 2005, 17:33, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Post by rex »

Jo,jag har märkt att många gillar att sjava runt i sina arbetskläder....särskilt Byggnadsarbetare som verkar tro att de är nåt?

Själv duschar och byter jag om på arbetsplaten så jag går aldrig i arbetskläder privat,nej.
rex
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Post by rex »

hellboy wrote:rex: din sunkiga svetsar jävel,tror du att byggnads arbetare går omkring och spänner sig,så är det inte.
Joodå! Ju mera betongdamm på knäna och Gullfiber i håret ni har, ju häftigare känner ni er Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Rex:
Jo,jag har märkt att många gillar att sjava runt i sina arbetskläder....särskilt Byggnadsarbetare som verkar tro att de är nåt?
Ja det stämmer faktiskt! Förutom att de även är något rent osannolikt skitiga och orakade så släpar de alltid runt på en stor jävla verktygslåda, fickorna är fulla med hammare, tvingar, vattenpass, smärgelskivor, borrstål, brynen och jävelskap och för att riktigt understryka vilka riktiga män och grovarbetare de är så måste de alltid gå på ett visst sätt. De liksom klampar fram, framåtlutade, bredbenta och med knogarna släpande i backen.

När de var tonåringar så var de ofta sådana där lillgamla tråkmånsar som såg upp till vuxna som hade jobb som man blev skitig av. De drömde om att själva bli riktiga män som duschar nakna och jämför kukarna tillsammans med andra män i baracken på något bygge någonstans i Sverige.

Själv så har jag alltid tyckt att byggnadsarbetare är lite suspekta, tycker att deras manliga vänskap känns lite obehaglig och jag är inte den enda som misstänker att det förekommer kuksugeri och sodomiexcesser i deras baracker efter arbetstid.
Man har ju hört en del...
Last edited by gammalhardrockare on 14 Aug 2005, 20:24, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Post by rex »

Det vet ju alla att byggjobbare är bögar allihopa! Deras fömenta manlighet är bara en förklädnad.
rex
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Post by rex »

Nu börjar det likna nåt! Heja,heja!

Är det sant förresten att insparken för en ny kille på ett bygge är ett hammarskaft i arslet?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Hellboy:

Men duschar naken tillsammans med andra män, det har jag inte gjort i alla fall! Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Jag kanske överdrev lite men en avrunkning, jobbarpolare emellan lär vara vanligt förekommande i bygg- och hantverkarsvängen.
Sugjobb byggare emellan förekommer men det är väl mest vid Gbg´s nordöstra förorter som detta beteende är mest utbrett.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Hellboy:

Jag vet inte vad det är med dessa hantverkare egentligen? Senast i torsdags så var det en kille här som lagade en droppande kran. Det tog inte lång stund förrän han erbjöd sig att göra det gratis, det enda jag behövde göra var att acceptera lite avancerad ringmuskelmassage.

En polare till mig behövde få ny parkett lagd i vardagsrummet, det dök upp en stor hantverkare med vattenpass, kulhammare och hela konkarongen. Han var mycket trevlig och bjöd på brännvin sedan blev allt svart. Efteråt kunde han inte skita som folk på över en vecka.

Förra veckan gick förresten sveriges hantverkareförbund med i Pridetåget, missade du det fullständigt? "Hårda hammarskaft gjutna i betong" skanderade de unisont när de paraderade fram tillsammans med sina verktygslådor, skiftnycklar och rörtänger.
Grabbarna med choklad i! Image Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Hellboy:

Hanterkartemat är väldigt poppis i bögrullarna. En klassiker är ju filmen "Toolbox" med Jeff Stryker, mannen med gayvärldens tyngsta ballar!
"Powertool" anses ju också vara något alldeles extra inom hantverkar bögkretsar.

Jomen, förutom sailorboys i Kalle-ankauniformer så är det hammare, bänksvetsar, förskruvningar och komplicerade rörsystem som gäller i bögvärlden! Image
rex
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Post by rex »

Jahahahahaahjaaaa!! Det ÄR ju faktiskt sant! "Constructionworkern" är ju väletablerad inom Bögporren Image
uy
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Post by uy »

hellboy wrote:jag byter om hemma,eftersom det är mest praktiskt.
rex: din sunkiga svetsar jävel,tror du att byggnads arbetare går omkring och spänner sig,så är det inte.
tyvärr finns det inte alltid tillgång till omklädningsrum på alla byggen.
men det vet du inget om,du som jobbar i en skyddad verkstad.
Det händer inte ofta, men jag måste hålle med hellboy här. När jag praktiserade på en byggfirma så hade man inte möjlighet att byta om förren man var hemma. samma sak är det med elektriker, sa tilläggas.

Och sedan, att dömma av hårdrockarens inlägg, vekar han veta rätt mycket om bögbetéende och bögporrfilm. Image
Last edited by uy on 16 Aug 2005, 17:01, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Det var väldans vad Hellboyen tog åt sig! Trampade jag på en öm tå tro? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobbarkläder...

Hellboy:

Nu försöker visst den lille stygge skräckrockaren skrämmas igen!
Buuuuh på dig! Image
Monster
Glad amatör

Jobbarkläder...

Post by Monster »

[quote author=GammalHardrockare link=board=offtopic&num=1124022786&start=0#0 date=1124022786
Jag älskar att slabba runt i jobbarkläderna och bär dem ofta även efter arbetstid.
I morgon är det dags att dra på mig mina nytvättade jobbarkläder igen! Image [/quote] Jaha,vad är det för fel på den här killen,har man jobbat i ett par år så gillar man inte arbetskläder.
Har han precis börjat jobba eller?
Post Reply