Eddies sämsta låt?

Diskutera Låtarna
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddies sämsta låt?

Post by E-M »

Nej, "Leila lilla" är faktiskt inget bra. Sketchen "Kuken i örat stendöv" på finlandssvenska är i alla fall jävligt bra "...råkar sticka kuken i örat"Image Image.

felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by felix »

jag kan inte peka på att jag tycker nån låt är dålig egentligen.

däremot har jag svårt för soundet på vissa skivor (21 värsta, för jaevle bra)

gillar det gamla 70-tals soundet bättre
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddies sämsta låt?

Post by overkill »

"I´Be Saved" (jag tror den heter så) på Harley Davidson har jag alltid haft svår för också. Sen finns det ju vissa tråkiga låtar på en del kassetter t.ex Ayatollah Khomeini på Hej Hitler, vad är det för smörja egentligen?
Man kan ju undra vad titeln står för också, om det verkligen betyder nått (kanske på ett annat språk?).
men som tur är så är dessa låtar förhållandevis lätträknade, i det stora hela. Dessutom så riktade sig ju just kassetterna till Eddie´s mest trogna publik och då visste han väl att han kunde ta med lite allt möjligt som kanske inte håller högsta klass, men som ändå är kul för oss inbitna fans att höra - oavsett hur bra/dåligt det än är.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Eddies sämsta låt?

Post by 2meterhansson »

Ayatollah Khomeini var en ledare i Iran för ett tag sen. Jag tror att Ayatollah är en titel och Khomeini är efternamnet. Det är säkert honom låten handlar om.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Eddies sämsta låt?

Post by Eddie »

2meterhansson wrote:Ayatollah Khomeini var en ledare i Iran för ett tag sen. Jag tror att Ayatollah är en titel och Khomeini är efternamnet. Det är säkert honom låten handlar om.
Jo, en ayatollah är en muslimsk ledare av något slag. Ruhollah Khomeini hette den ayatollahn som låten handlar om.

"Ayatollah Ruhollah Khomeini var en iransk religiös ledare som ledde revolutionen år 1979 som störtade shahen. Efter maktövertagandet omformades Iran till en strikt shiitisk stat." saxat från susning.nu

Lite före min tid så innan jag hörde låten hade jag inte hört talas om honom.

Men åter till ämnet så måste jag säga att han har gjort en hel del låtar som är mindre lyckade. Det beror ju självklart på, när jag sitter själv så är det få låtar jag inte tycker om, men om man ska spela låtar på t.ex en fest så drar man inte gärna på vilken låt som helst... ojojoj vilka flashbacks man fick helt plötsligt, jag och en kompis hemma hos honom i helgen med byxorna i knäveckena till jag har världens största kuk. Var inte så uppskattat hos alla Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddies sämsta låt?

Post by overkill »

Ok, tackar för upplysningen 2meterhanson och Eddie. Ganska usel låt i vilket fall. Undra om den där gubben fick höra låten nån gång förresten? hehe.
Knappast troligt...
Last edited by overkill on 22 Feb 2007, 18:36, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Eddies sämsta låt?

Post by wiking »

Hehe jag tycker låtan är ganska rolig Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Eddies sämsta låt?

Post by wiking »

Orkade inte höra på hela......
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Eddies sämsta låt?

Post by gurlf »

Felix wrote:jag kan inte peka på att jag tycker nån låt är dålig egentligen.

däremot har jag svårt för soundet på vissa skivor (21 värsta, för jaevle bra)

gillar det gamla 70-tals soundet bättre
men "21 värsta" är ju en blandat kompott
Danne
Glad amatör
Posts: 10
Joined: 22 May 2007, 09:10
Location: överkalix

Eddies sämsta låt?

Post by Danne »

Den sämsta låt tkr jag är "Födelsedagstårtan" vet inte på vilken kasett den finns om den ens finns de...
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddies sämsta låt?

Post by E-M »

Det är ju en av de bästa låtarna! Den finns förövrigt med på kassetten, "Första Försöken" som är med i boxen, "Legal bootleg".
Danne
Glad amatör
Posts: 10
Joined: 22 May 2007, 09:10
Location: överkalix

Eddies sämsta låt?

Post by Danne »

E-M wrote:Det är ju en av de bästa låtarna! Den finns förövrigt med på kassetten, "Första Försöken" som är med i boxen, "Legal bootleg".
okej... de visste jag inte.. nä ja har aldrig tyckt om den eddie låten å de e nog den enda som e dålig + då mix-låtarna fast de tycker nog dom flesta eddie fansen..
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddies sämsta låt?

Post by E-M »

Jo där är jag beredd att hålla med dig, Dance Mix plattan är inte mycket att hurra för.

Edit: Välkommen förresten! Alltid (för det mesta) roligt med lite nytt folk!
Last edited by E-M on 22 May 2007, 23:00, edited 1 time in total.
Danne
Glad amatör
Posts: 10
Joined: 22 May 2007, 09:10
Location: överkalix

Eddies sämsta låt?

Post by Danne »

Tack tack.. jo ja förstår inta varför dom gjorde plattan... dom har ju inte annat än förstört eddie matrialet
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by retepnoslack »

Jag tycker den där om han, som spikar sönder sin fars skalle är rejält vidrig också. Ja, om det nu är en låt. Det kan ju räknas, som en monolog också. "Gottfrid Nilsson", eller vad heter den?

Jag tror den är med på en utav "Ollonkassetterna".
Post Reply